Gå til innhold

Hvor mange gutter og jenter på barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av hver er det på ditt barns avdeling? Her er det 16 gutter og 6 jenter...

Veldig dumt syns jeg. Kun 2 jenter født på samme år. Blir så vanskelig å finne seg venner når det blir sånn. Lurer på om de prøver å få en rein guttebarnehage. Samme opplegget i fjor. Guttene lager ofte mye mer støy også. Naturlig det altså, men syns så syns på jentene som sitter å tegner med 16 gutter hylende rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske jevnt fordelt egentlig totalt, men kanskje ikke pr kull. På vesla sitt kull er de 2 jenter og 4 gutter og på minstegutten sitt kull er de 3 gutter og 6 jenter. Litt usikker på kullet i mellom dem, men tror det er 2 jenter og 3 gutter.

Skrevet
Hvor mange av hver er det på ditt barns avdeling? Her er det 16 gutter og 6 jenter... Veldig dumt syns jeg. Kun 2 jenter født på samme år. Blir så vanskelig å finne seg venner når det blir sånn. Lurer på om de prøver å få en rein guttebarnehage. Samme opplegget i fjor. Guttene lager ofte mye mer støy også. Naturlig det altså, men syns så syns på jentene som sitter å tegner med 16 gutter hylende rundt.

Før jeg søkte vesla inn, var det 8 gutter og ei jente. Nå er det altså 8 gutter og to jenter. Alle barna i nabolaget. Liten familiebarnehage, og det er disse pluss et par barn til, gutter det også, som kommer til å begynne i samme klasse om noen år dersom ingen tilflyttere kommer med jenter. Ser bekymringen din altså. Har selv ei veldig rolig jente, og guttene i denne barnehagen er ikke rolige, så jeg vil se det an om hun trives. Neste barnehage ligger 45 min i motsatt retning, så hun skal ha det skikkelig ille før jeg vurderer det. Jenta mi har forresten fått en god venn allerede, og det er tilfeldigvis en gutt. Jenta går hun ikke like godt i lag med.

Skrevet

Jeg tror det er veldig tilfeldig at det er slik. I barnehagen hvor jeg jobber hadde vi på ene avdelingen 4 gutter og 10 jenter en periode. Før det var det motsatt. Først nå er vi gjevn tall mellom gutter og jenter.

Barnehagene må ta inn de barna som står på venteliste, de kan ikke velge å bare ta inne jenter/gutter fordi det er lite av et kjønn i barnehagen

Skrevet

Kan forøvrig legge til at de to vesla leker mest med er gutter (men så har hun tre storebrødre da, så hun er jo vant med gutter :P ). Egentlig litt morsomt for hun har funnet seg den lyseste og mørkeste gutten på hele avdelingen som sine to bestevenner. Ene er så blond at han er hvit i håret, med veldig lys hud og lyseblå øyne, andre er nesten svart i huden og naturlig nok med svart hår og mørkebrune øyne. Hun selv har farger litt i mellom (blir fort gyllen i huden, har lyst brunt/mørk blond hår og mørkeblå øyne). De ser faktisk utrolig sjarmerende ut når de leker sammen, liksom er trekløver av mangfold (ok, det hørtes teit ut, men de er så skjønne!).

Skrevet

jo denne barnehagen er privat og følger ikke vedtektene sine når det gjelder opptak. De tar inn de som maser mest og har tydeligvis lyst på gutter. Vet veldig mange er misfornøyde med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...