<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Sjekker?? Blir man bar sjekket når man går på overtid?
hd85 Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 ja er vel bare når man er på overtid. Har aldri fått tilbud om å bli sjekket før det. Er gravid med 3 hatt samme jordmor alle gangene.
eaglebeagle Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Er tredjegangs også, og har aldri blitt "sjekket" mht modning før fødsel. Tror det er veldig stor forskjell mht jordmødre og rutiner. Selv om det ville vært greit å vite pga styrtfødsel uke 38 sist, vil de ikke "sjekke" noe før tidligst uke 40 sier de.
YumYum2 Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Du kan vel be om det om du er på kontroll rundt uke 38/39 vel? Om du har hatt murringer og slikt vel og merke. Jeg ble ikke sjekket forrige gang, men rakk ikke heller. Kan jeg bli sjekket før eventuell overtid tror dere når jeg lå på sykehuset siden uke 31 sist og fødte i uke 34? Skal til jordmor den 16, da er jeg 33+3.
eaglebeagle Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Jeg har spurt om å få sjekket modning nå i uke 37+, fordi jeg har født før tida begge gangene før med styrtfødsel. Vi har ca 45 min reisevei, mannen er pendler, og vi har fire andre barn i huset - slik sett ville det være greit å vite om det var modning på gang. Jeg har likevel fått nei på direkte spørsmål. De vil ikke "rote" der oppe, sier bare at vi skal reise med en gang vi mistenker noe, og også oppgi til koordinator på sykehuset at det er tidligere styrtfødsler i bildet. Mannen har heldigvis mulighet til å jobbe hjemme i fra nå de neste ukene, så jeg har hjelp om det skulle skje her.
YumYum2 Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Med den historikken der synes jeg virkelig du burde blitt sjekka eaglebeagle! I verste fall ligget på sykehuset rundt termin. Er jo ikke bare bare å sjonglere barnevakt til 4 barn og få med seg mannen samtidig Godt han kan jobbe hjemmefra. Du får heller løpe ned dørene/telefonen på sykehuset ved hver minste mistanke om at noe er i gang
eaglebeagle Skrevet 11. august 2012 #7 Skrevet 11. august 2012 Med den historikken der synes jeg virkelig du burde blitt sjekka eaglebeagle! I verste fall ligget på sykehuset rundt termin. Er jo ikke bare bare å sjonglere barnevakt til 4 barn og få med seg mannen samtidig Godt han kan jobbe hjemmefra. Du får heller løpe ned dørene/telefonen på sykehuset ved hver minste mistanke om at noe er i gang Jeg er faktisk litt oppgitt, er jo 40 år også, og trodde sånn sett jeg var "risikokvinne" :-) Ingen hjelp å få synes det som gitt... , og de regner meg ikke på overtid før det har gått 11 dager - selv om så vidt jeg kan se skal kvinner over 40 ikke gå mer enn en uke.. Har hatt murringer, stikninger og nedpress - men fødsel kan jo la vente på seg i flere uker likevel :-) Er ikke en som liker å plage føden, hvilket nok også var grunnen til at jeg fødte i underbuksen sist på vei inn døren på sykehuset he he. Skal til jordmor igjen på onsdag, og høre om det virkelig er umulig å få en indikasjon. Men hun har før sagt at "sånne som deg går gjerne med 3-5 cm åpning i mange uker. Best å bare la det være i fred".. :-)
YumYum2 Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Med den historikken der synes jeg virkelig du burde blitt sjekka eaglebeagle! I verste fall ligget på sykehuset rundt termin. Er jo ikke bare bare å sjonglere barnevakt til 4 barn og få med seg mannen samtidig Godt han kan jobbe hjemmefra. Du får heller løpe ned dørene/telefonen på sykehuset ved hver minste mistanke om at noe er i gang Jeg er faktisk litt oppgitt, er jo 40 år også, og trodde sånn sett jeg var "risikokvinne" :-) Ingen hjelp å få synes det som gitt... , og de regner meg ikke på overtid før det har gått 11 dager - selv om så vidt jeg kan se skal kvinner over 40 ikke gå mer enn en uke.. Har hatt murringer, stikninger og nedpress - men fødsel kan jo la vente på seg i flere uker likevel :-) Er ikke en som liker å plage føden, hvilket nok også var grunnen til at jeg fødte i underbuksen sist på vei inn døren på sykehuset he he. Skal til jordmor igjen på onsdag, og høre om det virkelig er umulig å få en indikasjon. Men hun har før sagt at "sånne som deg går gjerne med 3-5 cm åpning i mange uker. Best å bare la det være i fred".. :-) Ja du må jo være i en risikogruppe med en trusefødsel i historien din! Jeg har og fått høre at kvinner over en viss alder(35-40) ikke skal gå mer enn en uke over. Er det forskjellig fra fylke til fylke da eller? Her jeg bor blir man satt i gang på 11 dagen uansett alder ettersom jeg har skjønt. Tror ikke du har så stor sannsynlighet for å gå over termin heller, er nok rettrundt hjørnet. Kan man få sjekket det privat da? Hva sier legen?
eaglebeagle Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Med den historikken der synes jeg virkelig du burde blitt sjekka eaglebeagle! I verste fall ligget på sykehuset rundt termin. Er jo ikke bare bare å sjonglere barnevakt til 4 barn og få med seg mannen samtidig Godt han kan jobbe hjemmefra. Du får heller løpe ned dørene/telefonen på sykehuset ved hver minste mistanke om at noe er i gang Jeg er faktisk litt oppgitt, er jo 40 år også, og trodde sånn sett jeg var "risikokvinne" :-) Ingen hjelp å få synes det som gitt... , og de regner meg ikke på overtid før det har gått 11 dager - selv om så vidt jeg kan se skal kvinner over 40 ikke gå mer enn en uke.. Har hatt murringer, stikninger og nedpress - men fødsel kan jo la vente på seg i flere uker likevel :-) Er ikke en som liker å plage føden, hvilket nok også var grunnen til at jeg fødte i underbuksen sist på vei inn døren på sykehuset he he. Skal til jordmor igjen på onsdag, og høre om det virkelig er umulig å få en indikasjon. Men hun har før sagt at "sånne som deg går gjerne med 3-5 cm åpning i mange uker. Best å bare la det være i fred".. :-) Ja du må jo være i en risikogruppe med en trusefødsel i historien din! Jeg har og fått høre at kvinner over en viss alder(35-40) ikke skal gå mer enn en uke over. Er det forskjellig fra fylke til fylke da eller? Her jeg bor blir man satt i gang på 11 dagen uansett alder ettersom jeg har skjønt. Tror ikke du har så stor sannsynlighet for å gå over termin heller, er nok rettrundt hjørnet. Kan man få sjekket det privat da? Hva sier legen? Alle har hatt ferie her jeg bor, både lege og jordmor, så jeg har vært hos vikarer som nok ikke har villet gjøre noe særlig (hadde ingen kontroll mellom uke 31 og 37). Skal høre på onsdag nå når jeg skal til "min" jordmor. Nå ser det ut som det blir gull i OL i hvert fall :-)
YumYum2 Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 Med den historikken der synes jeg virkelig du burde blitt sjekka eaglebeagle! I verste fall ligget på sykehuset rundt termin. Er jo ikke bare bare å sjonglere barnevakt til 4 barn og få med seg mannen samtidig Godt han kan jobbe hjemmefra. Du får heller løpe ned dørene/telefonen på sykehuset ved hver minste mistanke om at noe er i gang Jeg er faktisk litt oppgitt, er jo 40 år også, og trodde sånn sett jeg var "risikokvinne" :-) Ingen hjelp å få synes det som gitt... , og de regner meg ikke på overtid før det har gått 11 dager - selv om så vidt jeg kan se skal kvinner over 40 ikke gå mer enn en uke.. Har hatt murringer, stikninger og nedpress - men fødsel kan jo la vente på seg i flere uker likevel :-) Er ikke en som liker å plage føden, hvilket nok også var grunnen til at jeg fødte i underbuksen sist på vei inn døren på sykehuset he he. Skal til jordmor igjen på onsdag, og høre om det virkelig er umulig å få en indikasjon. Men hun har før sagt at "sånne som deg går gjerne med 3-5 cm åpning i mange uker. Best å bare la det være i fred".. :-) Ja du må jo være i en risikogruppe med en trusefødsel i historien din! Jeg har og fått høre at kvinner over en viss alder(35-40) ikke skal gå mer enn en uke over. Er det forskjellig fra fylke til fylke da eller? Her jeg bor blir man satt i gang på 11 dagen uansett alder ettersom jeg har skjønt. Tror ikke du har så stor sannsynlighet for å gå over termin heller, er nok rettrundt hjørnet. Kan man få sjekket det privat da? Hva sier legen? Alle har hatt ferie her jeg bor, både lege og jordmor, så jeg har vært hos vikarer som nok ikke har villet gjøre noe særlig (hadde ingen kontroll mellom uke 31 og 37). Skal høre på onsdag nå når jeg skal til "min" jordmor. Nå ser det ut som det blir gull i OL i hvert fall :-) Ja det er heldigvis bare noen dager til da. Håper du får et annet svar da! Ja det er det kjipe med å gå gravid på sommeren. Mye ferieavvikling. Og ja vi tok gull! Jeg som vanligvis ikke er så interessert i sport måtte kikke forventningsfullt bort fra skjermen her og over på den sambo var klistra til
Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2012 #11 Skrevet 12. august 2012 Tror det er større sjangs hvis man går til en privat jordmor. Offentlig har sine rutiner, og holder seg nok bare til dem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå