Gå til innhold

Kan jeg bruke et 5-år gammelt bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arvet et bilsete av min bestevenninne til min førstefødte. Det var da kjøpt nytt til hennes første. Kun brukt av hennes første til det ble for lite, ca ett år. Så brukte mitt første barn det i ca ett å, og siden har det ligget i ett skap.

Kan jeg ta dette ibruk nå når min andre kommer, eller hadde dere kjøpt nytt nå da? Er ett maxi cosi (0-18kg) sete, sånn hvis det er relevant.

Mener å ha hørt at når bilseter blir 5 år gamle, er de "for gamle". Men gjelder det 5 års bruk eller bare at de er 5 år gamle siden de var nye? Planen har hele tiden vært å bruke dette setet, men ble brått litt usikker nå.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brukt det. Trygg trafikk skriver at man kan bruke setene til de er 8-9 år

Skrevet

Takk for svar;) Trodde det bare var 5 år. Kommer nok til å bruke det da. Deilig å slippe å bruke penger på noe man egentlig har;)

HI

Skrevet

Jeg har også hørt rundt 5 år, men jeg tror det skal gå greit jeg. Ikke bruk det så veldig mye mer enn 8-9 år.

Det har med lev

alderen på stolen. Plast og isopor blir porøst og ikke like sikkert lenger

Skrevet

Vi kommer til å bruke stet som storebror hadde de første 10 månedene. Dette er 4 år gammelt.

Skrevet

Innen/hvis vi får en tredje, så er nok sete for gammelt ja;) Men da bruker jeg oppatt sete nå, og anser det som ferdig etter denne ungen;)

Igjen, takk for svar alle sammen;)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...