Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Vi er på besøk hjemme hos bestemor og bestefar. Jentungen er 3,5 år, veldig sta og mammadalt. Idag sto foreldrene mine opp med jenta, også skulle de ha med jenta på butikken. "Neeei, jeg vil IKKE være med, skal mamma være med da.."? "Nei" sa mormor, "Kom så drar vi". Så hadde de en lang diskusjon der jenta hylte at hun ikke ville være med og mormor ga henne flere sjanser til å bli med. Jeg sto opp såklart. Så begynte jenta å hyle at mormor og bestefar dro uten henne og at hun jo ville være med, men at de ikke ventet på henne. Da forklarer jeg henne at hun hadde flere sjanser til å bli med, men at hun ikke fikk være med når hun sier nei. Så hyler hun fordi hun egentlig ville være med og at de dro uten henne... Jeg blir gal!!!! Sånne situasjoner har vi maaange ganger iløpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Slutt å prate så mye. Si feks at hun kan være på butikken hvis hun vil. Mamma skal ikke være med. Så får hun feks 5 minutter til å bestemme seg før de går. Når dere prater og prater og gir henne mange sjanser blir hun egentlig bare forvirret. Hun har ingenting i veien med hørselen eller oppfattelsesevnen og skjønner hva som er premissene. Gi henne litt tid til å tenke på det, så ikke alt kommer for brått, men dere trenger ikke snakke med henne i denne perioden. Når hun hyler fordi de har gått uten henne er det ikke så mye å gjøre. Si enkelt og greit at det var synd at hun angret seg, kanskje hun kan være med neste gang i stedet. Dropp forklaringer og annet dill, hun skjønner sammenhengene selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå