Gå til innhold

Man er jammen desperat her i dette landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man lar ett par på 60 og 70 år, være fosterforeldre

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Javel...

Og for ikke å glemme, som ble fratatt sine egne barn pga omsorgssvikt ifm av fysisk mishandling..

Er søren meg glad jeg ikke trenger hjelp fra det offentlige

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jaha. Mine foreldre er midt i 60-åra, jobber fullt og er aktive som bare det. God helse har de også. De har til og med verdifull erfaring med barn og ungdom etter å ha fulgt flere egenproduserte over drøye 30 år.

Jeg vil faktisk tro at de er vel så gode fosterforeldre for et barn på 14-15 som det jeg selv som har null erfaring med ungdommer er. Så selv om jeg kanskje er mer i målgruppa di som forsterforelder (sånn aldersmessig) så mangler jeg en haug med erfaringer og kunnskaper som de sitter inne med.

De har nettopp sendt siste egne barn ut av redet, så de er også godt oppdatert på hvordan ungdommen er i dag (om noen skulle tenke at det var lenge siden de hadde ungdommer i hus ;-) )

Skrevet

Ok, har ikke lest saken og visste ikke at de har blitt fratatt egne barn. Da er de ikke lenger kvalifiserte i mine øyne.

Men alder har ingenting med saken å gjøre.

Skrevet
Ok, har ikke lest saken og visste ikke at de har blitt fratatt egne barn. Da er de ikke lenger kvalifiserte i mine øyne. Men alder har ingenting med saken å gjøre.

Hvilken sak?

Skrevet

Tenker at mennesker i den alderen kan være godt egnet som fosterforeldre, men ikke hvis de ikke er gode nok foreldre for sine egne barn, som i dette tilfellet.

Er helt forferdelig å tenke på at de ikke var gode nok til sine egne, men til fosterungene så er alt "godt nok"

Skrevet
Hvilken sak?

Det er tydeligvis en eller annen nyhetssak med et godt voksent par som er blitt fosterforeldre. (og som tidligere har blitt fratatt egne barn).

HI har vel ikke funnet på dette ut av det blå? Hun må jo ha det fra et sted?

Skrevet
Tenker at mennesker i den alderen kan være godt egnet som fosterforeldre, men ikke hvis de ikke er gode nok foreldre for sine egne barn, som i dette tilfellet. Er helt forferdelig å tenke på at de ikke var gode nok til sine egne, men til fosterungene så er alt "godt nok"

Hvem er det dere snakker om???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...