Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Jeg har veldig tør og sensitiv hud. Spesielt øynene. Bruker jeg sminke så begynner øynenne å klø. Har næ kjøpt uparfymert mascara og sminkefjerner, men det hjelper ikke Vil gjerne kunne bruke sminke da jeg har veldig rød hud, og sminke gjør at det ikke ser heøt jævlig ut. Kan det være noe annet enn parfymen jeg reagerer på? Og når det gjelder foundation, kan det være bedre med fast enn flytende?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Invester i gode hudpleieprodukter og vurder permanent make-up?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Kan få få permanent foundation i ansiktet også? Hva om jeg reagerer på de produktene også da. Hvor lenge varer det? hi
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 prøvd mineral sminke? nei det har jeg ikke. kanskje jeg skal prøve det Er det noen spesielle ingredienser jeg bør unngå?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Jeg tåler ingen øyesminkefjernere eller sminkefjernere generelt, egentlig... men de for øynene er verst. Jeg bruker maskara som kan fjernes med lunkent vann, og da slipper jeg å reagere clinique har en som kan vaskes av bare med vann, og så er det den som heter 38 grader celsius - husker ikke produsenten på den siste. Verdt et forsøk. Ellers har dr Hauschka og Weleda snille og gode produkter.
Tauriel Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Reagerer også på all sminke, ser ikke ut etter en halv dag med sminke så jeg unngår den rett og slett Men så har jeg ikke noe spesielt jeg vil skjule i ansiktet heller
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Jeg reagerer på alle øredobbene. Uansett om det er sølv, gull, plast eller nikkelfri. Veldig slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 # 6 igjen her... Glemte å si at så lenge jeg ikke bruker sminkefjerner/øyesminkefjerner så tåler jeg øyesminke! Til nr 8: prøv rodinert sølv. Jeg har etter åREVIS kunnet begynne å bruke øredobber igjen! Det tok riktignok halvannen uke før den lille første irritasjonen ga seg, men det ble aldri verre, og plutselig var det over - og nå bruker jeg øredobber daglig. Sover til og med med dem! Jeg fikk tips hos en gullsmed om dette, var kjempeskeptisk siden ikke noe har fungert før. Fikk også tips om å kjøpe små ringer første gang, siden dette gir mer luft enn de som har sånn stopper på baksiden. Så nå går jeg rundt med ringer, og har også fått tak på ulike typer perler osv som kan has på ringene hvis jeg skal pynte litt mer. Tror merket er Zinzi, men ikke helt sikker. Spør etter rodinert sølv. Definitivt verdt et forsøk!
Ladybird2014 Skrevet 9. august 2012 #10 Skrevet 9. august 2012 Bestill mineralfoundation fra Tikei.se. Produktene er supre! Jeg er fast kunde. Gå inn på bloggen Hildechristina.com. Hun har god peiling på produkter for sensitiv hud, har hjulpet meg mye.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Jeg har en clinique mascara. vet ikke om den kan vaske bort med vann. Trur jeg reagerer på selve sminken også. hi
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #12 Skrevet 9. august 2012 Bestill mineralfoundation fra Tikei.se. Produktene er supre! Jeg er fast kunde. Gå inn på bloggen Hildechristina.com. Hun har god peiling på produkter for sensitiv hud, har hjulpet meg mye. Er de uparfymert? Syns det er vanskelig å vite hvor mørk jeg trenger. Kjøper som regel alt for mørke, så det blir unaturlig hi
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #13 Skrevet 9. august 2012 Vær veldig forsiktig med mineralsminke om du er allergisk. Konserveringsmiddelet bismuth oxychloride(kan du sjekke på innholdsfortegnelsen)er noe så mange som halvparten av oss iallefall er allergiske mot, men som likevel er høyst tilstede i for eksempel ID-make up. Ikke alt som er naturlig(dette er forøvrig kjemisk fremstilt) er sunt, ha det i bakhodet også. Det er ofte sagt at "det er helt naturlig" som et godt argument for hvor flott noe er, men ikke glem alt det som finnes rundt oss som er helt naturlig men likevel livsfarlig. Du trenger sikkert ikke gå lenger enn en tur i hagen før du finner helt naturlige ting som hverken bør spises eller smøres på huden...
Papegøyeblomst Skrevet 9. august 2012 #14 Skrevet 9. august 2012 Denne siden kan muligens hjelpe deg? http://hypoallergenicmakeup.us/hypoallergenic-makeup-brands/
Ladybird2014 Skrevet 9. august 2012 #15 Skrevet 9. august 2012 Tikei-foundation inneholder IKKE bismuth. Det er et stoff du bør styre unna, veldig irriterende virkning på huden. Det går an å bestille prøver for å finne rett farge på foundation. Det gjorde jeg da jeg skulle finne en som passet.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #16 Skrevet 9. august 2012 Denne siden kan muligens hjelpe deg? http://hypoallergeni...-makeup-brands/ Ja hvis jeg hadde forstått engelsk så hi
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #17 Skrevet 9. august 2012 Jeg kjøper jojoba-olje på iherb.com. Super både som sminkefjerner og som "nattkrem" til ansiktet. Veldig drøy i bruk, et par dråper rekker langt. Kjøper mascara også på iherb, en fra reviva tror jeg merket heter. Veldig fornøyd:-) Ellers støtter jeg tipset om tikei.se, der kjøper jeg alt av concealere og foubdation. Reagerer på nesten alt, men ikke på noe av det som er nevnt over...
Gjest Guava Skrevet 9. august 2012 #18 Skrevet 9. august 2012 Prøv Fedora minerals. Får det på Vitus apotek. Super sminke! Jeg reagerer på all sminke, utenom den! Ingen kjemiske stoffer i det og uparfymert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå