Gå til innhold

Leting etter Sigrid og tankeløshet

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2012/08/10/nyheter/innenriks/sigrid_giskegjerde_schjetne/22899475/?fb_action_ids=10150962129250677&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=246965925417366

Etterhvert som tiden går øker risikoen for at eventuelle funn ikke er hyggelige. Hva hvis bestemoren og denne 7 åringen er av dem som finner henne?

Fantastisk at så mange stiller opp og hjelper med letingen. Jeg hadde stilt opp selv hvis jeg hadde hatt muligheten. MEN dette er IKKE noe for barn å delta i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fint at barn også leter,det lærer jo dem og vise medfølelse for andre mennesker og de blir kanskje mer forsiktig selv når de blir eldre,så er synes ikke det er så galt,men jeg tror helt personlig at ho lever,for jeg mener hvis ho er omkommet,burde de ha funnet henne nå. ho kan jo ikke være så langt unna da.

Skrevet

Jeg er helt enig med HI her. Javel, så lærer man om medfølelse, men det veier ikke på langt nær opp for det traumet det vil være å evt finne en død person. Her bør de voksne tenke seg om et par ganger til...

Skrevet

Ja, og ingen vet hvordan hun vil se ut om hun er drept, håper inderlig, av hele mitt hjerte at de finnet henne levende. Og hvis hun lever håper jeg at hun har det bra. ( etter forholdene bra).

Skrevet

Ville aldri tatt min elste som er nesten 12 med å leite. Det er 6 døgn siden, så er noe de virkelig ikke burde se. Om noen finner noe så tror ikke jeg det er pent. Håper forsatt dette ender pent da.

Skrevet

Alle føler vel forskjellig ang det,men jeg har så stor tror på at ho enda er i livet,så jeg synes ikke det gjør noe hvis barn er med og leter,men er helt enig i at hvis ho mest sannsynlig er død,så hadde jeg ikke latt barn være med,men som sagt jeg har god magefølelse at ho forsatt lever, og hvis det hadde vert galt at barn var med,så tror jeg de hadde sagt i fra,de som er ledere i letingen.

Skrevet

Synes absolutt ikke det er ok å ta med barn på leting. Hvis hun er død, antagelig da drept, er ikke ikke et pent syn som venter etter seks dager. Hennes venninner på 16 år blir anbefalt av politiet å ikke delta på søk akkurat av den årsaken.

Det er andre måter å lære barn på å vise medfølelse enn å trolig gå å søke etter et seks dager gammelt lik, evt en 16 åring som ligger hardt skadet.

Skrevet

Tror dessverre at noen som leter også er med pga nysgjerrighet, håper at akkurat de er førstemann til åstedet...bare se når det er en ulykke, folk kjører jo nesten av veien bare for å glane!!!

Skrevet

Jeg synes det er fint at barn også leter,det lærer jo dem og vise medfølelse for andre mennesker og de blir kanskje mer forsiktig selv når de blir eldre,så er synes ikke det er så galt,men jeg tror helt personlig at ho lever,for jeg mener hvis ho er omkommet,burde de ha funnet henne nå. ho kan jo ikke være så langt unna da.

Hun kan jo ikke være så langt unna? Hvis hun er tatt med i bil kan hun fint være både 2 eller 15 mil unna....

Skrevet

Jeg reagerte akkurat som deg HI, da jeg så den artikkelen. Barn har ikke noe i denne leteaksjonen å gjøre.

Skrevet

Dette tenkte jeg også på da jeg leste om det.

Hadde ikke likt å sende mine barn med på noe sånt.

De leter jo for å finne, ikke for å gå en tur i skogen....

Skrevet

Fin måte å vise medfødelse? Løfte på containerlokk og presenninger.

Hadde ikke sendt barnet mitt til Utøya for å lære medfølelse og passe seg bedre for fremtiden, da var rosesermonien 10 ganger mere "barnevennlig".

Kan du tenke deg hvordan det hadde sett ut under en presenning 6 dager etter, det har vært varmt, vått og gått mange døgn.

Samme om noe blir funnet i skogen, da har gjerne altslags dyr funnet veien dit før.

Håper du hadde tenkt deg om en gang til før du tok barnet ditt med på en leiteaksjon. Å hvis man er så sikker på å ikke finne noe, så har man veldig lite der å gjøre. Da holder man seg hjemme.

Skrevet

Jeg er helt enig, jeg som voksen hadde nok fått traumer for livet om jeg skulle ha funnet henne og det verste har skjedd. Håper og ber om at hun fortsatt er i livet!!!

Skrevet

alle mener forskjellig,det bør man godta

Skrevet

HI her:

Swan 1985 mener du fortsatt at dette er en god måte å lære barn medfølelse.....etter å ha lest alle argumentene her????

Dersom flere dukker opp med barn og ønsker å delta i letingen håper jeg virkelig de som leder leteaksjonen har vett nok til å nekte dem å delta!

Skrevet

Ingen barn bør lete etter en savnet person man mistenker har blir utsatt for noe kriminelt! Det er ikke en skattejakt, og barn har ingenting å gjøre i slike leteaksjoner mener jeg. Jeg hadde selv slit med å lete etter en person, bare fordi jeg er usikker hvordan jeg hadde taklet eventuelt funn av en person som har blitt drept! Og hvordan hadde et barn reagert?

Skrevet
alle mener forskjellig,det bør man godta

Nei, det bør man ikke godta. Man bør ikke godta når andre velger å utsette barna sine for noe som kan gi traumer. Og de som administrerer leteaksjonen har også sagt at de ikke ønsker at barn under 15 år skal delta, samt at barn mellom 15 og 18 år ikke bør lete alene.

Skrevet

Jeg har vært med på slike letinger, og funnet mennesker som var hardt skadde.

Vanskelig nok å takle som voksen, og absolutt ikke å anbefale for barn!

Her er jeg helt enig med HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...