Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 #1 Skrevet 9. august 2012 Levd med mannen i snart 10 år. Vi har hatt våre problemer (som alltid involverte Ex kona ) han hat en sønn fra tidligere , men det ble slutt der ikke etter og vi fant hverandre. Jeg har godtatt mer enn jeg burde fordi jeg elsker han. Jeg er ikke noe sjalu gal stemamma. Bare så det er sagt. Exen prøver å gjøre alt hun kan for å få han tilbake, pga hun manipulere så jævlig at til og med en flue skjønner det.... unntatt mannen min.... hun bruker taktikken med sønnen. Ergo alt hu spør om er for sønnen... Han sier og viser alltid at han misliker hu... til morgen idag skulle jeg lete etter et bilde av våre barn på tlf hans. Som jeg har sendt... Hva ser Jeg.. han, exen og sønnen på tur til Oslo... Oh en tur til Liseberg. Med mannen min sin fetter... de hlmdt halvveis rundt hverandre og smilte.. Han har da dratt på disse turene mens han har "vært på jobb". (Eier sett eget og er generelt borte hele dagen)... Jeg vet han ikke har vært fysisk utro, men han klarer å gjøre dette og skule det så lett.. og foreslo til Oh med for meg åt vi kunne dra til Liseberg... av dårlig samvittighet... gla jeg sa nei... Jeg har alltid sagt at hu skal aldri kjøre rundt med han osv eller finne på ting. Men hun hadde mast om å bli med, og ikke bare sønnen, så jan tok hu med... Hjertet mitt er knust. Jeg gråter og skriker. Dette var et alvorlig stort tillitsbrudd for meg, og jeg lurer rett og slett på om jeg må... gå...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #2 Skrevet 9. august 2012 Å ta en tur med sønnen og ekskona ville jeg ikke vært begeistret for. At han lyver og skjuler det er enda verre.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #3 Skrevet 9. august 2012 Uff.. full forståelse fra meg fordi du er såret nå. Greit nok å samarbeide og alt det der når man har barn sammen, men når hun går inn for å ødelegge, samt at han skjuler ting for deg er IKKE greit! Har selv problemer med hu mannen min har barn med, men heldigvis har hun ikke prøvd seg på han eller truffet han alene, hun bare lager bråk på andre måter, så jeg vet hvertfall litt om hvordan det er å ikke komme overens med moren til stebarn. Har egentlig ikke noen gode råd å komme med, men du må hvertfall få prata ut skikkelig med mannen din og så må du ta ett valg.. *klem*
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2012 Og ikke bare en gang... minst to... Og han sa til barna våre at åh vi må dra dit og dit snart...akkurat samme steder. Jeg er så sinna, såret, kvalm... alt mulig. Jeg klarer ikke slutte å gråte.. bildene av de som smiler osv og holder (forsiktig) rundt hverandre for kamera... Dette har vært et problem i mange år og jeg har aldri stolt på den dama... tilgitt msmge ganger, men nå vet jeg ikke... han har lovt så mye anheng å holde seg vekk derfra..beklager skrivefeil. Tlf tuller litt..... Hvordan vet jeg at det ikke skjer igjen!! Det var jo tydeligvis ikke vanskelig å håper bak ryggen min de gangene
Kliko Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Hmm, det hender jeg og BF finner på ting sammen med barnet vårt. Hvis vi skal greie å samarbeide godt må vi jo kunne greie å forholde oss til hverandre. Og barnet setter så utrolig stor pris på når mamma OG pappa er med. Men det er jo ikke sånn at det er flere ganger i mnd akkurat. Så akkurat turen reagerer jeg ikke så mye på, mer det at han juger til deg om det.
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2012 Jeg vet ikke om jeg orker mer. Jeg har som sagt tilgitt mye, men frykten og usikkerheten har jeg aldri blitt kvitt.. og nå skjer dette.... også helt til Liseberg da!!!!! Bare fordi de ikke hadde andre å dra med???? Det er da faren meg sønnen han skal dra med, ikke den heksa
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Herregud, har du tatt det opp med han hi? Vet han at du vet??? Fy faen kjenner følelsen, sender deg en stor klem!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 kan du fortelle han at du vet? du bør for all del prate med han,. jeg forstår deg oppi dette. jeg syns at du bør bruke litt tid å tenke på om du kan bli med en mann som gjør slik. jeg forstår han vil dra med sin sønn på tur. men ikke x-en. dere må prate om dette. be han vise deg bilde du sendt han.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #9 Skrevet 9. august 2012 Kliko: Nå er det jo dessverre sånn at ikke alle foreldre bør omgås for mye selv om de har barn sammen. Selvfølgelig er det best for barnet om de kan det, men noen ganger er det faktisk best at de IKKE omgås. Sånn er det hvertfall i vårt tilfelle, mannen min og barnemoren kan ikke prate sammen mer enn nødvendig, rett og slett fordi hun har gjort så mye negativt hele veien og det beste her hadde vært om noen andre henta og leverte barnet, men akkurat det går på ett vis. Og samtidig så skal det jo funke for den "nye" familien, man må stå sammen der også og ha både tillit og kommunikasjon. Og når da barnemor gjør så mye for å ødelegge, så er det vel det beste for alle at mannen holder ting på avstand og heller inkluderer kona i absolutt alt. IKKE hi..
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2012 Hmm, det hender jeg og BF finner på ting sammen med barnet vårt. Hvis vi skal greie å samarbeide godt må vi jo kunne greie å forholde oss til hverandre. Og barnet setter så utrolig stor pris på når mamma OG pappa er med. Men det er jo ikke sånn at det er flere ganger i mnd akkurat. Så akkurat turen reagerer jeg ikke så mye på, mer det at han juger til deg om det. Men ham prøver seg ikke på deg! Holder rundt deg og du går ikke bak ryggen på mannen din igjen igjen og igjen!!! Mannen min er så dum at han ikke ser hva hu prøver. Barnet er 11 og sier rett ut at han ikke trives med moren.. kompliserte greier, men jeg er så langt nede nå at..
Salomine Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Forstår deg godt. Dette holder rett og slett ikke mål fra mannen din sin side, han må be deg skikkelig om unnskyldning og forklare seg. Han burde spurt om din mening FØR han dro med eksen og tatt hensyn til din mening. Eller så måtte han tatt dere med alle sammen. Virker som han velger den mest lettvinte veien, og satset på at du ikke skulle finne ut. Feighet er farlig egenskap, det kan såre mange.
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2012 Han er veldig feig. Og han før generelt ikke si ting til Meg når han VET jeg blir sur, så han skjuler det. Problemet er at jeg finner det ut hver gang... og jeg har nok vært dumsnill..mer enn en gang. Han har forklart seg, men det hjelper ikke. Jeg merker jeg blir bare mer sinna og såret jo mer jeg tenker på dt......
mammakatten Skrevet 9. august 2012 #13 Skrevet 9. august 2012 Du må sette foten ned og gi han klar beskjed om at du ikke godtar han reiser på tur med eksen. Det han har gjort her er et svik mot forholdet deres og noe han må jobbe for å gjøre godt igjen.
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2012 Det verste er at han vet at jeg vurderer da å gå hvis han i det hele tatt har kontakt utenom sønnen, mtp alt hu prøver... men kanskje han gjør det fordi jeg alltid tilgir.... det er jammen ikke bra heller. Her har jeg sitti hjemme med ungene og ventet på at han skal komme hjem.sitter alene hver kveld pga han jobber... så har han tatt seg fri og gjort dette....flere ganger (noe jeg så tydelig pga klær og sted) han ville ikke innrømme det heller i starten, men det kom ut.. til slutt. Gud vet hva mer det er. Jeg vet han ikke er utro sånn sett men han har brutt alle løfter vi har. Jeg er rett og slett litt rådvill. Vi har nettopp kjøpt hus Oh flyttet, men akkurat nå vil jeg bare løpe... slå hodet inn i veggen. Det høres kanskje ikke ut som det verste sviket men det er det.... og bildene av de har brent seg til netthinnen min...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. august 2012 #15 Skrevet 9. august 2012 Du må si til mannen at han enten må la fortiden fare, slutte å juge til deg og slutte å bry seg mer om eksen enn om deg (siden den her turen IKKE var på grunn av barna), eller gå tilbake til eksen hvis hun er så viktig for ham. Og gjennomføre det hvis det fortsetter - flytt for en periode og se hva han gjør.
Gjest marie-s Skrevet 9. august 2012 #16 Skrevet 9. august 2012 Jeg tror dere trenger å sette dere ned å ta en lang prat sammen uten at noen av dere blir sur, sint og usaklig. Jeg tipper at når dette har skjedd før så har det også blitt mye krangling mellom dere. Ok, jeg kan forstå deg, det er ikke moro å bli løyet til. Når det er sagt så kan jeg p sett og vis forstå han også, hva hadde skjedd om han kom å fortalte deg på forhånd at de 3 skulle dra på tru sammen for sønnen sin skyld? Ville det blitt en stor krangel hjemme da? Dermed kan jeg også forstå at han ikke orket å gå gjennom en lang krangel for så å måtte avlyse det for å få fred hjemme. Du skriver jo selv at han er feig, vel folk blir gjerne det om de ønsker å ungå en krangel. Om han ikke har følelser for henne i det hele tatt så ville jeg valgt å stole på han. La de av og til gjøre ting sammen for sønnen sin del. Men fortell han at du trenger å vite at han ikke går tilbake til henne om du sier ja til dette, at du trenger å høre av og til hvor mye du betyr for han. Jeg var sammen med en for lenge siden som var sykelig sjalu og selv om jeg er ganske tøff av meg så begynte jeg til slutt å lyge om helt teite ting rett og slett for å få fred hjemme. Var toget forsinket og jeg kom hjem 30 min for sent så sa jeg at jeg måtte jobbe ekstra for om det kun var at toget var forsinket så trodde han at jeg var utro. Det ble helt teit til slutt, men alt for å slippe en hel kveld med en krangel jeg ikke kunne vinne fordi jeg ikke hadde gjort noe galt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #17 Skrevet 9. august 2012 Jeg tror dere trenger å sette dere ned å ta en lang prat sammen uten at noen av dere blir sur, sint og usaklig. Jeg tipper at når dette har skjedd før så har det også blitt mye krangling mellom dere. Ok, jeg kan forstå deg, det er ikke moro å bli løyet til. Når det er sagt så kan jeg p sett og vis forstå han også, hva hadde skjedd om han kom å fortalte deg på forhånd at de 3 skulle dra på tru sammen for sønnen sin skyld? Ville det blitt en stor krangel hjemme da? Dermed kan jeg også forstå at han ikke orket å gå gjennom en lang krangel for så å måtte avlyse det for å få fred hjemme. Du skriver jo selv at han er feig, vel folk blir gjerne det om de ønsker å ungå en krangel. Om han ikke har følelser for henne i det hele tatt så ville jeg valgt å stole på han. La de av og til gjøre ting sammen for sønnen sin del. Men fortell han at du trenger å vite at han ikke går tilbake til henne om du sier ja til dette, at du trenger å høre av og til hvor mye du betyr for han. Jeg var sammen med en for lenge siden som var sykelig sjalu og selv om jeg er ganske tøff av meg så begynte jeg til slutt å lyge om helt teite ting rett og slett for å få fred hjemme. Var toget forsinket og jeg kom hjem 30 min for sent så sa jeg at jeg måtte jobbe ekstra for om det kun var at toget var forsinket så trodde han at jeg var utro. Det ble helt teit til slutt, men alt for å slippe en hel kveld med en krangel jeg ikke kunne vinne fordi jeg ikke hadde gjort noe galt. Han lyver jo for henne, og holder rundt denne eksen på bilder. Holder du rundt eksene dine? Tviler på det...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #18 Skrevet 9. august 2012 Når man velger å bli sammen med/få barn med en som har barn fra før, så tar man hele pakken. Sønnen hans var der før du kom inn i bildet, og så lenge han ikke er utro mot eg syns jeg det er helt naturlig at han kan omgås sin sønns mor sammen med sønnen noen ganger innimellom. Han sier det vel ikke fordi han vet du er sjalu, smålig og mistenksom.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #19 Skrevet 9. august 2012 Kjære deg! Om dere ikke har barn sammen, foreslår jeg at du pakker sakene dine og drar!!!! Det der hørtes ikke ut som et sunt forhold. Mannen din kommer alltid til å ha sønnen og x-kona i livet sitt. Tro meg, det blir vanskeligere å gjøre det slutt etter at dere får barn. Selv om du elsker han, kommer du sikkert til å møte en minst like fin mann senere. Sender deg en god klem. Forstår du har det vondt!
Gjest marie-s Skrevet 9. august 2012 #20 Skrevet 9. august 2012 Kanskje på tide da å finne ut hvorfor han lyver. Hun er sikker på han ikke har vært utro, dermed er det ikke grunnen. Hun sier han er feig og at de har vært gjennom dette før, dermed er det kanskje ike helt feil å tro at det har vært en del krangler om dette før. Om det ikke ble krangel så ville det jo vært mye enklere for han å snakke om dette også. Jeg mener ikke det er rett å lyge, men jeg tenker at det er ikke så mange som er lystløgnere. Ja jeg kunne nok ha holdt rundt en ex for bildet sin skyld, men aldri noe mer enn det.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #21 Skrevet 9. august 2012 Når man velger å bli sammen med/få barn med en som har barn fra før, så tar man hele pakken. Sønnen hans var der før du kom inn i bildet, og så lenge han ikke er utro mot eg syns jeg det er helt naturlig at han kan omgås sin sønns mor sammen med sønnen noen ganger innimellom. Han sier det vel ikke fordi han vet du er sjalu, smålig og mistenksom. Selvfølgelig blir man sjalu når eksen prøver seg på gubben hele tiden??
Miss Dynamite Skrevet 9. august 2012 Forfatter #22 Skrevet 9. august 2012 Joda, har to barn sammen. Jeg godtar det hver gang ha drar dit for å treffe sønnen, men turer sammen sånn nei. Og det er pga hvordan hun er og alt hun prøver å gjøre. Derfor lovte han Mehlum for lenge siden står dette skulle aldri skje. Ikke engang sitte med hu i en bil. Å dra på slike turer som vi egentlig skulle klarer jeg ikke godta. Ja vi har kranglet en del pga det men ja jeg var tatt hele pakken. Men gidder ikke bli sett på som dumsnill feks.... jeg er fryktelig såret.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #23 Skrevet 9. august 2012 Jeg skjønner godt at du opplever dette som et grovt tillitsbrudd, og at du blir lei deg. Men på en måte skjønner jeg kanskje han også. Du sier du er trygg på at han ikke er utro, men hvorfor føler du da det som en trussel at han finner på ting sammen med exen og barnet deres. Du stoler på ham men ikke henne sier du, men da burde du jo også stole på at han er for god til å falle for hennes triks for å få ham tilbake. Det kan jo være at han begynt å lyve om disse tingene fordi han vet at det blir bråk hjemme mellom dere, og da blir det enklere å lyve om det, fordi han ønsker å gjøre disse tingene sammen med dem.(hadd han ikk villet det selv hadde han ikke gjort det, han lyver jo til og med til deg for å få det til og da er nok ønskeet hans ganske stort). Det er i løgnen sviket ligger for min del, Ikke at han ønsker å finne på ting med dem det burde du kanskje for din egen del egentlig akseptere så lenge du vet han er trufast, ( de har tross alt et barn sammen og det er bra for barnet at mor og far kan omgås å gjøre ting sammen.)Men at han lyver om at han gjør det er svakt og svikefullt. At han lover deg å la være og gjør det likevel gang på gang er dårlig og svakt. Dere burde virkelig sett dere ned å finne ut av hva der skal gjøre. Men å nekte ham å treffe dem har jo ihvertfall vist seg ikke å fungere for din del, Så da må du kanskje enten gi deg litt på det punktet å la de treffes uten at han må lyve om det. Eller gå hvis du vet av hele ditt hjerte at du ikke kan akseptere en slik kontakt mellom dem. For nå vet du jo at han gjør det likevel.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #24 Skrevet 9. august 2012 Beklager at jeg sier det her, men det her er kun mannen sin skyld. Hva hun gjør er helt irrelevant...men virker som du prøver å legge en del skyld over på moren pga hun er manipulerende. I denne situasjonen virker det som mannen manipulerer deg....blir for dumt å komme og si at han er dumsnill som ikke skjønner. Han har vel kjent denne damen lenger enn 11 år går jeg utifra, han vet nok akkurat hvordan hun er. Jeg mener at for å skape en bra stemning uansett så skal man være ærlig spesielt når det kommer til nyfamilien. Så lenge man er ærlig så har man ikke noe å skjule, men man må akseptere at de finner på noe som en familie, for de er en familie selv om de ikke er sammen. De har en sønn sammen og de vil alltid ha ett bånd.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #25 Skrevet 9. august 2012 Dersom han ikke er utro har du etter mitt skjønn ingenting med om han tilbringer noe tid sammen med sønnen og hans mor. Alle barn har godt av at foreldrene kan tilbringe litt tid sammen. Her syns jeg du er smålig. Kan du ikke akseptere dette får du bare gå. Du eier ikke mannen din. Er ikke rart han lyver når han er sammen med en så kontrollerende og sjalu dame som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå