Gå til innhold

farge på rommene til barna. tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en jente og en gutt. begge skal få helt nye rom. jeg lurer på hvilken farge som passer.

rosa og blå er standar farge på rom til jente og gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har malt med fargen refleksjon på begge barnerom, Den er en myk hvitfarge som går til alt.

Tilbehør til barnerom 1: Lindegrønn og rosa/rød i sengetepper, puter og tilbehør

Tilbehør til barnerom 2: Jeansblå/mellomblå og rosa/rød i sengetepper, puter og tilbehør

Rømmene fremstår klassiske og mykt /frech

Skrevet

Da er vi i samme båt :) Her er det tre gutter og en jente som skal få helt nye rom, og jeg vet ikke helt hvordan vi skal male dem. Jeg kan jo skrive litt om hva jeg tenker da, så kan du se om du får noen ideer ut av det? :)

Etter å ha fundert mye på dette har jeg konkludert med at det kan bli litt mye å male hele rommet i en farge, spesielt dersom fargen skal være mer enn helt pastell. Farge stjeler mye plass føler jeg slik at rommene gjerne ser mindre ut. Derfor kommer antagelig alle rommene her til å bli malt helt lyse (hvit med kanskje en dråpe av en farge i), og muligens ene kortveggen i farge. F.eks da tre vegger i hvit med en anelse dråpe blå og en vegg i mellomblå. Men er usikker på hvor pent det blir.

Jeg tror vi i stede vil gå for løsningen å ha helt lyse vegger og så friske opp med tilbehør i sterke farger, og heller en del bilder/plakater på veggene. Våre gutter er av ulike alder og har ulik smak, så de skal selv få bestemme litt farger. Ene liker godt rødt og sort, ene grønt og turkis, og ene lyseblått og hvitt. Vesla er helt klar på rosa, men tror kanskje jeg kommer til å la det gå mer i lilla og kanskje litt grønt i tillegg til hvit.

Skrevet

Hvor gamle er ungene? Vi har latt ungene velge fargene selv - det er jo de som skal bo der.

Da ungene var små, valgte vi å ha eggehvite vegger på tre av veggene, og så en farge på en av veggene - skarp limegrønt på et rom, dus blå på det andre - da det var farger ungene likte.

Skrevet

Gustaviansk blå har treåringen en vegg av her. De resterende veggene er i kokos (en lys hvitaktig farge).

Skrevet

Her har alle fire barna helt lyse rom, men det er en dråpe farge i den.

Fargene på tilbehøret har de valgt selv.

12-åringen har et ganske fargesprakende rom med små runde tepper i forskjellige farger på gulvet, plakater og sengetøy osv i spreke farger. Han valgte gardiner i et stoff som ser ut som dongeri.

8-åringen har veggklistremerker fra Ikea, blå gardiner med litt farget mønster og turkise lack-hyller fra ikea.

5-åringen har lilla som tema på sitt rom, lilla sengetøy, lilla veggklistremerker (sommerfugler), lilla teppe på gulvet osv.

3-åringen har rosa tilbehør på sitt rom, rosa sengetøy, rosa teppe på gulvet, rosa veggklistremerker (prinsesse), rosa settekasse osv.

Veldig fornøyd med valget av lyse vegger, da kan rommet vokse med barna og de kan bytte ut farger på gardiner, sengetøy, pynteputer, plakater og veggklistremerker ettersom de vokser til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...