Gå til innhold

Teit spørsmål, men hvor flaut er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt teit nå, men dette er altså saken: Vi har nettopp flyttet inn i en leilighet i en blokk. Jeg har ikke noen erfaring med å bo slik fra før, så jeg vet ikke så mye om hva som er normalt å høre fra andre leiligheter. Så er det slik at mannen min pleier å lage en del lyd når han kommer. Ikke skriking og roping gjennom hele samleiet, men han "brøler" på en måte idet det går for ham. Vi har snakket litt om det tidligere, og han sier at for ham er det en viktig del av det hele, han sammenlikner det med at kampsportutøvere roper når de slår ekstra hardt (har selv trent karate, og kjenner til fenomenet).

Så er spørsmålet rett og slett: Hvor flaut er det egentlig dersom naboene hører dette? Det er såpass godt isolert her at det helt sikkert ikke kan vekke noen, men det kan jo være at noen får med seg lyden og skjønner hva det er. Er det slikt man bare må regne med når man bor så tett innpå andre mennesker, eller er det dødsflaut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i flere leiligheter og har aldri hørt noe til naboenes sexliv :)

Skrevet

Har et par ganger hørt det jeg tror er en seng dunke bort i veggen i varierende tempo og litt stønning fra de som bor over men tenker ikke noe særlig på det :)

Skrevet

Hehe, tror det blir mer flaut når ungen deres blir tenåring ;)

Skrevet

Jeg blir vekket omtrent hver natt til søndag av at jenta over meg har med seg noeb gjeng fra byen. Slår aldri feil, hver gang ca kl 05.30. Hører ikke at de lager lyder, men er senga som stanger mot veggen og hun har soverom rett over mitt soverom. Jeg tenker at det er nok sånn man må regne med i blokk, men jeg hadde blitt bra flaut om jeg hadde vært henne og funnet ut at naboene kunne høre når jeg hadde sex :P men ja, absolutt noe man må regne med og ikke akkurat noe å ringe inn klage til borettslaget på :P

Skrevet
Hehe, tror det blir mer flaut når ungen deres blir tenåring ;)

Han roer seg veldig når ungene er hjemme. Nå har de vært en uke hos besteforeldrene, så da har vi kunnet slå oss litt mer løs. Han sier han synes det er vedig befriende å ikke måtte tenke på å være stille, så har ikke så lyst til å be ham om å være det.

HI

Skrevet

Vi leide ut kjellerleiligheten vår. Jenta var en skikkelig skriker. Eller faker. Stønnet noe voldsomt.

Tror ikke de brydde seg om det men jeg hadde iallfall kontroll over noe jeg ikke ville ha. Sexlivet deres...

Men syns jo ikke han skal slutte å nyte det. Det er sikkert bedre isolert der også...

Skrevet
Vi leide ut kjellerleiligheten vår. Jenta var en skikkelig skriker. Eller faker. Stønnet noe voldsomt. Tror ikke de brydde seg om det men jeg hadde iallfall kontroll over noe jeg ikke ville ha. Sexlivet deres... Men syns jo ikke han skal slutte å nyte det. Det er sikkert bedre isolert der også...

Ja, det er godt isolert. Når babyen i naboleiligheten skriker, er det så vidt jeg kan høre det, selv når det ikke er noen andre i leiligheten vår. Så hvis noen hører det er det nok bare om en fjern lyd. Men jeg er nok litt mer sjenert enn ham, så jeg klarer liksom ikke helt å la være å tenke at det er flaut dersom naboene skjønner at vi har sex. Samtidig klarer de vel å gjette seg frem til det, ettersom vi har to barn...

HI

Skrevet

Jeg har bodd 7 år i blokk og den eneste gangen jeg har hørt noe til naboens sexliv, var en søndagformiddag. Vi skulle i konfirmasjon, og min mor, far, lillebror og bestemor skulle hente meg. Vi sto bunad - og dresskledde utenfor blokka, mens naboen hadde HøYLYTT sex med vinduet oppe. Jeg var 19, og trodde jeg skulle Dø, da bestemor som hørte dårlig lurte på hva det var som lagde slike rare lyder......

"øhhh, skal vi bare reise?"

Don't worry - bare husk å lukke vinduet ;-)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Hoho, veggene her er laget av papp, så jeg tror hele nabolaget har hørt meg - ene naboen min sa faktisk at han hadde hørt meg en gang! Kunne ikke egentlig brydd meg mindre. Voksne mennesker har sex, og det er helt naturlig :)

Skrevet

bor i blokk, dårlig isolert! har hørt naboene og de har garantert hørt meg :P spesielt etter noen glass vin :P

Skrevet

Takk for svar. Det virker ikke som om jeg behøver å gjemme ansiktet i skjerfet hver gang jeg treffer en nabo ;)

HI

Skrevet
Jeg blir vekket omtrent hver natt til søndag av at jenta over meg har med seg noeb gjeng fra byen. Slår aldri feil, hver gang ca kl 05.30. Hører ikke at de lager lyder, men er senga som stanger mot veggen og hun har soverom rett over mitt soverom. Jeg tenker at det er nok sånn man må regne med i blokk, men jeg hadde blitt bra flaut om jeg hadde vært henne og funnet ut at naboene kunne høre når jeg hadde sex :P men ja, absolutt noe man må regne med og ikke akkurat noe å ringe inn klage til borettslaget på :P

Har hun med seg en gjeng fra byen? OMG...

Skrevet

Ja, jeg synes det er flaut.

Vil ikke at naboene skal høre oss og vil definitivt ikke høre naboen. Greit at sex er naturlig, men jeg vil ikke vite når andre har sex og vil ikke at andre skal vite om oss.

Jeg ville garantert følt det litt pinlig å møte en "brølende" nabo i oppgangen.......

Og en ting er hva voksne mennesker hører og greier å holde kjeft om dette når de møter hverandre. En annen ting er hva nabogutten på 8 hører og sprer over hele nabolaget.......

Når mannen klarer å beherske seg når ungene er hjemme så bør han vel greie å beherske seg litt ovenfor naboer også? (og ungene er vel stort sett hjemme? Det er vel neppe slik at de befinner seg andre steder mesteparten av tiden?)

Skrevet

Det er ikke så uvanlig å høre naboer. Om du hører mye fra dem, kan de sikkert høre dere. Hvis du ikke plages med lyd fra dem, gjør de sikkert heller ikke det. Og skulle noen spørre, sier du bare at mannen trener kampsport. ;)

Skrevet

Er flauere å ikke ha sex tenker jeg !! Alle voksne mennesker i parforhold har vel sex både titt og ofte, enten man bor i enebolig eller leilighet ..

Skrevet

Satser på at det er en stavekontroll som har slått inn, og at det skal stå "noen hjem".

Skrevet

Satser på at det er en stavekontroll som har slått inn, og at det skal stå "noen hjem".

Hahaha, herregud ja. Noen hjem! Telefonen min er så fantastisk innimellom :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...