Gå til innhold

HJELP! Hvordan tolker dere denne??? Ang reise til Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

UD har gått ut med advarsler om å reise, også leser jeg dette

Ifølge UD er det på grunn av kidnappingsfare at de har valgt å endre det offisielle reiserådet for ferdsel også i det sørlige Sinai, utenfor de etablerte turistområdene langs Aqaba-bukten. Disse er Sharm el-Sheik, Dahab og Nuweiba.

Hva betyr det? Betyr det at Sharm el-Sheik, Dahab og Nuweiba ER de etablerte turistområdene, eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var litt vanskelig å tolke, men vet jo at Sharm el-Sheik er et etablert turisområde... Helt forferdelig plass også

Skrevet
Var litt vanskelig å tolke, men vet jo at Sharm el-Sheik er et etablert turisområde... Helt forferdelig plass også

Ja, ikke sant? Skjønte det ikke helt...

At det er forferdelig får så være. Vi skal bade, sole oss og bade :)

Skrevet

Dere skal bade, sole dere og få diaré mener du, hehe ;)

Var i makadi bay i fjor, vi var 9stk som dro, alle ble dårlige! Aldri hørt om noen som har reist dit som ikke har endt opp med løs mage.

Og vi bodde på et startour hotel og hadde all inclusive, tenkte det var trygt. Men folka der tørker seg bak med en lang negl, så ikke rartman blir syke.....

Anbefales ikke!!

Skrevet

Sharm er den beste plassen paa jord, det har utviklet seg enormt du har saa masse og velge mellom her naa, rolige steder og steder med mer liv, skal du bare bade faar du masse opplevelser som snorkling og masse fargerikt havliv,

Ikke farlig her naa da jeg har vaert her i 6 mnd naa, og har leilighet her.

Dra til Soho square er kjempe fint for familien og gaa paa kvelden, og il mercato.. disse er rolige uten mas.

http://www.youtube.com/watch?v=npO-_WDGk8s&feature=related

Skrevet
Dere skal bade, sole dere og få diaré mener du, hehe ;) Var i makadi bay i fjor, vi var 9stk som dro, alle ble dårlige! Aldri hørt om noen som har reist dit som ikke har endt opp med løs mage. Og vi bodde på et startour hotel og hadde all inclusive, tenkte det var trygt. Men folka der tørker seg bak med en lang negl, så ikke rartman blir syke..... Anbefales ikke!!

Ingen planer om å få diare, nei :) Har vært der før altså, så det er ikke sånn at jeg reiser til ukjent farvann!

Spiste og drakk akkurat det vi hadde lyst på, både på hotellet og utenfor. Ikke noe problem.

Tok dere koleravaksine før dere dro da?

Skrevet

Jeg har vært i Hurghada to ganger, og aldri blitt syk. Første gang var vi forsiktige med maten, jeg og typen, det gikk bra. Ett år senere bodde jeg der hos en innfødt, skylte munnen med springvann, spiste kjøtt og egg og frukt han hadde tilberedt, det gikk bra.

Skrevet
Sharm er den beste plassen paa jord, det har utviklet seg enormt du har saa masse og velge mellom her naa, rolige steder og steder med mer liv, skal du bare bade faar du masse opplevelser som snorkling og masse fargerikt havliv, Ikke farlig her naa da jeg har vaert her i 6 mnd naa, og har leilighet her. Dra til Soho square er kjempe fint for familien og gaa paa kvelden, og il mercato.. disse er rolige uten mas.

http://www.youtube.com/watch?v=npO-_WDGk8s&feature=related

Takk! Så det er ikke noe skummelt i Sharm at the moment? :) Skal bo tvers over il mercato, og har bodd der før, så vet det er en rolig plass uten masete selgere. Men ser jo at jeg blir litt svett av at beduinene kidnapper folk...de har jo plass til alt mulig under klærne!!

Skrevet

Dytter litt på denne jeg. Til du som bor i Sharm ; Fortsatt stille og rolig? ;)

Skrevet

Skjønner ikke at folk er dumme nok til å dra til et muslimsk møkkaland som Egypt. Fysj.

Skrevet

Egypt er et fantastisk land å feriere i.Har vært der 8 ganger og aldri fått diare eller noen andre problemer.Hotellene er så luksus,deilig og varmt.Hold dere heller inne på hotellområdet mest mulig.Ligger veldig nærme Sinai og ikke helt trygt der om dagen.. Må legge til at mannen min er derfra og han TØRKER seg ikke bak med hendene.Faktisk mere renslig enn de norske kjærestene jeg har hatt..

Skrevet

Vi som bor her, ja mannen min er egyptisk og mer renslig enn alle de norske jeg har vært med,

du som syns det er møkkaland pga islam er tydeligvis rasist og har aldri vært der og møtt de herlig vennlige menneskene med gode verdier i livet.

Det er fortsatt trygt og rolig i sharm, det er i nord sinai det har vært problemer ved grensene, og det er ikke noe i sharm..

Kos dere på ferie. været er herlig her nå, og vil man ikke bli dårlig så ikke spis på al inclusive hotell hvor 100 turister putter fingrene i maten, gå ut og spis på restauranter!

et tips: onion restaurant på il mercato har veldig god egyptisk mat kebab og kofta er veldig veldig god der..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi som bor her, ja mannen min er egyptisk og mer renslig enn alle de norske jeg har vært med,

du som syns det er møkkaland pga islam er tydeligvis rasist og har aldri vært der og møtt de herlig vennlige menneskene med gode verdier i livet.

Det er fortsatt trygt og rolig i sharm, det er i nord sinai det har vært problemer ved grensene, og det er ikke noe i sharm..

Kos dere på ferie. været er herlig her nå, og vil man ikke bli dårlig så ikke spis på al inclusive hotell hvor 100 turister putter fingrene i maten, gå ut og spis på restauranter!

et tips: onion restaurant på il mercato har veldig god egyptisk mat kebab og kofta er veldig veldig god der..

Haha, beste svaret om inclusive! ;)

Har vært i Sharm og Hurgada, Sharm er perfekt for soling, bading og full avslapning. Men vet ikke om jeg hadde reist dit nå...i Hurgada ble jeg kjempesyk, men det er mulig jeg fikk servert kranvann (det smakte veldig rart i hvertfall, og jeg ble dårlig etter en halvtimes tid). Sånn er det uansett om man er i Bulgaria, Kreta eller Egypt!

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar :) Håper bare at evnt opptøyer ikke finner veien til Sharm, hehe. Jeg innbiller meg hele tiden at de ikke ønsker å ødelegge for turistene, siden de tross alt er ganske avhengige av dem...

Jeg har vært i Egypt før. Jeg har spist på hotellene, jeg har spist på restaurantene på utsiden, jeg har spist på mcDonalds, jeg har spist frukt, salat og IS!!! Jeg har ikke blitt syk! Vi har alle vaksinert oss mot kolera, så jeg tenker det skal gå smuuuth ;)

Har forøvrig vært på samme hotellet, i samme uka for noen år siden. Det var ca 20 stk på hotellet, så det gikk fint å grafse i samme maten ;)

Ja, det er møkkete. Og ja, mange er masete. Som overalt andre plasser! Det ekke så jævla reint i Oslo heller.

Men det er 40 grader + og SOOOOOOOOOL hele dagen, og det er det jeg trenger!

Forøvrig syns jeg det er fint å leve etter ordtaket; Har man ikke noe pent å si så kan man holde kjeft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...