Gå til innhold

Gutt som elsker ROSA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt sin favorittfarge er rosa.

For meg gjør det ingenting annet enn at han er 3 år, og rosa har vært favoritten lenge. Nå vil han ha rosa klær, rosa seng og rosa rom, rosa matboks, rosa støvler og rosa alt hehe, jeg vet det sikkert er teit, men jeg får ikke meg selv til å feks male sengen hans rosa. Jeg har kjøpt rosa t skjorter til han som er guttemodeller, men ellers er det fint lite i rosa å få tak i til gutt.

Hva ville dere gjort? Vet dere om det finnes noe kult barneromsinteriør eller f eks klær med rosa farge som ikke oser jente, noe som jeg kunne kombinert med andre farger slik at rommet iallefall blir litt guttete?

Jeg flirer bare av det hele, syntes han er så søt som vil ha alt rosa, men ser jo at om han får kamerater på besøk om et år og han har et jenterom så blir nok ikke det det helt store hehe. Mannen hadde nok ikke gått mer på noe serlig rosa her hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske vanlig fase. Noen gutter går fort lei rosafasen andre blir egentlig aldri ferdig...

Her fikk han rosa tøfler til barnehagen og rosa sykkel. Sykkelen var enkel siden det var arv etter søss. Gikk gradvis over og nå er rosa æsj! ;)

Skrevet

Bare la han like rosa du :) Men ville nok ikke malt rommet rosa, og kjøpt rosa seng riktig ennå gitt. Tror det er utrolig vanlig at gutter elsker rosa for en periode. =)

Men om han ennå om noen år går å spør etter rosa rom, ja da bør du vurdere om du bare skal kjøre på med rosa :)

Skrevet

Hva med å ha tapet på en vegg, som inneholder en del rosa? En svensk side som før sendte gratis prøver til norge, har rosa biltapet. Husker ikke sidens navn, men har de så har sikkert andre også. Om du er kunstnerisk nok, kan du kanskje male noe på en vegg. Guttete bilde, med rosa detaljer inkludert?

Skrevet

Min svoger hadde rosa som ynlingsfarge frem til han ble ganske så stor. Nå bruker ungene hans gamle sykkel når de er hos farmor, og den er rosa. De sover på hans gamle rom som har rosa gulvteppe. Det var det pappan som kjøpte til han, og han var ikke akkurat helt enig i rosa gulvteppe men et nyttet ikke med noen annen farge. Rosa ski hadde han også.

Nå jobber han i militæret og er en skikkelig mannen mann på alle måter, og har endel rosa enda.

Han ble aldri mobbet selv om han hadde veldig mye i rosa, men kunne nok fort blitt det om han ikke hadde hatt så mye selvtilitt og torde å stå for sine egene meninger.

Gjest Husfrua
Skrevet

Jeg skjønner problemstillinga di. Men husk at for barn er rosa bare en farge akkurat som alle andre farger. De har ikke de samme holdningene som oss når det kommer til farger. Rosa er jo en veldig klar fin farge, så helt naturlig at de liker den.. Er det egentlig så viktig at de må bruke "guttefarger" da? Jenter får jo gjerne gå med blått? Jeg jobber i barnehage og ser at mange av guttene velger rosa, de vil også gjerne ha prinsessekopp. Det går nok over skal du se ;) Barn bytter jo yndlingsfarger ol. hele tiden :)

Skrevet

Min sønn elsket også rosa, lenge! Ikke så rart. Alt rosa er jo så glitrende, pyntet og fint. Og hvor spennende er det med en kjip blåfarge da? ;) Interiørmessig kjøpte vi ikke noe rosa, men en vinter hadde sønnen helt rosa dress, rosa sko, rosa lue og rosa votter ;) Han var så søt atte! Han var forresten 5 år da ;) Noen andre gutter spurte naturligvis hvorfor han hadde rosa, men da svarte vi bare "fordi han syns rosa er så fin farge!" Vi opplevde en gang at en gutt som skeptisk hadde spurt kom neste dag og stolt viste frem den rosa bokseren sin ;)

Fortsatt har sønnen et antall rosa t-skjorter. Men nå som han er åtte år er han litt mer reservert i forhold til fargen. Men ikke helt nei ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...