Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Min datter på to år har brukt 3 bleiemerker i løpet av livet sitt. Startet med pampers (prematurbleiene, superfornøyd, myke og gode). Ble flyttet til et annet sykehus der de hadde libero prematurbleier (noe hardere i stoffet, ikke så godt likt som pampers). Kom hjem, og fortsatte med vanlige liberobleier. Det var faktisk den tiden da bleier kostet 24,50 eller noe slik for 2 bleiepakker, og jeg hamstret inn masse. Så viste det seg at min datter ikke tålte de likevel. Gikk over til pampers, men hun tålte heller ikke active fit. Brukte pampers baby dry lenge, helt til hun ikke tålte de heller. Prøvde med first price bleier, som hun heller ikke tålte. Nå har vi byttet over til rema 1000 bleier, og det virker som om det er disse hun skal bruke til hun slutter med bleie helt. Fortell dine bleieerfaringer, og om du vet om hvilke kjemikalier, lotioner og stoffer smo er brukt i forskjellige bleietyper, rop ut! Har visstnok en veldig sensitiv frøken. Og om du også har et sensitivt barn, hvilke bleiemerket tålte ikke ditt barn?
☆☆☆ Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 (endret) Bruker coop eller rema 1000, mistenker at det er samme bleia. Merker ingen forskjell på dem. Kunne ikke bruke pampers, da foreldrene hennes dånet av pisslukta når bleia hadde vært på i fem minutter. Libero er ok, men ikke så bra som coop/rema og mye dyrere.. Endret 9. august 2012 av ★
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Har stort sett bare brukt Pampers på begge to, syns de er de tynneste og mykeste. Men eldste gikk over på Libero når han måtte begynne på str 6(da var ikke str 6 i Pampers så lett å få tak i) Har ikke hatt reaksjoner hos noen av de. Har prøvd 1 pk Mummibleier(Rema 1000) og 1 pk Rema 1000 bleier til eldste. Mummibleiene ville han ikke bruke (tror han klødde av strikken på de). Og de vanlige bleiene hadde veldig dårlig passform, så de hang stort sett på "halv 8".
verdens heldigste mamma Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Bruker Pampers siden de er de tynneste og mykeste, og fordi de var de eneste bleiene eldstemann ikke fikk utslett av. Det har vel bare blitt en vane. Men da det ble aktuelt med buksebleier til minsten kjøpte jeg noen Libero Up-and-go siden snittet på Pampersbleiene ikke passet ham.
Sli1 Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Bruker libero og alltid brukt det til mine 2 barn. Alltid vært fornøyd med dem... Liker ikke å kjøpe disse billigbleiene.. Selv om libero bleier er dyrere er bleier kjempe billig i Norge..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Pampers fikk han rød rompe av, libero er svindyre og stive, coop sine er ok, liker rema-bleiene best.
Miss 84 Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Prøvde først libero og pampers, men han har sensitiv hud. Han hadde store sår som gikk over til rema sine. + at jeg synes de har nesten lik, men hakket bedre enn libero sine. Jeg hadde kjøpt de uavhengig av pris, selvom jo lav pris er et pluss;)
:o) :o) :o) Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Har prøvd pampers, libero og rema 1000 sine bleier. Liker rema sine best. Hun har ikke ragert på noen av de, men synes av og til at libero og pampers sine lekker lettere faktisk. Gjør jo ikke noe at prisen på rema1000 sine er veldig grei også da
Dorrimor ♂♂ Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Vi har også prøvd litt av hvert siden vi hamstret da d var priskrig. Rema, Coop, pampers & libero. Libero synes jeg blir tykk og stiv (men up&go'n er ok), rema og Coop er greie, m blir litt stive. Pampers synes jeg er desidert best, de er tynne og myke. Litt tidlig tisselukt, m synes d går greit, bare å skifte. Bruker active fit på dagen, og de turkise nattableiene på natta.
Appelsindyret Skrevet 9. august 2012 #10 Skrevet 9. august 2012 (endret) Bruker kun Rema1000 sine på grunn av: *Svanemerket *NAAF merket (Norges astma og allergiforbund) *God passform *Pris Jeg er nok veldig nøye på produktene jeg kjøper og det at pampers driver med forsøk på dyr er grunnen til at vi ikke bruker dem. Vi bruker av og til Libero UP & GO som er helt greie, men da det var bleiekrig prøvde vi også "active fit" og dem synes jeg stinket urin bare lillegutt hadde tisset en liten dråpe... Endret 9. august 2012 av Hønemortil2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #12 Skrevet 9. august 2012 NAAF merket og det at det ikke er tilsatt lotion i Rema 1000 sine bleier var også det jeg ble "tiltrukket" av. De bør jo jenta ikke bli sår av eller få bleieutslett av. Pampers Active Fit er muffens på en eller annen måte, men har aldri satt meg inn i hva bleiene inneholder. Alle pampersbleier har jo også noe rart sand-greier inne i bleien. Skulle prøvd å åpne en av hvert bleiemerke for å få mer innsikt i innholdet. Virker som om det er stooore forskjeller på bleiene i norske dagligvarebutikker. HI
B-gjengen Skrevet 9. august 2012 #13 Skrevet 9. august 2012 Her trur jeg vi har vært innom de fleste bleiemerkene. Hjemme bruker vi libero up&go og i barnehagen first price eller rema 1000 sine:-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #14 Skrevet 9. august 2012 NAAF merket og det at det ikke er tilsatt lotion i Rema 1000 sine bleier var også det jeg ble "tiltrukket" av. De bør jo jenta ikke bli sår av eller få bleieutslett av. Pampers Active Fit er muffens på en eller annen måte, men har aldri satt meg inn i hva bleiene inneholder. Alle pampersbleier har jo også noe rart sand-greier inne i bleien. Skulle prøvd å åpne en av hvert bleiemerke for å få mer innsikt i innholdet. Virker som om det er stooore forskjeller på bleiene i norske dagligvarebutikker. HI Hva mener du er muffens med Pampers active fit? Og: sand i bleiene?? Her må du utdype litt mer hva du mener. Vi bruker Pampers active fit nå til jenta på 5 måneder, og er veldig fornøyde. Myke og gode bleier.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 10. august 2012 #15 Skrevet 10. august 2012 Finnes rema 1000 bleiene i trusebleier?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #16 Skrevet 10. august 2012 Vi brukte først pampers, men barnet reagerte på bleien etter vi skiftet til en større størrelse (tror det var rundt størrelse 3). Vi byttet da til coop og rema 1000 sine bleier. Vi brukte pampers i de minste størrelsene til minstemann også, og byttet rundt størrelse 3 til coop og rema 1000.
marsve Skrevet 10. august 2012 #17 Skrevet 10. august 2012 Har brukt libero, pampers og first price. Men nå sverger jeg til rema 1000. Billige og best. De andre lekker hvis de skulle bli for tunge, rema 1000 har aldri svikta.
Guttaboys Skrevet 10. august 2012 #18 Skrevet 10. august 2012 Min eldste bruker libero, og har alltid gjort det. Min yngste tisset gjennom ofte i libero da han var nyfødt. Gikk over til pampers. Da tisset han ikke gjennom mer. Prøvde libero igjen etter flere mnd. (fordi pampers var utsolgt). Han tisset fortsatt gjennom! Nå bruker han pampers. Er fornøyd med de, men de kan fort virke klamme og fuktige på utsiden. Har aldri prøvd "billig-bleier". Har ikke noe imot det, er nok bare veldig "merkestyrt". Tenker knapt over at det finnes noe annet en libero og pampers.
uhhuhher Skrevet 10. august 2012 #19 Skrevet 10. august 2012 Bruker First Price-trusebleier og Coop vanlige pga pris og svanemerket. Begge gode bleier, aldri lekkasjer eller reaksjoner her. Poengløst å kjøpe dyrere merkebleier hvis ikke man har en spesiell grunn til det. Pampers lukter tiss på gutten min, og Libero er som sagt bare unødvendig dyrt.
Hilde35 Skrevet 10. august 2012 #20 Skrevet 10. august 2012 Hva er den minste str i Rema sine bleier? Skal på helgehandel i dag og hvis de finnes i størrelse som passer på junior, så reiser jeg dit å handler. Han veier litt over 6 kg nå.. Håper noen veit.... :-)
☆☆☆ Skrevet 10. august 2012 #21 Skrevet 10. august 2012 Hva er den minste str i Rema sine bleier? Skal på helgehandel i dag og hvis de finnes i størrelse som passer på junior, så reiser jeg dit å handler. Han veier litt over 6 kg nå.. Håper noen veit.... :-) De finnes fra str 3.
magica fra tryll Skrevet 10. august 2012 #22 Skrevet 10. august 2012 Brukte bare Libero eller Pampers helt til jeg oppdaget at de billige bleiene er like bra:) Nå bruker jeg bare de billigmerkene:) Og etter det som blir sagt om Rema 1000 sine her, blir det nok mest av de fremover:)
blå2010+rosa2013 Skrevet 10. august 2012 #23 Skrevet 10. august 2012 jeg har vært superfornøyd med coop sine, men når de var tomme så ble det bunnpris sin bambo! nå skal jeg prøve rema 1000 sine! håper vi blir fornøyde! sønnen min tisset gjennom hver eneste pampers, aldri en tørr natt! libero har jeg vært fornøyd med men siden de koster mye mer så bruker vi billigbleier og er superfornøyde
*Yuna* Skrevet 10. august 2012 #24 Skrevet 10. august 2012 Bruker First Price, veldig fornøyd Alltid kjøpt Libero, men fikk tips om at First Price var bra og mye billigere
Appelsindyret Skrevet 13. august 2012 #25 Skrevet 13. august 2012 Hva er den minste str i Rema sine bleier? Skal på helgehandel i dag og hvis de finnes i størrelse som passer på junior, så reiser jeg dit å handler. Han veier litt over 6 kg nå.. Håper noen veit.... :-) 'sikkert litt sent men de er fra 6 kg og opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå