Gå til innhold

Barnesikring på ferie - spørsmål :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer til å bruke et feriehus i Spania et par ganger i året.

Vi flyr til en flyplass som ligger ca 45 minutters kjøretur unna, og kommer da til å bruke taxi eller leiebil.

Ungene er 5 og 9 år gamle, og trenger sikring i bil.

Taxi har jo ikke dette, og leiebil kun i begrenset format. (ofte kan man velge mellom babysete eller pute)

å ta med seter er jo heller ikke optimalt på grunn av evt skader underveis.

Da lurte jeg på om vi skulle kjøpe to av disse :

http://www.bubblebum.co/

Til å bruke på reisene. Da har vi dem både i taxi og i en evt leiebil.

Hva tror dere ? Evt andre gode forslag ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og før noen hyler om at de kommer til å gå hull på med en gang, er livsfarlige etc - så har de faktisk gjort det bedre i tester enn flere andre booster seats.

(om man sammenligner ulike puter da)

Skrevet

Jeg personlig syns en enkel pute ikke er godt nok. Så enten hadde jeg tatt med skikkelige beltestoler eller leid. Vi leide seter av disse når vi var på malaga. De kom med sete og satt dem i leiebilen. Veldig fine isofix beltestoler.

http://www.spainbaby.../car-seats.html

Skrevet

Hvordan ville du fraktet stolene med hjemmefra ?

Takk for tips om leieside. Kanskje finnes det noe sånt i nærheten av der vi skal også. Skal sjekke.

På sikt kommer det til å følge bil med huset, og denne skal stå på flyplassen når ingen bruker huset. Da kjøper jeg seter og putter inni slik at de er klare.

Trenger noe i mellomtiden bare :-)

Skrevet

De har baggasjetriller på flyplassene. Der har du kofferter og bilstoler. Den eldste kan sikkert fint trille en vogn med bilstolene i. Du sender bilstolene med flyet og henter dem på baggasjebånden når du henter koffertene. Baggasjetrille på samme måte til bilutleier eller taxi.

Skrevet
De har baggasjetriller på flyplassene. Der har du kofferter og bilstoler. Den eldste kan sikkert fint trille en vogn med bilstolene i. Du sender bilstolene med flyet og henter dem på baggasjebånden når du henter koffertene. Baggasjetrille på samme måte til bilutleier eller taxi.

Jeg tror du skjønner at det ikke var det jeg mente.

Bagasje blir ikke pent behandlet, og et støt kan skade bilstolen. Det er jo en grunn at at bilstoler skal kasseres selv ved et sammenstøt på bare noen få km i timen. Enten de er i bruk eller ikke.

Da er det etter mitt syn like ille å sende dem som bagasje på flyet, siden ting gjerne kastes rundt.

HI

Skrevet

For å være helt ærlig så skjønte jeg det ikke.

Jeg sender heller beltestolene med fly, enn å sette barna på pute. Hadde kjøpt noen billige noen fremfor de putene. Syns det er viktig at det er støtte rundt hodet til barna og at bilbelte havner der det skal.

Skrevet

Vi har aldri hatt problem med å få barneseter i hverken leiebiler eller taxi i Spania. I leiebil har det en gang kostet nesten like mye i leie som bilen, men det har ikke vært vansklig å få tak i.

Når det gjelder Taxi har det også gått greit å få en med to barneseter når vi har bestilt på forhånd.

Skrevet

Når vi har vært på Mallorca og Gran Canaria har vi leid bli med seter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...