Gå til innhold

Drar man til lege med dette? (såre bryst)

Anbefalte innlegg

Gjest April barn <3
Skrevet

Jeg har fått tre sprekker i huden på brystet og det er rødt rundt.Idag begynte det å blø..Gjør vondt som fy!!

Har prøvd å lufte mye, skifte innlegg ofte, smøre me purelan og la brystet hvile en dag fra amming uten at det blir bedre. Blir faktisk bare mer vondt for hver gang jeg ammer.

Gutten er ikke hvit i munnen så tror ikke det er sopp.

Er dette noe man går til lege med? Hvis ikke, hva kan man gjøre for å lindre smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til helsesøster med problemet, stoler ikke på at legen min har peiling. HS vil gi beskjed om jeg trenger lege, og veit mer ift ammeproblemer..

Skrevet

Gå til lege og be de ta en melkeprøve. kan være du har fått stafylikokker i puppene. Jeg hadde det og da sprakk de. Ikke bruk purelan. Kjøpe heller en calendula salve som du ikke trenger å ta av før amming, spør i helsekosten. Calendula er antiseptisk og sårhelende slik at det vil gro fortere.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg ville gått til lege ja, dette er et sår i huden og kan trenge behandling av noe slag. Varmt og fuktig miljø gir god grobunn for bakterier også, så best å gjøre noe før det blir verre ;)

Gjest April barn <3
Skrevet

Har så vondt at det er nok behov for lege imorgen.

Var bare redd for å dra dit uten god nok grunn, er jo ikke syk.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...