Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med tverrleie her jeg? Min ligger nemlig i tverr, jeg er 34 uker på vei. Og jeg vet at de fortsatt kan snu seg da, men hun har ligget tverr siden uke 28.. Jeg har hatt en kjapp fødsel før, og jordmor sier at neste antagelig vil gå på 1,5-2 timer, og jeg vil ikke at fødsel skal starte om hun ligger i tverrleie og alt bare blir kaos. Jeg skal på undersøkelse til uka igjen, og vurderer å be om keisersnitt og heller "avbestille" det om hun snur seg nedover. Noen som har gjort det før? Jeg vil ikke være med på snuing. Kan vel bestemme dette selv? Selv om jeg vet at de kommer til å prøve å overtale meg til det.. Jeg vil ikke risikere at fødsel starter og ting blir kaos, og det ender med haste keisersnitt. Da vil jeg heller ha et planlagt ett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med tverrleie, men jeg var med på en snuing for en uke siden. Riktignok var jeg jo bare 30 uker på vei, men på grunn av tidligere erfaring, snudde gynekologen henne fra seteleie til hodeleie. Og det var uten problemer og uten smerter.

Om hun har holdt seg i hodeleie gjenstår jo å se til uken, men jeg fikk ihvertfall en bekymring mindre..:)

Siste barnet til en venninne av meg lå også i seteleie helt frem til rett før fødselen, hun har også veldig kjappe fødsler..:)

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke vil være med på snuing?

Skrevet

Ja, klart du kan :) Jeg har hørt så mange ulike negative opplevelser om snuing (selv om jeg vet det er positive og). Men siden hun nå har ligget slik i allerede 6 uker, er sjangsen for at hun snur seg tilbake ganske stor. Jeg har dessuten ganske raske fødsler, og har ikke lyst til at det skal bli en kaotisk situasjon som ender med hastekeisersnitt. Det ble småkaotisk sist fødsel (selv om alt gikk bra:) ), men vil ikke utsette meg selv og ungen for det stresset jeg frykter det innebærer

Skrevet

Hei! Har vært borti flere tverrleiebabyer da jeg tilbyr gravidmassasje:)

Kvinnene har uttrykket sin bekymring for at babyen ikke skal snu seg, men alle mann har snudd seg rett før de skulle ut. Er ofte at babyen finner seg en favorittstilling, men finner veien når den skal ut:)

(Jeg opplever det er værre med sete leie dersom rumpen Fester seg i bekkenet)

Skrevet

Skjønner deg godt der, jeg var jo så lur at jeg googlet snuing osv, så jeg hadde jo litt "hetta", men det gikk jo som sagt over all forventning..:) Nåvar jeg på kontroll idag igjen, og minsten ligger fortsatt i hodeleie etter snuingen for en uke siden..:) Hun lå ca. en måned i seteleie.

Og jeg er jo bare i uke 31 nå så hun har jo egentlig tålig greit med plass enda til å tumle rundt..:)

Men hva med å inngå et lite kompromiss med legen? At du forsøker snuing, og hvis det er vondt/ubehagelig så avslutter han. Eller hvis hun barnet snur seg tilbake så får du time til keisersnitt?.. Er ikke noe godt å gå rundt å bekymre seg og være uvitende..Håper det ordner seg på best måte for dere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...