Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Jeg har et aldri så lite dilemma. Jobbe i bedriften der mannen min jobber og han vi da bli min sjef. Eller jobbe gjennom manpower for å få en fot innefor der jeg ønsker fast jobb på sikt. Fordeler med å jobbe under mannen min er at da blir det veldig enkelt med levering av barn som skal i barnehage og på skole. Jeg har ikke lappen, så får sitte på med han til og fra jobb. Slipper å busse overalt til forskjellige oppdrag. Bor i stor by. Og ikke minst jeg får ha sex med sjefen Negative grunner er at jobben ikke er så fengende, og nesten alle som jobber på gulvet er utenlandsk og snakker ikke norsk. Det er samlebåndjobb. Og noe ensformig. Men etter å vært gjennom en kjempe tøff periode er det viktig at jeg skal ha 100% stilling. Og det er ikke sikkert jeg får gjennom oppdrag hos manpower og da blir man gjerne også sendt til forskjellige plasser. En måned kan jeg være så heldig å få jobbet 100%, men neste måned nesten ingen ting. Hva tror dere???
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Jeg ville prøvd å jobbe for mannen en periode, fungere det ikke kan du heller si opp og melde deg opp hos manpower eller andre byråer
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Ville absolutt IKKE jobbet under mannen - nei, nei, nei! Ikke kan du bruke han som en relevant referanse og de andre ansatte vil garantert skule på deg.
Netti*** Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Ville jobbet under mannen. Er jo umulig å få fast jobb gjennom Manpower. Du har jo ikke lov å søke på stillinger om de blir ledig i bedrift du er utleid til engang. Helt vilt syns jeg... Så om du ønsker en fast inntekt så ville jeg jobbet under mannen :-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Trenger ikke bruke han som referanse da de er flere i ledelsen, så det blir ikke noe problem. Men nå er det slik at jeg har skrevet under hos manpower, men ikke satt meg ledig til å ta oppdrag. Så får ringe de å høre hva de sier på det, at jeg har fått fast ansettelse en annen plass. Har ikke begynt å ta oppdrag og heller ikke levert inn skattekort og vandelattest. HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #8 Skrevet 11. august 2012 Har jeg bundet meg til manpower nå tror dere?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #9 Skrevet 11. august 2012 Har jeg bundet meg til manpower nå tror dere? Nei. Du tar de oppdragene du vil.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #10 Skrevet 11. august 2012 Jeg hadde ikke jobbet under mannen min, kan umulig være sunt for forholdet å være sammen 24 timer i døgnet...
Miamimom Skrevet 11. august 2012 #11 Skrevet 11. august 2012 Hva slags jobber kvalisfiserer du til hvis du ikke tar denne da? Sikkert kjedelig jobb, men greit med det praktiske pluss sikkerheten med fast jobb og inntekt hvis dere er avhengige av det.
Miamimom Skrevet 11. august 2012 #12 Skrevet 11. august 2012 Kvalifiserer..hehe Hva slags jobber kvalisfiserer du til hvis du ikke tar denne da? Sikkert kjedelig jobb, men greit med det praktiske pluss sikkerheten med fast jobb og inntekt hvis dere er avhengige av det. Kvalifiserer..hehe.
what a drittkjerring Skrevet 11. august 2012 #13 Skrevet 11. august 2012 Under mannen! Hehe, misforstå meg rett nå;-) Jeg ville absolutt prøvd. En fast 100% stilling er utrolig attraktivt i seg selv så ekstra erfaring fra en sånn jobb, uavhengig om du allerede har en lang, fet CV eller så vidt har begynt, vil bare telle positivt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #14 Skrevet 11. august 2012 jeg jobber på kjøkken nå, men det er kun helg og på andre siden av byen. Begynner 9 på jobb, men drar hjemmenfra klokken 7 for å rekke fram, på søndag går det ikke buss i det hele tatt så da må mannen kjøre og alle barna i bilen. Jeg har fått tilbud om en 80 prosent stilling der, men ønsker ikke det da jeg syns det er tungvindt når det er så dårlig bussforbindelse. ønsker å jobbe som assistent i barnehage, men har ingen erfaring. Har søkt til mange barnehager, men det er vanskelig når jeg ikke har erfaring. Så derfor tenkte jeg å jobbe gjennom manpower for å få en fot innenfor så det blir letter å få en fast stilling etterhvert. Men lønnen hos manpower er 139 i timen så ikke noe å rope hurra for. Jobber jeg for mannen vil jeg ha sånn ca 28 000 før skatt i mnd. Det blir jo for en kort periode til vi har fått oss på bena igjen Kanskje 1 års tid. Så får vi håpe det ikke blir noen sure miner mellom oss, hehe. HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #15 Skrevet 11. august 2012 Min erfaring med å jobbe med "mann og kone" er ikke gode og jeg har jobbet sammen med flere forskjellige par. Flere av parene har blitt veldig lei av hverandre fordi de ser hverandre nesten 24t i døgnet. Og det at den ene skal være sjefen for den andre har fungert veldig dårlig, ikke minst for oss andre ansatte. Hvis sjefen har fungert som sjef på samme måte som ovenfor de andre, så har det vært dårlig for forholdet og hvis sjefen har tatt hensyn til at den ene ansatte er samboer/kona, så har det fungert dårlig for oss andre fordi det til slutt har gått utover oss. Jeg syns ikke det er riktig at mannen din skal kunne tilpasse det at du må hente deres barn noe mer enn han må tilpasse at andre også må hente sine barn i barnehagen. Vi hadde et problem det ene stedet jeg jobbet at sjefens samboer måtte dra tidlig for å hente deres barn hver dag, så derfor kunne ingen andre dra tidlig, så ingen av de andre ansatte hadde mulighet til å hente i barnehagen i det hele tatt! Dette var på en liten arbeidsplass og det gjør det selvfølgelig vanskeligere enn hvis det er en større plass. Hvis du har fått tilbud om 80% gjennom Manpower, så hadde jeg heller sagt ja til den jobben og så fortsatt å søke andre jobber fremover. Alt for at mannen skal beholde et godt forhold til de andre på jobben og for at mitt forhold til mannen skulle blitt beholdt best mulig.
*Yuna* Skrevet 11. august 2012 #16 Skrevet 11. august 2012 Hadde valgt mannen. Hvis han er i ledelsen og du skal jobbe på gulvet ser dere vel ikke hverandre så mye?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #17 Skrevet 11. august 2012 Nei jeg får ikke sett han i det hele tatt nesten vil jeg tro Da han jobber på kontor, er mye i møter osv. Jeg blir å jobbe ute i produksjonen. Jeg blir da ikke å gå tidlig eller komme senere enn de andre. Vi leverer barna sammen og henter de når arbeidsdagen er over. Kommer ikke til å gå utover noen. Skulle jeg ha jobbet i den jobben jeg har nå foreksempel eller via manpower så måtte mannen ha levert fra seg tre barn til to forskjellige plasser om morgenen før han skulle dra på jobb og hentet de etter jobb siden jeg må ta buss og må da dra før barnehage åpner. Mannen håper jeg velger å jobbe i samme bedrift som han. HI
*Yuna* Skrevet 11. august 2012 #18 Skrevet 11. august 2012 Da hadde jeg helt klart valgt å jobber for mannen Du kan jo fortsatt ha øynene oppe for drømmejobben
Netti*** Skrevet 11. august 2012 #19 Skrevet 11. august 2012 Mange par som funker kjempe fint å jobbe sammen. Bi har et par som jobbet i over 10 år sammen, så ble det slutt og de jobber forsatt sammen. 6 år siden skilsmissen. Er man voksen går det fint :-)
Nirgal Skrevet 11. august 2012 #20 Skrevet 11. august 2012 Min Mor og stefar jobber sammen, stefar er driftsjef og mor er personalsjef i et lite firma, de har jobba sammen i 14 år, og det går fint det. er ikke en selvfølge at ting ikke funker når man jobber sammen i tillegg. Jeg hadde definitivt tatt jobben hvis jeg var deg. Mye bedre å ha en 100% stilling enn å løpe rundt med manpower!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå