Gå til innhold

Har du erfaring med håndball og små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 5 år som vil begynne på håndball. Tror det er mest lek med ball for de minste. Er det en fin ting å gjøre?

Har aldri spilt håndball selv, og kan ingenting om håndball men ønsker veldig at jenta mi kan finne noe hun liker. Hun har gått på dansing og turn, men jeg tror det er for lite action for henne der, hun liker å løpe rundt i full fart hele tiden:)

Er det et godt miljø i håndball miljøet (skjønner jo at det er store forskjeller, men hva er ditt inntrykk?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på håndball som seksåring, og jeg har bare positivt å si om det! Tror ikke vi begynte med kamper før jeg var 8, så det var jo ikkeden type action de to første årene. Men jeg husker det som kjempegøy! Det var mye lek med ball, og egentlig mye håndball også - men oppvarmingene var gjerne de gøyeste, da vi var litt mer friere.

Spilte håndball til jeg var 15, og skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg sluttet. Sosialt, spennende og mye mestringsfølelse, som jeg mener barn ikke kan få for mye av.

La henne begynne!

Om hun synes turn og dans er lite action, så er jo håndball action hele veien. GøY!

Skrevet

Gutten min har spilt håndball siden han var 6 år og synes det er veldig gøy. Nå spiller mannen min også håndball da så han kjenner jo miljøet veldig godt, treneren til sønnen min spiller på laget til mannen min osv.

De første årene på håndball er det mye lek med ball, de må jo få ballfølelsen, lære å kaste og å ta imot. Det er ikke så mye regler o.l. de spiller på liten bane med få spillere og sikter på mål ;)

Fokuset er gjerne laget (alle skal ha ballen før vi skyter på målet osv), lagfølelsen og balltreningen.

Først når de blir rundt 8 år blir det skikkelig fokus på spilleregler, plassering på banen osv, da begynner det ligne på en ordentlig håndballkamp.

Det som har forbauset meg mest med håndball er hvor mye som kreves av foreldrene. Eldste her spiller fotball og der kreves det jo ikke mer enn å kjøre til kamper og stille på en dugnad i året for å samle inn penger, men håndballen krever mye mer. Er helt tydelig at håndball er en idrett som ikke mottar like mye midler fra idrettsforbund o.l. så foreldrene må bidra mye mer selv. Det er vi foreldre som selger vafler, driver kiosk, sitter i sekretariat under cup'er, lager vaffelrøre og baker kaker. Man får utdelt dugnadslister før hver eneste happening og det er ikke mulig å slippe unna, kan du ikke er det ditt ansvar å finne en erstatning..

Har gått greit for vår del da, vi er engasjert i idrettslaget her, men vet andre som har peilet ungene inn på andre idretter for man slipper all dugnadsjobbingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...