Chelseafan Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Jeg har en nydelig stesønn på 17mnd,og jeg og samboeren venter vårt første januar 2013,så det vil si at lille go gutten nesten er 2 år gammel,han er født i Mars. Hvordan reagerte deres barn/Stebarn på og få nye søsken? Jeg vil ikke at han skal føle seg utenfor eller noe,blir jo mye tid med den lille når den tid kommer,men håper han forstår at vi er glad i han,eller tror dere han ikke bryr seg i hele tatt, pga han er så ung? håper på gode råd fra dere:)
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Som jeg har hørt så er det verre til eldre de er Men siden dette er en stesønn/halvbror så tror jeg det er veldig viktig at han ikke blir for glemt oppi dette med et felles barn som dere skal få. Mtp at han ikke er hoss dere hele tiden? Er du førstegangs da? Jeg vet selv at når jeg fikk mitt barn (hadde da bonusbarn på 8), så ble det jo selvfølgelig for meg et nermere bånd mellom meg og mitt barn. Men selv om han "mistet" meg litt til mitt eget barn så var pappa´n like flink for det og han ble veeeldig inkludert i det hele!
**lykke!!** Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Mitt beste tips til deg er å gi stesønn masse oppmerksomhet, ikke sitt begge to og dill med babyen, men del dere, en med baby og en med stesønn. Lek mye med han, ta han med ut, badeland og diverse sånne ting uten babyen. La han ta del i stellet hvis han vil, spør om han vil, la han hente teppe til babyen, hente smokken til babyen. La han få kose med babyen, holde babyen osv. Jeg syns det aller viktigste er at dere gir han myyye oppmerksomhet og ikke lar han putle på på gulvet alene mens dere ligger på sofaen med babyen:)
Lulle_06_09_13 Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Vi fikk nr 2 når jenta var rett over 2 år. Veldig stas - helt til baby kom hjem fra sykehus. Det ble vel litt vel mye testing av grenser. for stakker lillebror ble bitt både i panna og i fingre flere ganger. Så det var hennes utløpt for sjalusi Det gikk seg til etterhvert Nå når vi venter nr 3 er begge veldig begeistret. Storesøster blir 6 år, og ble helt på gråten da vi fortalte at mamma har baby i magen (har mast lenge og venta på det) og minsten på 3 år er veldig opptatt av magen og legger seg ned og lytter, koselig
Chelseafan Skrevet 13. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2012 Takk for gode tips . Nei han gjør ikke det nå,men han blir mest sannsynlig fast en uke i mnd fra Februar 2013,det er i alle fall Planen. Ja skal nok la han få masse oppmerksomhet,og vi får dele oss og ikke ha med babyen på alt. Uff håper han ikke biter broren sin,husker første jeg gjorde når broren min kom hjem fra Sykhuset,var og bite han i fingeren,burde vite bedre for jeg var nesten 5. Når jeg og broren min var 12 og 7 fikk vi tvillingsøsken og det gikk veldig bra,men da var vi vel så store,så vi hadde andre intresser enn og henge i fotsporene til mamma og pappa hele tiden. Gratulerer med nr 3 på vei blir nok sikkert veldig fint det
Trio? Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Hei Vi har 20 mnd mellom våre to. Eldstemann var litt sjalu på det å dele oss foreldre i begynnelsen. Den første mnd spesielt. Vi sørget for at han aldri var alene med lillebroren siden han ville slå og dytte i han. Den første tiden så sov babyen mye og da brukte vi tiden godt til å kose med storebror og gi kjærlighet og oppmerksomhet. Nå overøser han sin kjærlighet og omsorg til lillebroren som til gjengjeld forbudet sin storebror Så litt tid og tålmodighet løste mye hos oss. Lykke til - det går nok bra
Trio? Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Ehmm forguder sin storebror.. Hersens mobil som korrigerer
Chelseafan Skrevet 14. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2012 Tusen takk for tipset,ja håper det går greit, han er jo forsatt liten når han ikke er 2 år engang,men vi skal gjøre vårt beste for begge 2 skal ha det fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå