Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Jeg bor i rekkehus som jeg leier. Naboen er flytta inn for rundt to mnd siden, og vi har prata endel, og hun har virket helt ok. Jeg har barn med en rusmisbruker, og det vises ganske godt på ham.. Ordentlig gangster-stil, og med en pitbull lignende hund.. Vi er ikke sammen, og naboen har derfor aldri sett ham før. Nå er han begynt å ta urinprøver, og han får derfor treffe barnet sitt. Istad var han her, og naboen så ham. Etter det har hun gått forbi meg to ganger på utsiden her, og bare oversett meg! Selv om det ikke burde plage meg, gjør det igrunn det. Hun tror jo sikkert jeg har funnet meg en ny kjæreste eller noe, og at jeg ikke er helt god som har en sånn fyr på besøk. Burde jeg fortelle henne at han er barnefar? Eller skal jeg bare overse dette? Synes jo igrunn det er en merkelig oppførsel på henne, men vi er jo naboer, og jeg ønsker ikke uvennskap.. Og hvordan få frem at han er barnefar og ikke ett nytt bekjentskap? Kan jo ikke bare slenge det ut sånn ved siden av hei, liksom. Uff.. Ekkel situasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Hun er kanskje bekymra for seg og sine rett og slett. Syns du kan si det, for det er jo en litt spesiell ting. Hvis du går ut samtidig med henne tilfeldigvis kan du jo passe henne opp, si ' du, en ting som kan være greit å vite, bare...' forklare at du har en Ex som er litt brokete, folka hans rolle nå, sånn at hun vet hvem han er, bare. Hadde nok jeg satt pris på hvis jeg var naboen din. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 For en bitch av en nabo! Du må jo kunne ha besøk av hvem faen du vil?! Dette har jo ikke hun noe som helst med. Er det en eldre dame?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Det der synes jeg ikke du har noen grunn til å forklare overfor henne. Hvis hun drar slutninger basert på at hun har sett at du har besøk, så er det faktisk hennes problem, ikke ditt.
Nikamo Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Mulig det ikke er et krav å fortelle naboer sånt, men så lenge DU synes situasjonen er ubehagelig (er i hvert fall sånn jeg leser innlegget ditt), så ville jeg forklart henne det. Hun kjenner deg jo ikke så godt enda, og kan selvfølgelig tenke at du tilhører samme miljø som barnefar. Enig i at det er en merkelig oppførsel fra hennes side, men hun er kanskje bare redd for å ha misoppfattet deg fullstendig. Da er det jo greit å rette opp dette! Kjekt å ha et greit forhold til naboene, selv om en ikke nødvendigvis er bestevenner
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Hun er barnløs og dyreløs, så hun har såvidt jeg vet ingen å bekymre seg over, og nei, hun er i tyveårene.. Må innrømme at jeg ble litt provosert, føler vel heller ikke at jeg er skyldig henne noen som helst slags forklaring. Men samtidig er jeg ikke glad i å ha uvenner..:/ Noen flere som har noen meninger om dette..?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Jeg skjønner naboen din jeg, selv om det selvfølgelig ikke er en "politisk" riktig måte å behandle folk på. Hun er sikkert bare et menneske hun også, og det er menneskelig å bli usikker og kanskje til og med trekke seg tilbake når man ser ting eller personer som ser litt urovekkende ut. Det er riktig at hun ikke har noe med hvem du har besøk av, men hun er i sin fulle rett til å reagere som hun vil. Ikke sikkert hun trekker seg unna for alltid, men kanskje må hun ha litt tid til å tenke på. Jeg har bodd i et nabolag med med et hus hvor narkomane gikk ut og inn, og jeg skal love deg at om jeg skulle oppleve det en gang til i mitt nabolag, vil jeg virkelig stille meg på sidelinja og tenke over situasjonen. Jeg synes at #2 har et godt svar, fortell naboen hvordan det henger sammen. Det blir sikkert lettere for dere alle, også for barnefaren. Det er mye større sjans for at naboene er hyggelige mot ham når de ser ham om de vet at han prøver å bli ren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå