Gå til innhold

Dere som er nattevakter.. Igjen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nattevakt selv, 60 %.

Har to små barn. Noen ting jeg lurer på:)

1.Hvordan fungerer det i familielivet deres? Her tror jeg mannen ble litt overrasket over hvor mye"tid" detr egentlig tar.

2.Jeg sover ALLTID litt den dagen jeg skal på natt. Om det er morgen eller kveld, ettermiddag, tar jeg alltid meg tid til det.Flere? Evt når og hvor mye? :)

3.Flere som trener her? Syns det er veldig vanskelig å få tid den perioden jeg jobber mye natt. Fri seks-sju dager i strekk, da er jeg flink da:)

4.Spiser dere på natt? Evt hvor mye? Tidligere spiste jeg veldig mye og var alltid kvalm og uvel. Nå spiser jeg bare litt, en yoghurt, proteinshake, knekkebrød for eks. Fått en helt annen fordøyelse også:)

5.Hvor jobber dere? Jeg jobber alene hver natt, 9 timer. Bosenter med demente. Litt stell, litt vasking, osv på natt.

7.Er dere mye glemgste når dere jobber natt? Etter nattevakt nr.3 har jeg en tendens til å legge brød i vaskemaskin omtrent :)

8.Hvor mye sover dere etter en nattevakt? Og hvor sover dere når dere skal snu døgnet, etter endt vakt? Dere som har barn i barnehage når henter dere barna?

9.Føler du deg forandret psykisk/fysisk etter å ha begynt å jobbe natt?

10.Føler du at det her er noe du kan jobbe med for alltid/lenge?

11.Hva gjør dere på natta hvis det er rolig? Jeg liker å se tv, strikke, for eks. sjeldent det er tid til det men:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å jobbe natt.Sover som regel før jeg skal på jobb og hele dagen etter jobb.Henter i bhg kl 16.Har mye fri så får tid til mange ting :) trener ikke,men prøver å gå turer spesielt de dagene jeg ikke jobber.Jeg har sluttet å spise på jobb,spiser siste måltid mellom 21-22 og frokost kl 08.Prøver å ta det så rolig som mulig på natt(ikke mye å gjøre på jobben). Ser på filmer og leser bøker,sitter på nettet osv.Stortives med å jobbe alene,slipper en masse masete og skravlete kollegaer.Kan aldri ha en vanlig dagjobb igjen.

Jeg ble mye roligere og forøyd etter jeg begynte på natt.I vårt familieliv passer det supert at jeg jobber sånn.Sønnen min merker ikke at jeg er borte og jeg får alltid deltatt på ting med barnehagen,foreldrefrokost,luciatog,17 maitog osv.

Skrevet

Jeg er enig i alt du skriver her! Jeg er en ensom sjel tror jeg. Hehe.. Fornøyd med å være aleine og sitte i stillheten! Nydelig syns jeg!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...