Gå til innhold

På slankeren, men blir jo nesten isolert hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har registrert meg på vektklubb, og registrerer hva jeg spiser. Prøver å spise 5 små måltider om dagen, men blir jo så fort sulten...

F eks kan jeg spise 4 helkort rug knekkebrød med pålegg og en frukt før jeg går ut. Men jeg blir sulten igjen før jeg rekker å komme hjem fra f eks shopping, og blir da helt skjelven og sult trigger igjen migrenen.

Lar heller være å spise, enn å ta noe lettvindt for å få opp blosdukkeret (som is, sjokolade etc)

Noen tips til hva jeg kan gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banan er jo praktisk å ta med seg, og lett tilgjengelig i det fleste butikker. Og så er jeg veldig glad i Bixit bar med blåbær. Kjekt å ha i vesken.

Ellers alt av frukt egentlig. Kan jo også smøre deg matpakke, men det blir kanskje litt i overkant, hehe...

Skrevet

Hmm. Tak for tips. Bixit blåbær har jeg jo liggende. Skal på Ikea etterpå, får fylle opp vesken først :-)

Skrevet

Høres ut som lavkarbo hadde fungert bedre for deg. Da slipper du å gå sulten, og blodsukkeret holder seg jevnt.

Skrevet

Hva med nistepakke?

Eller en type bar, som nutrilett e.l?

Finn ut hvor mange kalorier det er i en sånn pakke med påsmurte knekkebrød.

Eller en pakke med knaskegulrøtter, eple, banan (den inneholder en del kalorier).

Skrevet

Både Bixit og banan inneholder ganske mye sukker og fett. Er ikke helt enig i at du bør gå direkte over på lavkarbo, men få i deg nok protein. Om du har lite pålegg på de knekkebrødene før du går ut, så holder ikke et slikt måltid så lenge, da blir det mest karb, selv om det er grove karb. Spes frukten bidrar til at blodsukkeret kanskje daler litt fort ned etter en liten stund. Mit tips ville vært å heller ta to eller tre knekkebrød, og lesse på masse proteinholdig pålegg :) Men nå vet jeg ikke hvor lenge handleturene dine varer ;) Spis hver tredje time, minst. Nøtter kan være kjekke å ha i lomma.

Skrevet

Lavkarbo funker ikke for meg. Greit der og da, men kan ikke leve sånn. Gikk på det i et halvt år i fjor med godt resultat. Et år etterpå veier jeg 10 kg mer enn da jeg ramlet av det strenge lavkarbokostholdet.

Sverger derfor til det enkle regnestykke med kalorier inn og kalorier forbrent. Slik går det faktisk an å leve, man er bare mer bevisst.

Proteinholdig pålegg er notert, har spist spekeskinke, lett eplesyltetøy eller noe sånt til nå.

HI

Skrevet

Ha med mat i veska, om sulten kommer kastet på og du ikke har noe tilgjengelig, kjøper du ferdigsmurt wasa knekkebrød eller nutrilettbar på dagligvaren.

Skrevet

Ja, gjør som du vil. Personlig syns jeg det er mye lettere å leve på lavkarbo, har gjort det så og si i 8 år nå. Driver ikke med noe streng diett som jeg gjorde i starten, og har en dag i uka der jeg spiser det jeg vil. Får aldri hodepine lengre, føler ikke behov for å hvile etter jobb, sover bedre om natta osv.

Skal jeg foreslå noe annet som ikke er direkte lavkarbo så er det at du kutter frukt, mange får altfor mye svingning i blodsukkeret av det. Ta heller mer proteiner.

Skrevet

Spis protein til hvert måltid, ellers blir du fort sulten, kokt egg,røkt laks, trenger ikke å være mange kcal, holder deg mett lenger og blodsukkeret stabilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...