Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I oppskriften står det " ta 1 m løst av p som om den skulle strikkes rett, 1 r, løft den løse m over".

Noen som kan forklare hva som menes med å masken løst av? Skal jeg bare flytte dem over uten å strikke den? Også skal jeg strikke en maske, men så forstår jeg ikke hvordan jeg skal flytte den løse masken over.

Takknemlig om noen kan forklare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare løft masken over uten å strikke, så strikker du neste maske og så trekker du da den "løse masken" over masken du strikket slik at den ikke skal strikkes neste gang.

Skrevet

Du flytter den til den andre pinnen uten å strikke den ja. Så strikker du neste maske. Deretter bruker du venstre pinne og løfter den løse masken over den siste du strikket. Den er da ikke lenger på noen av pinnene... Huff ikke så lett å forklare :)

Skrevet

Du flytter en maske over på motsatt pinne ja, strikker en maske, og så tar du den masken du tok løst av og legger den "rundt halsen" på den du strikket:-)

Beklager dårlig forklaring:-)

Skrevet

når du skal flytte masken over den du har strikket tar du strikkepinnen under masken som om du skulle strikket en rett maske, men du bare løfter den og drar den over den strikkede masken.. Forstod du?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Ja, du skal flytte den over fra venstre til høyre pinne uten å strikke den. Stikk pinnen inn i masken som du gjør når du skal strikke rett, men så bare flytter du masken over uten å strikke.

Deretter strikker du en maske, helt vanlig rett. Nå har du begge maskene på høyre pinne. Ta og stikk venstre pinne inn i den masken du ikke strikket og løft den over den masken du strikket. Da "forsvinner" den løse masken - uten at det rakner - og du har felt en maske.

Ble dette forståelig?

Skrevet

Dette er felling, søk på youtube.com på felling (strikk + felling)

Skrevet

Tror jeg skjønner. Ble bare skeptisk da jeg ikke fikk det til å stemme at jeg skulle felle av en maske men når jeg leser nedover oppskriften så stemmer det at det skal bli færre masker.

Men veldig fint at dere kunne bekrefte at jeg forstod det rett. Tusen takk for svar alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...