Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har magen blitt etterpå? Hatt en vanlig fødsel, og magen ble normal/stram igjen, men hørt det er annerledes etter keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått et heng over arret, har liksom samlet seg en pølse med løs hud og litt fett over arret så magen blir aldri helt flat igjen. Er helt avhengig av hold-in undertøy over magen om jeg skal ha på meg en smal kjole eller topp.

En annen veldig irriterende bivirkning av keisersnittet er at mensen har blitt veldig forlenget, dette hadde jeg aldri hørt om før jeg tok snittet men da jeg beklagde meg til gynekologen min sa han at det var flere som opplevde dette. Når jeg får mensen nå blør jeg som normalt i 4-5 dager, så er det helt stopp i ca 2 dager, også blør jeg igjen i 3-4 dager, tilsammen kan mensen da vare opptil 9-10 dager. Gynekologen sier det er hinner og blod som skal ut under mensen henger igjen litt i arrvevet på innsiden av livmoren og bruker lenger tid enn før på å komme seg ut...

Skrevet

Jeg har ikke vært flink å trene magen, men det har jeg aldri vært, så den er slapp og helt som før. Jeg er fortsatt nummen rundt såret, 1,5 år etter.

Når det gjelder mensen som ei over skriver så har jeg mindre blødning og korte blødning enn jeg hadde før.

Skrevet

Slapp og hengende mage ja.Men heller det enn å føde og bli ødelagt nedentil.

Skrevet
Jeg har fått et heng over arret, har liksom samlet seg en pølse med løs hud og litt fett over arret så magen blir aldri helt flat igjen. Er helt avhengig av hold-in undertøy over magen om jeg skal ha på meg en smal kjole eller topp. En annen veldig irriterende bivirkning av keisersnittet er at mensen har blitt veldig forlenget, dette hadde jeg aldri hørt om før jeg tok snittet men da jeg beklagde meg til gynekologen min sa han at det var flere som opplevde dette. Når jeg får mensen nå blør jeg som normalt i 4-5 dager, så er det helt stopp i ca 2 dager, også blør jeg igjen i 3-4 dager, tilsammen kan mensen da vare opptil 9-10 dager. Gynekologen sier det er hinner og blod som skal ut under mensen henger igjen litt i arrvevet på innsiden av livmoren og bruker lenger tid enn før på å komme seg ut...

Jøss... det med mensen har jeg opplevd også... Dette har jeg aldri hørt om... ble nesten litt glad for en forklaring jeg :-)

Skrevet

Jeg opplevde heldigvis ikke det med mensen, men har fått en rull over ksarret..og etter straks 6 år siden så er jeg fortsatt følelsesløs på nedre del av magen..noe som og er helt normalt. Arret vises ikke i det hele tatt forresten.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet
Jeg har fått et heng over arret, har liksom samlet seg en pølse med løs hud og litt fett over arret så magen blir aldri helt flat igjen. Er helt avhengig av hold-in undertøy over magen om jeg skal ha på meg en smal kjole eller topp. En annen veldig irriterende bivirkning av keisersnittet er at mensen har blitt veldig forlenget, dette hadde jeg aldri hørt om før jeg tok snittet men da jeg beklagde meg til gynekologen min sa han at det var flere som opplevde dette. Når jeg får mensen nå blør jeg som normalt i 4-5 dager, så er det helt stopp i ca 2 dager, også blør jeg igjen i 3-4 dager, tilsammen kan mensen da vare opptil 9-10 dager. Gynekologen sier det er hinner og blod som skal ut under mensen henger igjen litt i arrvevet på innsiden av livmoren og bruker lenger tid enn før på å komme seg ut...
Jøss... det med mensen har jeg opplevd også... Dette har jeg aldri hørt om... ble nesten litt glad for en forklaring jeg :-)

Jeg også, spesielt etter mitt andre ks. Så greit å høre at det faktisk er vanlig.

Og magen min ligner din ;)

Skrevet

Magen er like fin som før, har et tynt lite/kort arr i bikinilinja. Nå skal det sies at jeg var heldig, da jeg måtte få hastesnitt var det akkurat en plastiskkirurg tilstede. Han åpnet og lukket såret, og det ser helt flott ut hvis man kan si det.

Ang mensen har jeg ikke merket noen forskjell

Skrevet

Det står litt ut over arret. Ikke noe heng, men magen er ikke som før.

Ble ikke sånn etter fødselen med nr 1, fikk flat mage igjen da.

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt med min første, et hastesnitt midt på natten. Jeg hadde panikk og legen var tydelig litt stresset pga min panikk. Men jeg fikk raskt smal mage igjen, og ikke noe problemer med arret, det synes knapt. Jeg er sikker på at dette er genetisk og har mye med hvordan kroppene våre er bygd opp ulikt.

Når mensen kom igjen varte den noen dager kortere, men var mye vondere.

Men om magen blir flat igjen nå etter graviditet nr 2, selv med vaginal fødsel, det krever nok større innsats, tenker jeg.

Skrevet

jeg har hatt ks og magen min ble fort normal igjen! ikke noe heng, arret er så vidt synlig! så er nok veldig forskjellig fra person til person!

det med mensen så er min blødning mindre nå i ettertid, varer kanskje 4-5 dager mens før varte den i 6-9 dager!

Skrevet
Magen er like fin som før, har et tynt lite/kort arr i bikinilinja. Nå skal det sies at jeg var heldig, da jeg måtte få hastesnitt var det akkurat en plastiskkirurg tilstede. Han åpnet og lukket såret, og det ser helt flott ut hvis man kan si det. Ang mensen har jeg ikke merket noen forskjell

nr 6 her, ja samme her..jeg hadde katastrofesnitt og det var et team med plastiske kirurger som jeg fikk komme inn til. Arret var så fint og lite at det er ikke mulig å se det lenger, borte vekk :) Magen min er min egen feil da hehe, kan jo være at jeg hadde fått magen min tilbake om jeg ikke hadde lagt så syyykt mye på meg ;) menmen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...