Gå til innhold

Mener dere at dette er feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla ble sendt hjem i dag med feber. De sa hun hadde 37,5 i feber. For vår del er ikke dette feber. De sa hun hadde vært blid og i fin form i hele dag. ikke grått noe særlig, bare helt normal. Grensen til barnehagen er 37. Altså har hun 37 eller mer i kroppstemp så må hun være hjemme.

Her blir hun først dårlig når hun har 38,2 ca i feber har jeg erfart. For noen barn kan jo 37,5 være feber, men dette gjelder ikke oss ihvertfall.

Jeg respekterer jo grensen til barnehagen og ville ikke kverulere på dette i dag. Men dette er jo helt normal kroppstemperatur for henne og være.

Hjemme så har vi det litt kjøligere enn barnehagen har det, og hjemme går hun i body + strømpebukse. Når vi ankom barnehagen i dag hadde hun dette på seg pluss bukse og genser. De syntes hun hadde vært varm på kroppen, derfor de tok tempen. Jeg stusser litt over dette, da jeg har sagt at hun blir fort varm. Ganske varmblodig av seg, akkurat som oss foreldre.

Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke feber.

Skrevet

Alle leger jeg har vært til med ungene opp igjennom årene (og det er rimelig mange nå med fire barn som har vært syke her og der!) er helt samstemte om at 38 grader + er feber, alt under er ikke feber. Enkelt og greit. At jeg ikke alltid er enig er noe annet (jeg fryser og er utslått ved 37,5 grader, akkurat som ved feber), men 38 grader er grensen helsepersonell operer med i hvert fall. Ville tatt det opp med barnehagen jeg.

Skrevet

Nei, feber er over 38 grader.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Øøhh...jeg ville spurt barnehagen om det er økonomiske nedskjæringer som er årsaken til at de prøver å sende friske barn hjem. Noen har jo normalt høyere kroppstemperatur enn «normalen», det er jo helt individuelt! Hadde noen tvunget meg til å ta ut dyrebare «sykt barn dager» på TULL, hadde jeg blitt kraftig provosert!

Skrevet

Frøkna her har 35,6 som vanlig kroppstemp, men de gangene hun tydelig har hatt feber har den vært 38+. Har jo bare målt de gangene hun tydelig ikke er i form.

Be de om å kle av henne neste gang, og si at hun normalt er 37,5.

Skrevet

Min kroppstep ligger mye lavere enn 37 så for meg er 37 feber. Folk er forskjellig

Skrevet

Ene barnet mitt har feber ved 38(da er han dårlig), mens andre barnet ikke har det før ved ca 38,5. De har ulik kroppstemperatur som normal, og derfor er de slik.

Eldste har ca 36 som normal, og yngste har de vanlige 37.

Så lenge barnet oppfører seg normalt, så skal ikke temperaturen ha for mye å si. Og dersom den bare var 37,5 og barnet oppførte seg som vanlig, så lurer jeg på grunnen til at de ringe deg. Det er jo normal aktivitetstemp, noe alle folk har på ettermiddag og kveld, som friske.

Barnehagepersonellet bør lære seg hva som er normaltemperatur i en kropp, og hva som er feber. Be barnehagen gå på ett eller annet kurs.

Skrevet

Ja, folk er jo forskjellige. Men når de sa at hun hadde vært helt vanlig i går så begynte jeg og lure.. Sa til de i dag at hvis hun var varm så fikk de kle av henne litt.

Hadde da trodd de skulle vært oppdatert på hva som er normal kroppstemperatur og ikke.

De burde vel kanskje klare og se at det ikke er feber når hun er i storform? Når vi kom hjem var det full rulle og ingen tegn på sykdom i det hele tatt..

Snakket med ei venninne, som har barnet sitt der og. Der hadde barnet blitt sendt hjem med "feber" en dag også.. Ingen feber der heller gitt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...