Gå til innhold

Sur av alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben min blir så sykt grinete av et par glass rødvin, tåler ingenting - uansett hva jeg sier er det galt. Han er ikke sånn ellers. Må ha mye hat for meg tror jeg. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis.....

Jeg vet om flere som faktisk ikke tåler alkohol, og endrer seg når de har drukket. Se om det er anderledes med hvitvin, øl eller sprit.

Eller bare spør ham når han er edru om han er klar over hvordan han endrer seg når han drikker rødvin - og at om det er ting han ikke er fornøyd med så får han ta det opp i edru tilstand.

Ikke godta drittslenging av mannen når han har drukket!!!

En venninne satte hardt mot hardt, og mannen holdt seg faktisk unna alkohol i flere år. Av en eller annen grunn endrer han seg ikke lenger når han drikker, så nå tåler han det.

Skrevet

Takk for konstruktivt svar :)

Er kun snakk om et par glass så tar han alt jeg sier som kritikk. Slitsomt! Han drikker aldri mye, vi skal liksom kose oss også blir det krangling etter to-tre glass og han legger seg. Neste dag er han vanlig. Tror han sliter med noe som han fikke tør si.

Skrevet

Høres ut som han ikke tåler rødvin. Noen tåler faktisk ikke forskjellige typer alkohol, og blir fryktelig kranglete av små mengder alkohol. øl , brennevin og Whiskey er ihvertfall kjent for å skape slike reaksjoner hos enkelte. Da kan sikkert rødvin fremkalle akkurat det samme det også hos noen.

Skrevet
Takk for konstruktivt svar :) Er kun snakk om et par glass så tar han alt jeg sier som kritikk. Slitsomt! Han drikker aldri mye, vi skal liksom kose oss også blir det krangling etter to-tre glass og han legger seg. Neste dag er han vanlig. Tror han sliter med noe som han fikke tør si.

Ta det opp når dere begge er edru og i en setting hvor dere ikke har kranglet. Prøv å ta det opp på en mest mulig "normal" måte.

Si noe a la at du synes det er så koselig når dere får muligheten til å kose dere, men at du har sett at han endrer seg etter 2-3 glass vin og at han da blir ubehagelig mot deg. Spør om han har lagt merke til det selv, evt hvorfor han tror han gjør det (om han ikke husker at han gjør det).

Det er ikke sikkert at det er deg han mener det er noe "feil" med selv om det er du som får gjennomgå når han har drukket.

Ta det opp i en ordentlig setting og forsøk å ikke kritisere ham når du tar det opp, bare konstater hva som har skjedd og hva som skjer når han drikker.

Lykke til :)

# 2

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Eller så ligger det noe i det du selv tenker, at "hat og avsky" mot deg renner ut av ham når han blir litt beruset. Husk at to glass vin gir endel promille, så han er ikke edru når han oppfører seg slik.

Men la oss håpe at han bare har en svært negativ reaksjon på alkohol. Snakk med ham.

Skrevet

Folk som oppfører seg ufyselig mot sine kjære når de drikker, bør slutte å drikke. Her på forumet får man inntrykk av at alkohol er et menneskerett - daakkar mannen som ikke får drikke dagen før termin, som ikke kan drikke hver helg når barna er små eller dama er gravid og så videre. Si til mannen at du ikke ønsker at han er full når han er sammen med deg, hvis han verdsetter familien sin høyere enn flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...