Gå til innhold

Hva var din favoritt bok som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv var jeg veldig glad i Farvel Rune, den gjorde veldig inntrykk på meg som barn. Historien og de duse bildene.

Så var jeg veldig glad i Astrid Lindgrens bøker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte også den.

Ruffen den lille sjøormen!

Skrevet

Farvel Rune...sukk den hadde jeg glemt. Så fin, og trist. Jeg likte Roald Dahl sine bøker ekstra godt, men leste det meste. Skikkelig bokorm!

Gjest Gul stjerne
Skrevet

"Å være ung er for jævlig", Christiane F.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å skrive at den ikke var så koselig, men Farvel Rune er den boka jeg husker aller best fra jeg var liten. Omtrent den eneste faktisk.

Jeg husker bare en annen bok jeg likte kjempegodt og det var en bok fra en bokklubb. En Disneybok med massevis av rim/ dikt i hele boka.

Skrevet

Tordivelen flyr i skumringen og Skyggen over steinbenken. Begge to av Maria Gripe.

Skrevet

Jeg elsket Store Saras små støvler. Mamma leita seg i hjel for å finne den frem til min datter, og hun elsker den også.

Skrevet

Bobsey barna.

Skrevet

Jeg har hatt masse favoritter opp igjennom.

De første favorittene var disneybøkene, spesielt en om niesen til Skrue. Husker ikke navnet, men handler om at hun redder en skilpadde og skatet.

Dette var favoritten når jeg var 1-4år.

Så var det mimmi eller noe slikt, så om en katt ved navn bajas. Så alt av Astrid Lindgren.. Fra 7år og oppover. Kan fortsatt lese Lindgren med stor iver. :P

Skrevet
Jeg elsket Store Saras små støvler. Mamma leita seg i hjel for å finne den frem til min datter, og hun elsker den også.

Var det hun med noen rød støvler tro? Tror kanskje jeg husker denne. Også kom jeg på Ludde, den kaninen. Ludde kler på seg og Ludde og ruske-sara.

Skrevet

Jeg hadde også tenkt å skrive om Farvel Rune. Det var jo ikke favorittboka, for egentlig ville jeg aldri lese den. Men det er den jeg husker best. Jeg likte godt Den ville ungen. Da jeg ble litt eldre og leste selv, elsket jeg Anne + Jørgen.

Skrevet

graver langy inn i hukomelsen he

vi på saltkråkan

emil ronja røverdatter

frøken detektiv og hardyguttene

en bokserie som het sølvhestene

vikingene kommer

flukten fra vikingene

sigurd drakedreper

ravnejenta

og noen til som jeg ikke husker akkurat, var en skikkelig lesehest

Skrevet

Jøss, jeg har alltid vært en lesehest, men har aldri hørt om Farvel Rune....? Må sjekke!

Skal jeg velge en favoritt fra barndommen (som jeg husker da) må det være boken (eller bøkene) om Marikken, Mio min Mio, også var det en med en hvit sten.....? Og; Villhesten fra Santander (men jeg var hestegal også da :D )

I ungdomsårene slukte jeg serier som Sagaen om Isfolket etc... Kunne sitte oppe netter på rad og lese bok etter bok.

Husker også vi måtte lese Isslottet av Vesaas på etellerannet tidspunkt og at den rørte meg dypt inn i sjelen.

Skrevet

Småbarnsbok: tåkemåkedalen

Ungdomsbøker: "historien om"-bøkene og det meste fra TL-klubben. Og bøkene om to søstre fra Finnmark som vokste opp under krigen, og bobsy-barna. Var en skikkelig lesehest;-)

Skrevet

Småbarnsbok: tåkemåkedalen

Ungdomsbøker: "historien om"-bøkene og det meste fra TL-klubben. Og bøkene om to søstre fra Finnmark som vokste opp under krigen, og bobsy-barna. Var en skikkelig lesehest;-)

Ja, Kathrine og Sofie! :)

Skrevet

Ååh.. Hva var det den het?? Den hunden som har en båt også strander han på en øy, får fikset båten og går i land på et eller annet finurlig sted.. Gaah.. Så irriterende!

Skrevet

Barnevaktklubben, og Sweet walley high var favorittene når jeg var 10-14år. Og selvsagt bøkene om overnattingsgjengen.

Skulle hatt ei datter på 11år, så kunne jeg meldt henne inn i tl klubben og sniklånt bøkene.. :P

Skrevet

Favoritten min var Den Vesle Vampyren. Jeg elsket de bøkene og har sikkert lest de over 100 ganger...

Jeg likte også "the famous five". Het den Fem på norsk mon tro?

Skrevet

Husker godt boka Farvel Rune, den var magisk....

Skrevet

Tore med tippen og Lille røde Rasmus var de bøkene som ble lest om og omigjen. Og de er like koselige å lese nå som når jeg var liten.

Skrevet

Jack Londons "Ulvehunden" var boka som åpnet opp mine øyne for litteraturen :)

Skrevet

På slutten av barneskolen var topphemmelig og superhemmelig kjempestas ;)

Skrevet

Jeg slukte det meste av bøker, men den første "ordentlige" boka jeg la min elsk på var nok Ronja Røverdatter <3 Leste den ørten ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...