Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 underveis kom det på et "pakkegebyr, slik at det ble 230 kr ca. Jeg betaler vel ikke toll for pakkegebyret...eller? Det hører med til historien at da jeg la inn varer for over 200 kr, fikk jeg beskjed/tips om å dele opp bestillingen slik at jeg ikke oversteg 200 kr pga toll. Hva tror dere?
babysyk_74 Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 det må ikke overstige 200 kr inkl frakt,så etter min mening må du betale toll.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Mulig dumt spørsmål, men må du fortolle varer som er kjøpt i Norge da? Det er vel bare utenlandske varer som det kommer toll på? Men ellers mener jeg det er under 200 kr totalt.
Elina Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Nei,det er varene som skal komme under 200kr. Frakten kan være så høy so helst. Fikk varer fra iherb.com i dag, måtte ta den dyre ups frakten for jeg trengte det kjapt. Varene kostet rundt 190kr og frakten i seg selv kom på 20usd (ca 118kr). Så er helt sikker på at det er varene som skal være under 200kr, jeg handler mye på nett fra utenlandet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 http://www.toll.no/t...=219284#kostnad Ut i fra dette så mener jeg at jeg må betale toll, at det er varene som må være under 200 kr. Så står det vel at dvd`er er tollfrie? HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Upps..!! Mener jeg at jeg IKKE skal betale toll skulle det være... Hi
Elina Skrevet 10. august 2012 #8 Skrevet 10. august 2012 Det er også litt spørs hva dem skriver utenpå pakken. For der skal det nemlig stå kun beløpet på varene, andre gebyrer etc skal ikke legges sammen med varebeløpet og skrives utenpå pakken. Men har sett at noen har gjort det, men det er altså feil. Om du skulle få moms på varene så kan du klage inn til tollvesenet. Men ordrebekreftelsen på at varene kommer under 200. Tollvesenet gjør feil (begge veier). Jeg fikk en gang moms på en gave. Mannen som hentet den og trodde naturlig nok det var noe jeg hadde kjøpt så han betalte gebyret og fikk hentet ut pakken. Ergelig!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #9 Skrevet 10. august 2012 Tusen takk for tipset! Da får jeg bare vente å se hva som skjer når pakken kommer og om det er verdt å "krangle" eller om ekstragebyret ikke er så stort...;-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #10 Skrevet 10. august 2012 Innpakking er en vare du kjøpte sammen med det andre så varene du har kjøpt er på 230 kr og overstiger 200 kr grensen. Det er ikke toll du betaler, men forenklet tollgebyt til posten for jobben de gjør + 25 % moms.
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Frakten har ikke noe å si. Jeg har handlet mye fra Biit.no og holder meg under 200,- for produktene, det har gått fint hver gang.
Nordhagenjentene :) Skrevet 10. august 2012 #12 Skrevet 10. august 2012 Mulig dumt spørsmål, men må du fortolle varer som er kjøpt i Norge da? Det er vel bare utenlandske varer som det kommer toll på? Men ellers mener jeg det er under 200 kr totalt. Biit.no er den norske Amazon-siden, du blir videresendt til Amazon for å betale og varene kommer fra utlandet. Den er bare enklere å bruke siden alt er på norsk og det passes på om du går over 200,- for varene dine. Da legges det til det du må betale for å hente ut pakken på posten (du betaler ikke det ved bestilling, men det kommer på som postoppkrav)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #13 Skrevet 10. august 2012 [quote name=Nordhagenjentene ' timestamp='1344632893' post='144454830] Frakten har ikke noe å si. Jeg har handlet mye fra Biit.no og holder meg under 200,- for produktene, det har gått fint hver gang. Godt å høre!! Da går det vel bra for meg også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå