Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Får man dobbel kontantstøtte når man har tvillinger?? Fant ingenting om det på nav.no.. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Ja, det gjør du hvis ingen av dem har barnehageplass.
Kanutten83 Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Ja, kontantstøtte gjelder per barn under 2 år som ikke går i barnehage med tilskudd fra staten Så dobbel kontantstøtte for dere
hamarmamma87desemberspire Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Takk for svar Jeg regnet med det var slik ja. Er langt fram i tid dette altså,de er i magen enda Men må finne ut hvordan vi gjør det med permisjon osv,tenkte å ta litt ulønnet perm i tillegg. Dobbel kontantstøtte pluss barnetrygd for tre barn er faktisk ikke så mange tusenlappene unna det jeg har utbetalt i mnd med full jobb.. Da kan det vel faktisk gå an å være hjemme litt lenger med dem
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Har ei venninne som fikk tvillinger i fjor, hun har valgt å være hjemme et ekstra år pga kontantstøtten. Men huske at 5000,- bare er frem til de er 18 mnd da (13-18 mnd)
cmilla80 Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Hvis du orker å hå hjemme lenger da... Hehe.. Jeg nesten lengter etter å begynne å jobbe igjen.. Å ha tvillinger er ingen lett jobb. Men man får dobbelt glede da:) Lykke til!
marsve Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Får dobbel kontantstøtte ja! Jeg er student, og studerte 100% fra de ble født, og hadde mulighet til å ha de hjemme i tre år, og studere på kvelden. Planen var ihvertfall å ha de hjemme til nå i august når de ble 17 mnd. Men når de var 11 mnd strakk jeg ikke til lenger. Jeg klarte ikke "underholde" de lenger. Lite vi kunne finne på fordi jeg ikke klarte gjøre ting alene med de. Svømmehall f.eks med to babyer alene nytter jo ikke. Og det er mye som faller i den båsen. Så jeg innså at de ville få det mye bedre med noen dager i barnehagen. Er ikke så lett å aktivisere to små som vil forskjellige ting osv heller.. Tanken er god, men ikke bli for lei deg om du ikke skulle strekke til, og må sende de i barnehagen før du hadde tenkt! Tvillinger er FANTASTISK, men krevende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå