Gå til innhold

Flere som gruer seg til å føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det skikkelig panikk hver gang jeg tenker på fødselen, selv om jeg enda e i 1. trimester :S Hadde helvetesfødsel med nr 1 og 2, og har lav smerteterskel. Så det med uutholdelige smerter, skriking og sånt gruer jeg meg veldig til. Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er det skikkelig panikk hver gang jeg tenker på fødselen, selv om jeg enda e i 1. trimester :S Hadde helvetesfødsel med nr 1 og 2, og har lav smerteterskel. Så det med uutholdelige smerter, skriking og sånt gruer jeg meg veldig til. Flere?
Gruer meg voldsomt...er bare 12 uker på vei jeg, men alikevel, ungen må jo ut. hadde ett helvete med første fødsel, styrtfødsel og mistet all kontroll. men skal prate en del med jordmor om dette så håper jeg det hjelper. i allefall at den fæle panikken blir borte :)
Skrevet

jeg gruer meg så jeg blir helt kvalm når jeg tenker på det.. og av den grunn har jeg fortrengt det.. men nå, i uke 32, så innser jeg at det snart skal skje - enten jeg vil eller ikke :/

fødsel nummer en var forsåvidt kjapp, fra 3 cm til baby var ute på ca 4 timer. Men det betyr intense, vonde rier uten særlig pause.. I tillegg var det dårlig fosterlyd på snuppa, og hun ble tatt med vakuum - noe som føltes både dramatisk og var vanvittig vondt..

Jeg husker liksom bare at jeg lå og vred meg i senga av smerte. :(

Men i morgen skal jeg på sykehuset for å snakke om forrige fødsel og om neste.. så forhåpentligvis hjelper det litt!!

Men det er nesten så jeg håper at det viser seg at gutten er stor og ligger i seteleie slik at det blir keisersnitt!! :/ Og jeg tror IKKE at keisersnitt er en enklere, bedre løsning - men det er i hvert fall ukjent og dermed vanskeligere å grue seg til, siden jeg ikke vet hva jeg kan forvente..

når det gjelder fødsel ser jeg liksom bare for meg meg selv liggende i den sykehussenga, pustende, pesende, stønnende, og med følelsen av at jeg på ingen måte taklet smerten på en bra måte!!

Heldige dere som har lenge igjen ;)

Skrevet

Sender dere en varm klem, håper dere får en mye mye bedre opplevelse denne gangen.

Jeg selv gleder meg som bare det. Gjorde det med nr. 3 også. Syns fødsel er en stor opplevelse. Synd det er siste gang jeg skal få oppleve det.

Skrevet

Jeg gruer meg også veldig. Siste gang var et smertehelvete, men denne gangen er jeg i det minste forberedt på hvor ille det faktisk er. Jeg var helt utkjørt når morgenen kom og det fremdeles var fem timer igjen, så denne gangen skal jeg faktisk si på forhånd hva jeg vil ha av smertestillende. Har ingen gode fødselsopplevelser fra før og dette er tredje gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...