Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Kan forsoppelse føre til store smerter øverst i magen?? (fra rett over navlene og opp, midtre del av magen) Har så vondt og er kvalm, men ikke feber eller annet.... har treg mage, men trodde smertene da satt lengre ned? vet jeg har en hemoroide-jævel, men dette kan da umulig skyldes det? har avføring daglig, men det går treeeegt for tida... =/ Noen?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Luftsmerter kan gjøre j........ Vondt. Hadde masse av det under forrige graviditet. Satt opp under ribbeinet.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Det er mulig selv om det ikke er det vanligste. Hvis du har magnesium i hus så ta trippel dagsdose i kveld og se om du får tømt deg ordentlig i morgentidlig, ta evt dobbel dose i morgen tidlig også hvis det ikke hjelper. Og hvis det ikke er noe annet galt så begynn å ta f.eks. Vita Biosa til hvert måltid, evt også andre gode tarmbakterier. Da nromaliserer du magefunskjonen over tid Vedvarer smertene så ta en telefon til legevakten i løpet av kvelden. god bedring
jentemamma Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Jeg har opplevd det samme flere ganger i dette svangerskapet. Vondt øverst i magen og kvalm. Kommer gjerne noen timer etter middag. Sliter veldig med treg mage, så jeg innbiller meg at det er pga det. Kan ikke finne noen annen logisk grunn i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Så flott med svar! Jeg har hatt det sisen lørdag, og det blir ikke bedre Er j***vlig vondt, men det kommer litt an på hvordan jeg står,sitter etc og hvor sliten jeg er.... Skal til legen i morgen, men tenkte å høre med dere kloke damer her også (Er ikke gravid) Andre årsaker til store smerter øverst og i midten av magen?
Tovehvit Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Jeg hadde det slik etter siste svangerskap. Var jo så heldig å få gallestein rett etter guttungen kom. Da satt smertene oppe rett under ribbeina, det var rett og slett jævlig. Får du vondt etter fet mat? Eller andre mattyper? Er avføringen lysere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Jeg hadde det slik etter siste svangerskap. Var jo så heldig å få gallestein rett etter guttungen kom. Da satt smertene oppe rett under ribbeina, det var rett og slett jævlig. Får du vondt etter fet mat? Eller andre mattyper? Er avføringen lysere? Får ikke noe vondere etter inntak av usunn mat, har lagt om til en sunnere livsstil siste 2 mnd. (uten å ha vært spesitl usunn tidligere,heller) Avføringen er grønn og hard, grunnet jerntabletter... Hva var dine symptomer på gallestein? og hvordan fant legen ut at det var akkurat det? -HI
Gjest Gul stjerne Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Jeg har også slitt med treg mage siden jeg ble gravid dor fem år siden, men dette forsvinner når jeg er raus med linfrø i brødene. Siste jeg bakte brukte jeg en ferdigpose med grovbrød og tilsatte 200 g linfrø og ekstra vann. Nå fungerer magen helt optimalt, og det er fantastisk å slippe smerter og oppblåst mage.
Gjest marie-s Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Jeg tenkte også gallestein, fikk dette selv når jeg var gravid og flere ganger etterpå. Smerten var enorm, selv ble jeg gjerne liggende sammenkrøllet i en times tid uten mulighet til å røre meg og med febersvette. Var jeg heldig så klarte jeg å ringe søsterenslik at hun kunne komme å ta seg av sønnen min. Har heldigvis fått bort spetakelet nå :-) Legen fant det ut ved hjelp av ultralyd når man har smertene.
Tovehvit Skrevet 10. august 2012 #11 Skrevet 10. august 2012 Jeg hadde det slik etter siste svangerskap. Var jo så heldig å få gallestein rett etter guttungen kom. Da satt smertene oppe rett under ribbeina, det var rett og slett jævlig. Får du vondt etter fet mat? Eller andre mattyper? Er avføringen lysere? Får ikke noe vondere etter inntak av usunn mat, har lagt om til en sunnere livsstil siste 2 mnd. (uten å ha vært spesitl usunn tidligere,heller) Avføringen er grønn og hard, grunnet jerntabletter... Hva var dine symptomer på gallestein? og hvordan fant legen ut at det var akkurat det? -HI Ikke bare fet mat man får det av. Jeg kunne spise ei brødskive uten pålegg å få smerter. Men jeg lå krøket sammen i fosterstilling, slet med å puste pga smerter, noen ganger kunne jeg også kaste opp. Men dette er veldig individuelt. Venninna mi fikk bare vondt. Hun slet ikke med pusten eller noe annet. Og jeg fikk det påvist med ultralyd da de trodde jeg var gravid utenfor livmoren. http://no.wikipedia.org/wiki/Gallestein Der står det litt om gallestein, men jeg hadde verken feber eller gulsott. Bare noe inni granskauen vondt:S Men iom at du tar jern, så kan vell dette framkalle orstoppelse og smerter? Hør med legen om hva han sier, kan jo være så mangt som er grunnen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå