Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Jeg er nå sykemeldt ut neste uke. Mannen har akkurat fått seg ny jobb, så det ser ikke ut som det blir noe ferie på oss i år. Lurer da på å ta vesla med på en liten tur sammen med en veninne og hennes datter som er på samme alder. Hun har ferie ut neste uke, så tar det seg veldig dårlig ut å reise en liten tur mens man er sykemeldt? Vet at det ikke er lov å forlate landet... Er sykemeldt pga en skade jeg fikk i ryggen på jobb så kan fungere noenlunde normalt om jeg tar det med ro, men ikke utføre jobben min, Hva syns dere? Evt noen som har noen forslag om hva to mammaer og jentene deres på 1,5 og 2 år kan finne på noen dager?
Nordhagenjentene :) Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Det er forskjellige grunner til at man er sykmeldt, ikke alle er sengeliggende. Jeg har fibromyalgi, og har til tider vært sykmeldt fra jobb grunnet mye smerter. På slutten av sykmeldingen er jeg ofte i bedre form, men må fortsatt ta det med ro, og da kan jeg ta en helgetur til familien som bor et annet sted i landet. Så lenge du ikke tar deg ut, slik at du ikke kan gå tilbake på jobb grunnet turen ser ikke jeg på det som noe problem. Hva dere skal gjøre kommer mer an på hvor dere bor/skal.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Hvis du får et skriv fra legen om at turen ikke gjør deg dårligere kan du også ha lov til å dra utenlands og beholde sykepengene hvis du søker NAV før du drar.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #4 Skrevet 9. august 2012 Hadde eventlig tenkt å holde oss innenlands, evt ikke utenfor Norden. Bor i Bergensområdet. Tips tas imot med takk HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå