Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Jeg er alenemamma til 2. Kunne tenke meg et godt telt vi kan bruke på campingturer. Setter pris på anbefalinger. Teltet må være enkelt å sette opp for en person, være stort nok - også til å oppholde seg litt i inne dersom været er dårlig og tåle godt vann. Vekt spiller ikke så stor rolle da vi vil bruke bil på turene. Har vært på noen sportsbutikker og vurderer dette: http://www.xxl.no/villmarksliv/telt/campingtelt/gimle-family-4-2-telt-1073653?searchWord=gimle men det er ganske dyrt (?). Er det funksjonelt? Er det noen teltkjennere her som har anbefalinger.
lavendelblomst Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Synes det er litt tungt. Hvis dere går lange turer er det kanskje verdt å invistere i et telt som er litt lettere? Vi går lange turer, og med en vekt på 8 kg ekstra vil være mye å drasse med for våres del. http://www.xxl.no/villmarksliv/telt/4-manns-telt/soldalen-familie-4-telt-1061403 Telt på 4,2 kg.
...gull... Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Jeg har i år vært på teltferie i Sverige med et lignende telt som #2 over her, det funker absolutt, men er ingen plass å oppholde seg i for to barn. Jeg ville nok investert i et slikt telt som du har sett på, der det er mulighet for stoler og bord "innendørs". Det jeg la merke til er at på teltferie med bil har de fleste slike store telt med god plass. Og siden du likevel har bil og ikke har tenkt å gå veldig langt så ville jeg valgt det. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Jeg har i år vært på teltferie i Sverige med et lignende telt som #2 over her, det funker absolutt, men er ingen plass å oppholde seg i for to barn. Jeg ville nok investert i et slikt telt som du har sett på, der det er mulighet for stoler og bord "innendørs". Det jeg la merke til er at på teltferie med bil har de fleste slike store telt med god plass. Og siden du likevel har bil og ikke har tenkt å gå veldig langt så ville jeg valgt det. :-) Hei, HI her. Takk for svar! Som sagt kommer jeg ikke til å bære teltet på tur. Kun bilturer innenlands og Sverige/Danmark. Jeg kjøpte et telt som vi brukte en uke i Danmark og jeg så også at trenden var svært store telt. Vi skilte oss ut med det lille teltet vi hadde - og det hadde nesten kun plass til soving. Nå får jeg lov til å bytte dette teltet og derfor ønsker jeg å være sikker på at jeg tar et vi blir fornøyd med. Hadde jeg hatt en annen voksen med på tur så hadde jeg nok gåt for et med enda større plass, men jeg må ha et som jeg kan sette opp alene
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Jeg har i år vært på teltferie i Sverige med et lignende telt som #2 over her, det funker absolutt, men er ingen plass å oppholde seg i for to barn. Jeg ville nok investert i et slikt telt som du har sett på, der det er mulighet for stoler og bord "innendørs". Det jeg la merke til er at på teltferie med bil har de fleste slike store telt med god plass. Og siden du likevel har bil og ikke har tenkt å gå veldig langt så ville jeg valgt det. :-) Hei, HI her. Takk for svar! Som sagt kommer jeg ikke til å bære teltet på tur. Kun bilturer innenlands og Sverige/Danmark. Jeg kjøpte et telt som vi brukte en uke i Danmark og jeg så også at trenden var svært store telt. Vi skilte oss ut med det lille teltet vi hadde - og det hadde nesten kun plass til soving. Nå får jeg lov til å bytte dette teltet og derfor ønsker jeg å være sikker på at jeg tar et vi blir fornøyd med. Hadde jeg hatt en annen voksen med på tur så hadde jeg nok gåt for et med enda større plass, men jeg må ha et som jeg kan sette opp alene Det vi hadde før var Gimle 4, men jeg syntes det ble for lite , håper Gimle 4+ er stort nok (?) (HI)
...gull... Skrevet 10. august 2012 #7 Skrevet 10. august 2012 Mulig jeg ikke fikk frem d jeg mente, men det som du har sett på virker for meg stort nok. Som du sier skal du jo klare å sette det opp selv og, og du har god plass i "stue" delen i det teltet du har funnet selv. Så jeg ville nok valgt noe enkelt og/eller tilsvarende det du har sett på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå