Gå til innhold

Babyjogger vs. Mountain buggy ( samme som barnevogndebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på babyjogger City elite,og tror jeg kommer til å gå for denne vogna,men har også sett på mountain buggy sin, de er ganske like,og lurer på om det er noe denne vogna har som er bedre enn babyjogger sin?

Hvilke ville du valgt og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Babyjogger er bedre, lettere å slå sammen, mindre sammenlagt, hevbart fotbrett, bedre kalesje, smalere over bakhjulene, lengre rygg, billigere, bedre babybag, bedre kvalitet.

Eneste som er bedre med MB er fargene på vognen ;)

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Her sverger vi til Babyjogger sine vogner, har både elite og mini. Syns de er helt super. Støtter alt det hun over nevnte. Og ryggen kan reguleres fra helt liggende til helt oppreist i sittestilling. Du velger selv hvor mye barnet skal sitte oppreist.

Skrevet

Jeg har MB, og har vært superfornøyd. Men nå har jeg ikke prøvd Babyjogger, da... Har ikke savnet regulerbart fotbrett. Synes reguleringen i ryggen er super. Liker at den er bred, da jeg har hatt et stort barn. Prøvde han oppi en Quinny, som er smalere, og ble altfor trangt synes jeg. Men vet ikke om Babyjogger er så smal, da. Da jeg kjøpte vogna mi i 2007 var ikke Babyjogger noe alternativ som jeg fikk med meg iallefall. Men har sett på den nå, og ser jo ut til å være en bra vogn det og. Men bytter ikke ut MB uansett:-) synes uansett den e mye penere å se på og, men smaken er jo forskjellig:-)

Skrevet

Jeg har kun prøvd begge i butikken og synes definitivt at babyjogger city elite er bedre. Bedre kalesje, både dekker bedre og går lydløst opp. På MB var kalesjen mer hakkete når man dro den frem og lagde også lyd for hvert hakk. Begge vognene virker brede i sitteplassen, så hvis bakhjulene er smalere på babyjogger, så er det virkelig et pluss.

Totalinntrykket mitt etter å ha studert vognene i butikken var at babyjogger city elite hadde mye bedre kvalitet i stoff og materialer. Samt at den hadde så mange lure finesser både i forhold til sammenlegging, men også småting slik som tittelukene og måten man justere seteryggen.

Skrevet

Takk for svar:) Er det noen som vet om Deluxe hardbagen selges i Norge, eller selges bare Compact? Synes Compact virker liten til å ha vinterpose i.

Skrevet

Jeg bestilte den nye compact + som er litt større og mer solid enn den vanlige compact. Bestilte denne fra kopbarnvogn.se og det gikk i underkant av en uke så hadde jeg den i hus, fraktfritt :) Har kun sett den vanlige compact bagdel i butikkene jeg har vært i, men de kan sikkert bestille inn til deg?

Skrevet

Jeg bestilte den nye compact + som er litt større og mer solid enn den vanlige compact. Bestilte denne fra kopbarnvogn.se og det gikk i underkant av en uke så hadde jeg den i hus, fraktfritt :) Har kun sett den vanlige compact bagdel i butikkene jeg har vært i, men de kan sikkert bestille inn til deg?

Hvor lang er liggelengden i denne bagen? Målet på madrassen?

Skrevet

Den er ganske liten den nyeste modellen av bagdelen til city elite også, sammenlignet med feks emmaljunga edge duo. Den er ikke så mange cm kortere, men den er en god del smalere i modellen. Har ikke målene akkurat nå og er så trøtt at jeg ikke orker finne ut av det i kveld:)

Kan skrive inn her i løpet av helga når jeg har fått målt:)

Skrevet

Takk fo svar igjen :)

Vilde 2012 har jeg forstått riktig at compact(+) festes på understell og ikke settes inn i sportsdel? Og følger det med adaptere til å feste den med som også kan brukes på maxi cosi sete?

Skrevet

Ja det var det jeg ble fortalt i butikken, men jeg har ikke fått selve vogna enda så jeg har ikke fått testet det. Jeg har kun fått bagdelen, så kan dessverre ikke svare på det andre du spør om. Men nå har jeg målt vognbagen hvertfall og den er 76 cm lang og 31 cm bred. Så det er ikke noen stor bag, men den er visst større enn vanlig compact. Og kalesjen er også bedre og mer dekkende enn på den vanlige compact.

Skrevet

Heisann :) Jeg har bestilt babyjogger city elite,har bare hørt positive ord om den :)

Skrevet

Vi har også kjøpt city elite og har bare hørt positivt om den :)

Syns det var så mange praktiske finesser med den og den tar liten plass sammenlagt som var viktig for oss da vi har stort hundebur i bilen.

Dette var også en av de få vognene jeg likte som både bagvogn og sportsvogn. Og jeg må jo si at prisen var et + :)

Eneste jeg er redd for er om bagen blir liten. Kjøpt den største.

Skrevet

Ja det var det jeg ble fortalt i butikken, men jeg har ikke fått selve vogna enda så jeg har ikke fått testet det. Jeg har kun fått bagdelen, så kan dessverre ikke svare på det andre du spør om. Men nå har jeg målt vognbagen hvertfall og den er 76 cm lang og 31 cm bred. Så det er ikke noen stor bag, men den er visst større enn vanlig compact. Og kalesjen er også bedre og mer dekkende enn på den vanlige compact.

Ok, takk for at du målte :)

Da er den like stor som citybagen til emmaljunga og kun 3cm kortere enn emmaljunga Edge. Så det var jo en grei str.

Skrevet
Takk fo svar igjen :) Vilde 2012 har jeg forstått riktig at compact(+) festes på understell og ikke settes inn i sportsdel? Og følger det med adaptere til å feste den med som også kan brukes på maxi cosi sete?

Har akkurat hentet vogna og den virker kjempe bra. Bagen festes på understellet, men kan også brukes sammen med sportsdelen :-) Adapter til bilstol må kjøpes separat. Jeg bestilte det når jeg hentet vogna. Skal også kjøpe ny bilstol og da blir det maxi cosi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...