Gå til innhold

Hva er best; studentbhg eller vanlig bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått plass i studentbhg til snuppa mi i år, men har bestemt meg for å vente ett år før jeg begynner på skole igjen.

Men hva er best da, å ta permisjon fra barnehageplassen i år, slik at jeg har plass til neste år, eller søke i en annen bhg? Hun er jo garantert plass uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer sikkert an på barnehagene, men her byttet vi nettopp fra kommunal- til studentbhg. og det var vannvittig mye bedre i stud.bhg. Skulle ønske lille kunne gå alle årene sine her. Hvor i landet er det snakk om da?

Skrevet

Studentbarnehagen her hadde kortere åpningstid enn kommunale barnehager. Men de var mere tilrettelagt studenter som ikke har familie i nærheten. De passet barna når det var foreldremøter, kom på høyskolen å sang. Hadde kunst utstilling på høyskolen osv.

I tillegg hvis det var noe så hjalp de så godt de kunne. Hvis man ble syk eller hadde lange eksamensdager.

Det fineste var vel at man ble veldig godt kjent med andre på samme alder og i samme situasjon. Syns det var mye bedre foreldremiljø i studentbarnehagen. Vi møttes i helgene og kveldstid. I kommunal barnehage blir man ikke kjent med ungene og foreldrene på samme måte.

Fra ei som har hatt barn i mange år i studentbarnehage, 3 stk :-) vi har null familie her og var studenter begge to :-)

Skrevet

Jobber i en studentbarnehage og den har myyye bedre økonomi enn kommunale bhg, merker det både på bemanning, maten man serverer og aktivitetene man drar på, har råd til å kjøpe ordentlige pedagogiske leker osv osv.

Skrevet

Studentbarnehagen i Trondheim er den mest fantastiske barnehagen jeg har vært borti. Absolutt alt var perfekt, helt utrolige mennesker som jobbet der. Tror jeg var minst like trist som barnet mitt når han skulle slutte. Får jeg flere barn, må jeg bli student igjen!

Skrevet

Dette er i Finnmark.

Det dere beskriver høres jo bra ut; spesielt det med ekstra hensyn ved eksamen o.l..:)

Jeg får prøve å undersøke nærmere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...