Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Har to barn som jeg er forsørger for. Vurderer å begynne på skole igjen. Men hva kan jeg få ? Tenker mest på stipent egentlig.
Gjest peacock Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 (endret) Du får forsørgertillegg i tillegg til lån og stipend fra lånekassen. Husker ikke hvor mye det er. I tillegg får du tilgang på veldig billige barnehageplasser (og barnehagene er kjempebra!), billige transport og liknende. Vet ikke hva du ellers får - kanskje noe fra NAV (jeg tror nu ikke det...)? Endret 9. august 2012 av peacock
Sol Skippertaksdronning Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Lurer på det samme..jeg starter studier nå snart, og er alene med to. Stipend fikk jeg høre jeg er for gammel for da..muligens studiebevis og. (Er over 30). Men hører gjerne fra noen som vet sikkert!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Jeg er alenemamma og studerer. Får overgangsstønad, barnetrygd, stønad til barnepass og barnebidrag (bidragsforskudd da far ikke betaler). Også får jeg lån og stipend fra Lånekassen. Man får lån og stipend + studiebevis selv om man er over 30 år. Lån og stipend får man så lenge man ikke har mislighold tidligere lån og/eller er innenfor normert tid eller med lovlige forsinkelser i utdannelsen. Jeg har barnet i studentbarnehage og den er ikke noe rimelige enn andre barnehager. Full plass koster i vår barnehage 2550,- i mnd. Tror det er ganske normal sum.
Gjest peacock Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXAyNDA38TR3cDKADKR2LKmyDk8esOB9mHXz9YHgdwNND388jPTdUvyI0wyDJxVAQANajvCA!!/dl3/d3/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchLzRCRWo4bzBGbEdpdC1iWHBBRUEhLzdfR1I3MEFCMUEwR1AwNzBJNE5QMEMxRzAwVDIvYVQwUzE4NjAxMDAwNA!!/?WCM_PORTLET=PC_7_GR70AB1A0GP070I4NP0C1G00T2000000_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/SiO/Barnehager/Priser+og+betalingsreglement/ Mini her får et varmt måltid hver dag inkludert i prisen (vi betaler maks pris siden samboer er i full jobb, men om du ikke har inntekt koster det altså bare 777 i måneden). Du får studentbevis, men kan ikke få studentbillet til offentlig transport i Oslo om du er over 30 (om de ikke har endret det siden jeg sjekket).
sig1 Skrevet 9. august 2012 #6 Skrevet 9. august 2012 Lurer på det samme..jeg starter studier nå snart, og er alene med to. Stipend fikk jeg høre jeg er for gammel for da..muligens studiebevis og. (Er over 30). Men hører gjerne fra noen som vet sikkert! Du er ikke for gammel:-) Jeg er selv over 30 og fikk stipend:-)
mamma_bergen Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Jeg er 32 og får stipend Utenom det,så har studielån,bidrag og barnetrygd.Og jeg jobber i perioder,slik at jeg tilsammen jobber ca 50% Har bare et barn da,som begynner på skolen nå
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 10. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2012 Takk for svar. Er 35 år, og mottar nå fra Nav, støtte til bhg og sfo, Bidrag fra far og barnetrygd. Regner med at jeg fortsatt får det + at jeg får overgangsstønad. Og da stipend og lån. Men vet ikke hvor mye det er. Har jobbet i 15 år og har fast jobb. Så tenker veldig på å gjøre noe nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå