Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Vi har kjøpt det og installerte setet i dag, med isofix (brukte ikke beltene). Men vi syns det var litt rart at basen ikke står helt fast, man kan liksom løfte den opp (den står jo fast i isofix-festene da). Men det skal kanskje være slik? Man må ta i litt for å klare å "løfte" basen da, men jeg hadde forventet at den skulle være helt fast. Når vi satte setet på basen syns jeg også det var litt rart, man kan liksom "rikse" ganske mye på setet, fra side til side. Skal det være slik?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Det med isofix kan jeg ikke svare på, da vi har festet basen med belte. Men til det andre spørsmålet ditt: Ja, det skal være sånn at man kan bevege setet en del (sidelengs) i forhold til basen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Dersom det viser grønt på basen når en klikker fast setet, og grønt på den "foten" som går ned i gulvet, så skal det hverfall være riktig installert. Du klarer å "riste" litt i setet, men det sitter godt fast uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Ok, takk for svar det viser jo grønt alle stedene, så da skal det vel være i orden ja. Ble bare litt overrasket over at det var så lite solid liksom, men det skal sikkert være slik HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Hvis du er usikker, så ta med bilen med setet i til butikken der du kjøpte setet å få dem til å sjekke at dere har montert det riktig. Et av de største problemene med sikkerheten til bilseter er feilmontering, selv om base med isofix skal være en av de sikreste måtene å unngå det på.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Hvis du er usikker, så ta med bilen med setet i til butikken der du kjøpte setet å få dem til å sjekke at dere har montert det riktig. Et av de største problemene med sikkerheten til bilseter er feilmontering, selv om base med isofix skal være en av de sikreste måtene å unngå det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå