Gå til innhold

vondt i hodet?


stch85

Anbefalte innlegg

er 14 uker i dag og har hatt mye vondt i hodet i det siste, er det en vanlig svangerskaps plage?

 

Er fortsatt mye kvalm også, trodde det skulle gå over på denne tida jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at det er veldig vanlig med hodepine ja. Selv har jeg ikke merka noe av det enda (er også 14 uker i dag), men så har jeg ikke vært kvalm heller, så jeg har sluppen litt lett fra akkurat de første plagene. Bortsett fra tett nese, oh, slitsomt å hele tiden føle at jeg ikke får puste! :o Menmen, det går over til slutt! Men du passer helt sikkert på slike ting som å drikke nok vann osv? Kroppene våre er vel enda mer nøye på å få nok av det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til vanlig plaget med hyppig hodepine og av og til migrene, men har merket at det har vært ekstra hyppig til nå i graviditeten. Har faktisk nettopp gaflet i meg et gram paracetamol :S Jeg har lest flere steder at det ikke er uvanlig med økt hyppighet av hodepine under graviditeten. Viktig som Ele her sier; drikke nok vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endel hodepine jeg også, spesielt på dager der jeg ikke får slappet (nok) av. Så tolker det dithen at mindre stress kanskje gir mindre hodepine, så skal prøve å skjerpe meg!

Sliter også med kvalme og da er det ikke bestandig så lett å få i seg nok væske. Så vi får prøve å være flinke til å drikke vann ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror faktisk ikke jeg klarer å få i meg mer vann enn jeg gjør nå :P heller i meg flere liter om dagen, i motsetning til før hvor jeg kanskje drakk ett glass eller to :P men men, man får vel noe godt ut av det her tilslutt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hatt mye vondt i hodet som gravid - og har det sjelden ellers! Tok det opp med legen sist jeg var der. Hun sjekket blodtrykk etc, som var normalt. Så kjente hun på skuldrene mine, som var knallharde, og spurte om jeg var vedig stresset. Hun mente det var stress-hodepine. Jeg har bekymret meg endel rundt graviditeten, tenkt på hvordan livet mitt kommer til å bli, fryktet spontanabort etc, men nå prøver jeg å slappe av og kose meg i stedet. Det virker som det hjelper allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært veldig plaget meg hodepine. Men jeg tror kanskje det er fordi jeg får i meg alt for lite væske, og fortsatter kaster opp hver dag. Men kan godt hende det er en normal plage, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på før nå;)

 

God bedring hvertfall, å håper det gir seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde mye hode pine på den tiden eg og. forsvant en gang mellom uke 23 og 25. eg har veldig lavt blodtrykk. har lavere nå en da. men nå merker eg ingen ting til det heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+2 i dag og har hatt masse hodepine i hele sommer. Våkner ofte med dundrende hodepine. Er heldigvis 30% sykemeldt - hvilket gir meg litt ekstra tid på morgenen (og ettermiddagen) til å komme meg litt. Føler at det har hjulpet meg noe.

å drikke masse vann er lurt - men når man er såpass kvalm som jeg har vært, så er ikke det så lett. Blir superkvalm av vanlig vann, men har funnet ut at det er bedre med kullsyre i vannet. Da blir det ikke like kvalmende men føles friskere.

Blodtrykket er det ingenting i vegen med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Fia, smaker bedre m kullsyre.. jeg har fått sånn maskin til å lage "farris" med, helt genialt.. kjempegodt og må slipper alt saltet! ;) kan ha den ren, m lime eller litt eplemost, kjempegodt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun hatt skikkelig hodepine de to siste dagene. Men føler at det ikke har med graviditet å gjøre. Tror det kan være et virus. Hodepinen har vært annerledes enn før, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ligge i ro i et mørkt rom. Med en gang jeg foretar meg noe dundrer det over alt i hodet/fjes/bakhode... Sykt frustrerende:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hatt skikkelig hodepine de to siste dagene. Men føler at det ikke har med graviditet å gjøre. Tror det kan være et virus. Hodepinen har vært annerledes enn før, og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ligge i ro i et mørkt rom. Med en gang jeg foretar meg noe dundrer det over alt i hodet/fjes/bakhode... Sykt frustrerende:/

 

høres ut som svangerskaps migrene, sliter med det samme.

tar en paracet og legger meg på soverommet, godt og mørkt rom.

ikke enkelt når man skal være forsiktig med paracet og slike ting men skal til nevrologen min pga av den migrenen og får høre hva jeg evt skal gjøre videre. det finnes noe gravide kan gjøre hvis di har mye hodepine, så da blir det spennende å høre hva han sier for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kvalm hver dag i uke 6-10, og hadde ekstrem migreneliknende hodepine i uke 9-11. Har gitt seg nå, men tror løsningen er nok hvile, søvn og mye vann.

 

Merker litt kvalme og hodepine av og til nå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt mye hodepine etter jeg ble gravid, har tenkt at det kan være hormoner jeg reagerer på. Det er i alle falll ikke uvanlig med hodepine i svangerskapet. Hadde lite hodepine sist jeg var gravid, men det kan jo være så ulikt fra gang til gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig mye hodepine i begge svangerskapene, men fra uke 15-18(husker ikke helt) forsvant det helt og hadde null hodepine resten av svangerskapene! Herlig da jeg vanligvis er mye plaget. Har ingen råd utenom å utelukke lav Hb, drikke godt etc;men hos meg forsvant det bare nokså plutselig at jeg gjorde noe som helst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått (tilbake) bihulplagene, og dermed også hodepine, så slitsomt og tungt. Slimhinneplager er visstnok vanlig for gravide, så får bare håpe det går over en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått (tilbake) bihulplagene, og dermed også hodepine, så slitsomt og tungt. Slimhinneplager er visstnok vanlig for gravide, så får bare håpe det går over en gang.

Er du tett i nesa da? Derfor du plages med bihulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...