Prinsesse Brødhue Skrevet 10. august 2012 #1 Skrevet 10. august 2012 Jeg føler meg ganske voksen nå og tenker at jeg bør begynne å drikke rødvin. Tar vel ikke helt feil når jeg tror at det drikkes rødvin over både høye og lave sko her?! Har noen et par gode råd til meg? Noen gode viner? Eller annet godt i koppen man kan drikke på en fredag?! og ellers..!
Rosepus™ Skrevet 10. august 2012 #2 Skrevet 10. august 2012 Jeg og Lindeman go waaay back Synes Shiraz- vinen til Lindemans er god jeg da.
Gjest Toxic Skrevet 10. august 2012 #3 Skrevet 10. august 2012 Hos meg drikkes det bare brennevin og likør, men så er jeg en avviker i avvikerland. Jeg har en mengde rødvinsflasker i skapet etter ekstrem vinnerlykke under vinlotteriet på jobb, alle står i fare for å bli tømt i dass snart. Jepp, alkoholmisbruk på sitt verste.
Frenzia Skrevet 10. august 2012 #4 Skrevet 10. august 2012 Når jeg leste overskriften din, var min første innskytelse: JA, TAKK! Særlig nå som snuppa endelig skjønte noe av den flaska vi har stappet inn under nesa på ho i noen dager. Jeg kan bli med deg på polet, jeg er selvutnevnt ekstpert på lette røde terassviner. Og etter gårsdagens innkjøp av hvite viner, så er jeg i følge gubben også en jævel på å finne gode hvite viner også. Men jeg er dessverre ingen ekspert på å huske navn. Men Lindeman Shiraz er helt safe. Det samme er Jacob's Creek Shiraz 2010. Og så er det en som heter noe sånt som Santa Rita 120, eller no. FInnes i både rød og hvit, lette og smakfulle, rimelig og safe. Akkurat nå har jeg en 3-liter i skapet som heter Alleanza Wongraven. Den var også snadder!
Frenzia Skrevet 10. august 2012 #5 Skrevet 10. august 2012 Hos meg drikkes det bare brennevin og likør, men så er jeg en avviker i avvikerland. Jeg har en mengde rødvinsflasker i skapet etter ekstrem vinnerlykke under vinlotteriet på jobb, alle står i fare for å bli tømt i dass snart. Jepp, alkoholmisbruk på sitt verste. Du er ikke bare en avviker hvis du tømmer rødvin i dass, altså! Makan!
valkyrien Skrevet 10. august 2012 #6 Skrevet 10. august 2012 Hvis jeg bare kunne drikke en type rødvn resten av livet så ville det vært Faustino I Søt og god, ikke så mye garvesyre.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Hos meg drikkes det bare brennevin og likør, men så er jeg en avviker i avvikerland. Jeg har en mengde rødvinsflasker i skapet etter ekstrem vinnerlykke under vinlotteriet på jobb, alle står i fare for å bli tømt i dass snart. Jepp, alkoholmisbruk på sitt verste. Kan vi ikke heller leke hemmelig venn?
Prinsesse Brødhue Skrevet 10. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2012 Når jeg leste overskriften din, var min første innskytelse: JA, TAKK! Særlig nå som snuppa endelig skjønte noe av den flaska vi har stappet inn under nesa på ho i noen dager. Jeg kan bli med deg på polet, jeg er selvutnevnt ekstpert på lette røde terassviner. Og etter gårsdagens innkjøp av hvite viner, så er jeg i følge gubben også en jævel på å finne gode hvite viner også. Men jeg er dessverre ingen ekspert på å huske navn. Men Lindeman Shiraz er helt safe. Det samme er Jacob's Creek Shiraz 2010. Og så er det en som heter noe sånt som Santa Rita 120, eller no. FInnes i både rød og hvit, lette og smakfulle, rimelig og safe. Akkurat nå har jeg en 3-liter i skapet som heter Alleanza Wongraven. Den var også snadder! Takk for tips! Hvis du skal bli med på polet så må du også bli med å drikke!! Sånn er regelen!
Prinsesse Brødhue Skrevet 10. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2012 Takk for tips! Skal se hva jeg kan få testet ut nå i helgen!
Gjest Toxic Skrevet 10. august 2012 #10 Skrevet 10. august 2012 Hos meg drikkes det bare brennevin og likør, men så er jeg en avviker i avvikerland. Jeg har en mengde rødvinsflasker i skapet etter ekstrem vinnerlykke under vinlotteriet på jobb, alle står i fare for å bli tømt i dass snart. Jepp, alkoholmisbruk på sitt verste. Du er ikke bare en avviker hvis du tømmer rødvin i dass, altså! Makan! Btw, ikke bare rødvin. øl som har gått ut på dato havner også i dass. Utenom Budweiser eller Corona, de rekker aldri å gå ut på dato (tror det er disse jeg skal bli heslig full på i morgen). Men hei, jeg liker champagne og sprudlevin!
Gjest Toxic Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Hos meg drikkes det bare brennevin og likør, men så er jeg en avviker i avvikerland. Jeg har en mengde rødvinsflasker i skapet etter ekstrem vinnerlykke under vinlotteriet på jobb, alle står i fare for å bli tømt i dass snart. Jepp, alkoholmisbruk på sitt verste. Kan vi ikke heller leke hemmelig venn? Bare kom og forsyn deg
prekæs Skrevet 10. august 2012 #12 Skrevet 10. august 2012 Den beste vinen har høy alkoholprosent. Rødvin under 13% kommer ikke inn dørene her i huset (14-15% er som regel veldig bra). Vinmerker som er gode det ene året, kan være skvip neste år. Tenker ikke for mye på merket, men av erfaring så holder jeg meg langt unna vin som liksom skal se kul ut, med fancy etiketter og fancy(teite) navn. Oftest er det for å veie opp for dårlig innhold, er min erfaring.
**snuskeluska** Skrevet 10. august 2012 #13 Skrevet 10. august 2012 Jeg føler meg ganske voksen nå og tenker at jeg bør begynne å drikke rødvin. Tar vel ikke helt feil når jeg tror at det drikkes rødvin over både høye og lave sko her?! Har noen et par gode råd til meg? Noen gode viner? Eller annet godt i koppen man kan drikke på en fredag?! og ellers..! Min absolutt favoritt rødvin er Valpolicella superior ripasso, den må du teste. Generelt er både Ripasso viner og Amarone viner deilige fyldige viner.
Gjest sug lut Skrevet 10. august 2012 #14 Skrevet 10. august 2012 (endret) Det er sommer - hvitvin tilhører også voksensommerlivet og jeg har nettopp åpna et nytt new zealandsk bekjentskap: Sanctuary Marlborough Pinot Gris. Nærmere vinhimmelen trenger jeg ikke komme i kveld, kjenner jeg. Ellers, om det må være rød: australske Yellow Tail og sørafrikanske Allesverloren slår aldri feil. Endret 10. august 2012 av sug lut
min<3 Skrevet 10. august 2012 #15 Skrevet 10. august 2012 Ny favoritt, fant den i dag. Italiensk, Appassimento Tommasi fra 2010. Ellers Baron De Lay og Coto De Imaz (spanske) Løp og kjøp!!!
Frenzia Skrevet 10. august 2012 #17 Skrevet 10. august 2012 Det er sommer - hvitvin tilhører også voksensommerlivet og Allesverloren Ach, ja, Allesverloren! *Smaske på fingertuppene høyt hevet med en fornøyd mine og lukte dypt i glasset!*, men ikke alene på terassen en lun sommerkveld, sa kjerringa og åpna seg en Jacob's Creek Riesling...
Frenzia Skrevet 10. august 2012 #18 Skrevet 10. august 2012 Jeg kan bli med deg på polet, jeg er selvutnevnt ekstpert på lette røde terassviner. Takk for tips! Hvis du skal bli med på polet så må du også bli med å drikke!! Sånn er regelen! Den som er med på leken, må tåle steken, sånn er det! Jeg blir velvillig med. Si når!
Mor Løvehjerte Skrevet 10. august 2012 #19 Skrevet 10. august 2012 Hvitvin, rosévin, crémant og cava. Alt går ned! Spør på polet. De er der for å hjelpe.
Gjest amandine Skrevet 12. august 2012 #20 Skrevet 12. august 2012 Skulle til å si det, løvemor. Eller du kan gågle deg litt frem. Mitt tips er å stole mer på anmelderen i aftenposten enn anmelderen i dagbladet(jeg synes han/hun har dårlig smak). Eller start pent og pyntelig i hylla hvor det står Italia over, og rask med deg noen Valpolicella til en drøy hundrings og smak deg frem. Lykke til!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. august 2012 #21 Skrevet 12. august 2012 NAM! Mm vin trøst ble jeg nå! Jeg liker egentlig det meste, om det er et tegn på under eller overutviklede smaksløker er neimen ikke godt å si.. Min for tiden favoritt er dyr, men god! eller best! Bourgogne Pinot Noir Réserve NAM!!!!
Prinsesse Brødhue Skrevet 13. august 2012 Forfatter #22 Skrevet 13. august 2012 Igjen, takk for tips! Det ble litt dårlig med vin i helgen. Men jeg har vært på polet og fått med en flaske. En som ligner på Malvira Birbet. Musserende dessertvin. ( rødbrus med alkohol??) Etter den har jeg tenkt å starte på toppen av denne tråden og smake meg nedover. Her er det bare å bli med, starter på lørdag!
Gjest Siklerotte Skrevet 13. august 2012 #23 Skrevet 13. august 2012 (endret) <h1 class="temp5H1"> Sartori di Verona Regolo Valpolicella Superiore Ripasso, Veneto, Italy</h1> <p> </p> <p>Like greit at skriften ble stor, for det er en god (og rimelig billig) vin. Jeg blir med etter at oppgaven min er ferdig og levert i midten av september, men akkurat nå ligger jeg så dårlig an at jeg ikke engang har tid til et glass vin. Men da har jeg til gjengled masse å feire.</p> Og nei, skriften ble ikke stor allikevel. Jaja. Endret 13. august 2012 av Siklerotte
Fuglefrø Skrevet 16. august 2012 #24 Skrevet 16. august 2012 til mat : Valpolicella Ripasso (den med veldig enkel etikett) bare drekka: Tommasi Ripasso Ikke glem at jeg har alltid rett
Prinsesse Brødhue Skrevet 17. august 2012 Forfatter #25 Skrevet 17. august 2012 Endelig fredag og jeg hadde gledet meg til rødvinssmaking. Men nå tenker jeg at mine nyervervede medisiner + rødvin = game over?? Vente enda en uke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå