Et lite nurk Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Hei Er det noen som har erfaring med å reise langt med barn? Vi ser på en tur til Karibien hvor hjemreisen er på natten (ser ikke på det som noe problem), men reisen til er på 9 timer og på dagen (problemet?) Vi kommer til å ha to barn med oss, en på 4 mnd og en på 2,5 år. Vi har reist mye med eldstemann, inkl til Mauritius (fløy på natten, men reisen tok ca 24 timer alt i alt, det var ikke vanskelig) Spørsmålet mitt er, blir det altfor vanskelig å underholde hun på 2,5 år i 9 timer på fly? Den lille antar jeg blir "enkelt" å underholde. ønsker svar fra dere som har gjort dette før... Takker og bukker.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Personlig så syns jeg ikke det var vanskelig å underholde jenta mi på en så lang flytur. Da hun var omtrent 2.5år fløy vi 11 timer på dagen. Vi hadde ipad og datamaskin med oss inn i flyet og vi så på filmer, serier og spilte spill. Hun pleier som regel å sovne da hun flyr så det gikk et par timer bort til søvn på henne. Vi hadde med en liten sekk til henne med litt leker (noen nye og noen gamle) og litt snacks (drikke, kjeks, rosiner o.l.). Da hun begynte å bli litt rastløs så gikk vi ofte bakerst i flyet og strakk litt på beina (som regel større plass der) eller fant noen andre barn som vi snakket med. Skal sies at jeg syns det er enklere å fly med henne på natten for da sover hun bare og jeg trenger ikke finne på aktiviteter på et begrenset område (2 seter på et fly gir ikke rom for så veldig mange aktiviteter hehe) Men det aller enkleste er jo å fly med babyer De sover, spiser og bytter bleie og er som regel fornøyde med det
Et lite nurk Skrevet 10. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2012 Tusen takk for langt og utfyllende svar! Jeg tror jo egentlig ikke at det kommer til å by på store problemer, men supert å høre andres erfaringer før vi bestiller!
Netti*** Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Vi har flydd til Thailand 2 ganger på kort tid. Gikk veldig greit med ungene. Var jo godt forberedt. Syns nesten det er værre med 2 timers innenlandsreise men kan vel hende det er fordi man er mindre forberedt.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Til vår gutt på 2,5 år har vi med bærbar dvd spiller (fra bilen) og hodetelefoner. Da er 9 timer ingenting! Og så er gutten vår så veldig glad i å bli lest for så noen bøker med masse tekst gjør også susen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Vi har flytt masse med ungene, og det går egentlig over all forventning. Det viktigste er å forberede dem, ha med litt leker og evt fim (på endel interkontinentale flygninger har de jo nå egen TV til alle), litt snack osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå