Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Er 10 uker siden jeg fødte. Hadde et svangerskap der jeg var dårlig til siste dag. Kvalme, bekkenløsning og til slutt begynnende svangerskapsforgiftning. Ble i siste del av svangerskapet plaget med små "ildfluer" og stjerneskudd som spretter rundt på synet. Ser dette spesielt på lyse bakgrunner, men kan også se de i mørket.. Ser også litt lysblink.. Mulig dette var pga blodtrykket da.. Jeg ble operert for morkakerester etter fødsel, så mistet en del blod. Hadde 9 i blod% etter operasjonen, 6 uker etter operasjon var jernlager på 13.. Legekontoret sier det er pga lite jern jeg er plaget med synet. Plagene er de samme, og er veldig irriterende! Noen andre som har opplevd dette? Kan det være fordi jeg er sliten? Har i tillegg til baby en på 3 år, så dagene er ganske hektisk! Noen som vet hvor lang tid det tar å bygge opp igjen jernlager? Har sjekket øynene og alt var bra:) Blodtrykket er nå normalt. Takker og bukker for svar:)
Sinetree Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Jeg har desverre ingen svar til deg på hvorfor det er sånn, men jeg hadde også disse "stjerneskuddene" på synet, men bare før fødsel! Jeg hadde ikke noe spesielt høyt blodtrykk i svangerskapet. Jeg måtte også gjennom en utskrapning og hadde 8,5% i hb etterpå, men hadde ingen stjerneskudd da.. Så det er kanskje ikke jernmangel? Mulig jeg var trøtt.. Hm, har lurt fært på hva dette er! Er ganske ekkelt når det holder på..
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Takker for svar:) Jeg hadde litt lysbllink med første mann også, men nå er det mye mer:S Skikkelig irriterende! Kjenner jeg er utrolig sliten, så tror nok det kan være en årsak i seg selv. Satser på det går seg til etterhvert:) Har ikke mye nattevåk heller. Ammer bare en gang om natten.. Full-ammer, så en del jern forsvinner jo i melka.. Kanskje det er amme hormoner som tuller med meg?
Sinetree Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Takker for svar:) Jeg hadde litt lysbllink med første mann også, men nå er det mye mer:S Skikkelig irriterende! Kjenner jeg er utrolig sliten, så tror nok det kan være en årsak i seg selv. Satser på det går seg til etterhvert:) Har ikke mye nattevåk heller. Ammer bare en gang om natten.. Full-ammer, så en del jern forsvinner jo i melka.. Kanskje det er amme hormoner som tuller med meg? Kanskje det er en liten blanding av hormoner og at man er sliten? Jeg hadde noen andre rare hormon-symptomer også - så hvorfor ikke, hehe. Det kan jo være jernet også. Jeg vet ikke om jeg har normalt jernlager enda, men jeg fullammer/dobbeltammer tvillinger, og siden det sluttet før jeg mistet alt dette blodet så tror jeg ikke at det var jern-relatert hos meg. Hvis du ikke tar jern-tabl, så kan du jo prøve det og se om det blir bedre? Lykke til iallfall! Håper det blir borte snart og at du får slappet av så godt det lar seg gjøre
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Takker for svar:) Jeg hadde litt lysbllink med første mann også, men nå er det mye mer:S Skikkelig irriterende! Kjenner jeg er utrolig sliten, så tror nok det kan være en årsak i seg selv. Satser på det går seg til etterhvert:) Har ikke mye nattevåk heller. Ammer bare en gang om natten.. Full-ammer, så en del jern forsvinner jo i melka.. Kanskje det er amme hormoner som tuller med meg? Kanskje det er en liten blanding av hormoner og at man er sliten? Jeg hadde noen andre rare hormon-symptomer også - så hvorfor ikke, hehe. Det kan jo være jernet også. Jeg vet ikke om jeg har normalt jernlager enda, men jeg fullammer/dobbeltammer tvillinger, og siden det sluttet før jeg mistet alt dette blodet så tror jeg ikke at det var jern-relatert hos meg. Hvis du ikke tar jern-tabl, så kan du jo prøve det og se om det blir bedre? Lykke til iallfall! Håper det blir borte snart og at du får slappet av så godt det lar seg gjøre Hehe ja, man blir en smule tussete og rar når man er full av hormoner;) Spørs om det ikke er en god blanding av alt:) Har tatt jern siden operasjonen, føler meg ikke bedre egentlig. Det tar tydeligvis en stund før jernlageret stiger... Kan legge til at jeg ikke fikk i meg mat omtrent i svangerskapet, så mulig det er tomt for andre ting også kansker vitaminer for harde livet nå iallefall;) Takk for det:) satser på ting går seg til etterhvert! Skal ikke klage jeg da, du har jo dobbelt opp:) Det å klare å slappe av er utrolig viktig! Jeg er en sånn type dom alltid har noe som "må" gjøres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå