Gå til innhold

hmm, dette med p-piller....

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om man slutter midt i et brett, når får man eggløsning da? Alt man skal lure på:)

Om jeg hadde latt være å starte på brettet jeg nå er på ville jeg hatt det i dag....har man eggløsning når man bruker p-piller? Dagens blonde:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved vanlige p-piller har man ikke eggløsning. Men folk som glemmer en pille kan jo bli gravid. Er kun sikker hvis en tar de hver dag. Men tror ikke det er noen fasit på når eggløsningen oppstår hvis en slutter midt i ett brett :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag og:):) men da får jeg bare la være å ta de da. Har blitt gravid på de før så det er vel kanskje håp

Skrevet

Da får du eggløsning ca 14 dager etter neste mens, som vanlig (altså ikke p-pillebrukere). Man har ikke eggløsning hvis man går på kombinasjonspiller (Microgynon, Loette, Marvelon, Mercilon, etc).

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da får du eggløsning ca 14 dager etter neste mens, som vanlig (altså ikke p-pillebrukere). Man har ikke eggløsning hvis m

an går på kombinasjonspiller (Microgynon, Loette, Marvelon, Mercilon, etc).

Men jeg er sånn at hvis jeg ikke tar de på noen dager, .(glemmer å ta de med bort en helg feks) så begynner jeg å blø...er det da vanlig mens, eller noe annet?

Skrevet

Da vil du mest sannsynlig få en bortfallsblødning som du ellers ville fått på slutten av brettet, og er ikke lenger sikker mot graviditet. Da bør du bruke mekanisk prevensjon i 7 dager hvis det er på starten av brettet, evt resten av brettet hvis du har kommet et stykke ut i det brettet. Vanlig menstruasjon vil du få dersom du slutter helt.

Skrevet
Da får du eggløsning ca 14 dager etter neste mens, som vanlig (altså ikke p-pillebrukere). Man har ikke eggløsning hvis m an går på kombinasjonspiller (Microgynon, Loette, Marvelon, Mercilon, etc).
Men jeg er sånn at hvis jeg ikke tar de på noen dager, .(glemmer å ta de med bort en helg feks) så begynner jeg å blø...er det da vanlig mens, eller noe annet?

Det er noe annet, noe slags type mellomblødning. Vet ikke hvorfor man får det ved p-pillebruk.. Men det renser i alle fall opp der nede 1 gang i mnd :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da vil du mest sannsynlig få en bortfallsblødning som du ellers ville fått på slutten av brettet, og er ikke lenger sikker mot graviditet. Da bør du bruke mekanisk prevensjon i 7 dager hvis det er på starten av brettet, evt resten av brettet hvis du har kommet et stykke ut i det brettet. Vanlig menstruasjon vil du få dersom du slutter helt.

Takk takk:) da er det bare å slutte da!

Gjest Sekretøsa
Skrevet
Da får du eggløsning ca 14 dager etter neste mens, som vanlig (altså ikke p-pillebrukere). Man har ikke eggløsning hvis m an går på kombinasjonspiller (Microgynon, Loette, Marvelon, Mercilon, etc).

Det er noe annet, noe slags type mellomblødning. Vet ikke hvorfor man får det ved p-pillebruk.. Men det renser i alle fall opp der nede 1 gang i mnd :)

kan jo være greit å kvitte seg med litt ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...