Gå til innhold

Dere som er gifte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga du gave til forloveren din da du giftet deg? :)

Har ikke hørt om at det er vanlig før jeg plutselig ramlet over det da jeg satt og googlet litt... Hvorfor gir man egentlig gave? :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde ikke forlover, men jeg fikk når jeg selv var forlover. Forventet det overhodet ikke!

Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt om.

Men nå giftet jeg meg i utlandet i all hemmelighet uten å ha med hverken forlovere eller familie da, så eneste jobben min forlover hadde var å skrive under på papirene vi sendte inn før vi dro ;)

Hadde hverken utdrikningslag, bryllup eller fest hvor jeg trengte en forlover, men hadde kanskje vært naturlig å gi noe som takk for hjelpen om jeg hadde hatt en forlover som gjorde en kjempejobb for å gjøre dagen min perfekt..

Skrevet

Jeg ga ikke, viste ikke at man 'skulle' det..?

Skrevet

Jeg hadde 4 bridesmaids, da jeg giftet meg i utlandet. Og jeg gav gave til alle 4. Mannen ga også gave til sine 4 groomsmen. :)

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Men jeg fikk gave,da;)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet (endret)

Nix, verken jeg eller mannen ga gaver til våre forlovere. Ikke har vi fått gaver de gangene vi har vært forlovere heller, så dette er i hvertfall ikke vanlig i vår omgangskrets.

Endret av tilda med to små <3
Skrevet

Har vært forlover tre ganger, men ikke fått noen gave... Forventet det heller ikke, var jo ikke meg vi feiret:-)

Skrevet

Vi ga ikke gave til våre forlovere:) Eller.. til forloveren til mannen ble det gave alikevell:P Vi kjøpte slipset i samme farge som kjolen til min forlover. Så det fikk han:)

Skrevet

Nei, ga ingen gave på dagen. Men vi ga innrammede fotografbilder av oss (brud med forlover/brudgom med forlover) i gave senere, som en takk for hjelpa.

Skrevet

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1344618871' post='144454034] Nei, ga ingen gave på dagen. Men vi ga innrammede fotografbilder av oss (brud med forlover/brudgom med forlover) i gave senere, som en takk for hjelpa.

Kan jeg spør hva forloverene hjalp til med? :) Jeg skal snart gifte meg, men jeg hadde egentlig ikke tenkt at forloverene skulle hjelpe til med noe!? Blir det liksom en "takk for at du skrev under på "forloverpapirene" slik at vi kunne gifte oss"? :P

Mvh

HI

Skrevet
[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1344618871' post='144454034] Nei, ga ingen gave på dagen. Men vi ga innrammede fotografbilder av oss (brud med forlover/brudgom med forlover) i gave senere, som en takk for hjelpa.
Kan jeg spør hva forloverene hjalp til med? :) Jeg skal snart gifte meg, men jeg hadde egentlig ikke tenkt at forloverene skulle hjelpe til med noe!? Blir det liksom en "takk for at du skrev under på "forloverpapirene" slik at vi kunne gifte oss"? :P Mvh HI

Jeg var nettopp forlover, og jeg føler jeg gjorde ganske mye ;) Bare det å arrangere et utdrikningslag er ikke gjort i en håndvenning ;) Jeg betalte også riiimelig mye av egen lomme for å skape en flott dag for bruden, samt gave til bryllup og kjole, sko og tilbehør til meg.

Jeg var og en moralsk støtte, var tilgjengelig hele tiden, kom med tips og råd i planleggingen, handlet inn diverse stæsj som bruden trengte, lagde bordkort, trykte opp sanger, osv osv.

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarte lell :)

Skrevet

Har ikke gitt gave da jeg giftet meg, og ikke fått gave da jeg var forlover.

Skrevet

Nei, ga ikke og fikk ikke da jeg var selv. Dette er nok en typisk amerikansk tradisjon som enkelte kopierer.

:)

Skrevet

Nei, men betalte hårpynting og sminking på bryllupsdagen.

Skrevet

Nei, men vi betalte flybillett, hotellopphold og mat for henne og mannen hennes (giftet oss i utlandet). Så de fikk en fin ferie på flere dager et varmt sted på super luksushotell .)

Skrevet

vi kjøpte en sånn bok til hver av forloverene,de var gift. jeg tror de synes det var fint å få sånn forloverplanlegger bok....

og nå hadde vi 10 års bryllupsdag, og vi ba de ut på middag, men de hadde ikke tid, og det passet aldri, så vi plager ikke de med det...vi omgåes ikke noe i dag, da de har adoptert 2 små, og har så mye å gjøre......

( noe de aldri forsto før, og når våre var små)

Skrevet
Kan jeg spør hva forloverene hjalp til med? :) Jeg skal snart gifte meg, men jeg hadde egentlig ikke tenkt at forloverene skulle hjelpe til med noe!? Blir det liksom en "takk for at du skrev under på "forloverpapirene" slik at vi kunne gifte oss"? :P Mvh HI
Jeg var nettopp forlover, og jeg føler jeg gjorde ganske mye ;) Bare det å arrangere et utdrikningslag er ikke gjort i en håndvenning ;) Jeg betalte også riiimelig mye av egen lomme for å skape en flott dag for bruden, samt gave til bryllup og kjole, sko og tilbehør til meg. Jeg var og en moralsk støtte, var tilgjengelig hele tiden, kom med tips og råd i planleggingen, handlet inn diverse stæsj som bruden trengte, lagde bordkort, trykte opp sanger, osv osv. Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarte lell :)

Og jeg er enig i dette.

Vi hadde ikke stort bryllup, men begge forlovere ordnet utdrikkingslag (hvor jeg vet at min forlover betalte (altfor) mye av egen lomme - min mor betalte henne tom tilbake litt, selv om hun ikke ville ha det) - og det er mye jobb med å organisere det, i tillegg til at hun var der for meg på selve bryllupsdagen.

Bilde med ramme kostet ikke all verden, så det var egentlig en ganske liten takk. ;)

Skrevet

Kom på at da jeg var forlover for ei annen betalte hun for min sminke og håroppsetting.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet (endret)

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1344626206' post='144454397]

Jeg var nettopp forlover, og jeg føler jeg gjorde ganske mye ;) Bare det å arrangere et utdrikningslag er ikke gjort i en håndvenning ;) Jeg betalte også riiimelig mye av egen lomme for å skape en flott dag for bruden, samt gave til bryllup og kjole, sko og tilbehør til meg. Jeg var og en moralsk støtte, var tilgjengelig hele tiden, kom med tips og råd i planleggingen, handlet inn diverse stæsj som bruden trengte, lagde bordkort, trykte opp sanger, osv osv. Nå var det ikke meg du spurte, men jeg svarte lell :) Og jeg er enig i dette. Vi hadde ikke stort bryllup, men begge forlovere ordnet utdrikkingslag (hvor jeg vet at min forlover betalte (altfor) mye av egen lomme - min mor betalte henne tom tilbake litt, selv om hun ikke ville ha det) - og det er mye jobb med å organisere det, i tillegg til at hun var der for meg på selve bryllupsdagen. Bilde med ramme kostet ikke all verden, så det var egentlig en ganske liten takk. ;)

De gangene jeg har vært forlover så har det vært fordi jeg har fått tillitten og har hatt lyst til å være med å lage en venninnes dag fin og minnerik. Dette gjør jeg fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg forventer noe tilbake. Det å se bruden lykkelig på hennes store dag. Ja, det koster både tid, innsats og penger, men for å "dekke opp" for dette måtte bruden flesket til med en høvelig stor gave, og det er i mine øyne helt feil. De har nok utgifter om ikke de skal kaste bort penger på noe jeg gjør av ren og skjær lyst!

Jeg hadde syntes det var koselig med et lite bilde av meg og henne i en søt ramme som jeg kunne hatt stående på sminkebordet mitt ;-)!

Endret av tilda med to små <3
Skrevet

Eg kjøpte ein fine ring til hun, som takk for hjelpå for alt :) Ga den dagen før bryllupet ;)

Skrevet (endret)

Da jeg var brudepike eller braidsmaid, sammen med to andre, betalte bruden for kjolene våre. Hun kjøpte de så alle sku få like....Vi var til sammen fire, ei var maid og honor og tre var bridesmaids..... Dette var i england da.... Så på en måte 4 forlovere....

Har den kjolen enda... Fineste kjolen jeg har. Har brukt den ved et par anledninger i ettertid.

Endret av Scania

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...