Gå til innhold

Dere som har satt igang fødsel med lakserolje....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller prøvd å gjøre det.....

Vil gjerne høre om deres erfaringer:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg var dum nok til å prøve, var desperat...følgende skjedde:

Nettopp, ingenting. Ingen løs mage, rier eller noe. Bare mindre penger på konto

Skrevet

Har hørt at det kan fremkalle stormrier.... Og det vil man ikke ha.

Skrevet

Kan være farlig for fosteret og starte fødselen med og innta lakserolje, vil du gamble med barnet ditt bare fordi du er desperat??

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Hvis du googler dette spørsmålet vil du få opp ganske mange skrekkhistorier.. Ikke noe jeg ville gjort selv hvertfall...

Ungen kommer når den er klar og hvis man skulle trenge hjelp så hadde jeg overlatt det til helsepersonell!

Skrevet

Det kan også fremkalle morkakeløsning. Det skjedde ei venninne av meg.. :( Jeg har selv ingen erfaring fra det..

Skrevet

Jeg gjorde det sist, og hadde en drømmefødsel! 2 dager over termin, tok en halv flaske i 19-tiden på kvelden. Gikk en lang tur, iallefall et par timer, i nærområdet. Rundt midnatt kjente jeg at det var noe som skjedde, men var usikker på om det var rier. 0200 var de såpass jevne at jeg regnet med det, selv om de ikke var vonde. Ringte føden, og skulle komme for sjekk. Var på sykehuset mellom 03 og 0330. Da ble det fart i sakene. Hadde 3 cm åpning kl 0330, fikk noen sinnsyke rier uten særlig pause, men gikk helt fint. 0600 hadde jeg full åpning. Rakk ikke noe smertestillende. Han satt fast, så var ikke ute før 0715.. Sykt vondt mens det sto på, men forholdsvis raskt ferdig, og var ikke spesielt sliten etterpå. Måtte sy noe, men ikke verre enn mange andre. Gikk tur på 7km med vogna da han var 3 dager, så kom meg kjapt:-)

Skrevet

Jeg ringte føden i går for å få komme til overtidskontroll. Sa at jeg ikke ennå var så desperat at jeg hadde prøvd kjerringråd. Men spurte om de utførte stripping eller modningsakupunktur.

Da sa hun at uansett hva jeg prøvde måtte jeg IKKE prøve lakserolje. Har ikke vurdert det så sa ok.

Men det hørtes ikke bra ut i det hele tatt så ring føden. Kan hende de vet mere om oss. Siden hu sa det på den måten.

Skrevet

Jeg har tatt det to ganger.. 3 ss og da gikk vannet etter 4 timer begge ganger.. Og ellers forløp fødselen seg normalt.. Fikk tømt meg også før vannet gikk.. Men jeg har da hatt 2-3 cm åpning.. Gikk 14 dager over med første, og var redd det skulle gjenta seg med de to andre..

Skrevet

Syns du skal prøve å smøre deg med tålmodighet. Nå er du straks i mål og to uker til høres og kanskje føles mye ut, men barnet kommer når det er klar for det.

Selv gikk jeg 13 dager over termin og tenkte på å prøve lalserolje, men bestemte meg for å la naturen gå sin gang.

Vannet gikk når jeg gikk inn døren til føden, hadde egentlig time kl 09 samme morning for å få satt i gang fødsel men til slutt startet det jo av seg selv :)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...