Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Noen som kan hjelpe en uerfaren førstegangsbarnehageoppstarts mamma? De skal ha høstdress og etterhvert vinterdress. Må de også ha regnsett, sånn skikkelig i gummi? Eller hel regndress? Disse parkdressene som har vannsøyle på 10 000 er ikke de vanntette nok? Må en ha slik gummisett til regnværsdager? Og hvilke merker er best? Må en også ha regnvotter? Merke? Bør de ha mye ullklær? Ullbodyer og stillongser? Kan de gå med vanlig bomull også, eller alltid ha på ull når det er kaldt/vått? Noen andre supertips til utstyr?
bamby Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Hehe, du har egentlig alle svarene selv. Du trenger en vannavstøtende høstdress + skikkelig regntøy, om barnet er under 3-4 gå for regndress! jeg har kjøpt regnvotter, tror det var Reima, men ikke sikker.... Du kan mikse litt ull og bomull etter temperaturen ute, vinter er det ull som gjelder! Vet mange går baaare for ull, men bomull er ok med slike høsttemperaturer som nå.......
Sydamen Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Jeg jobber i barnehage på syvende året og er veldig glad i regntøy og dresser fra Reima. De ER kostbare, men de holder veldig bra, særlig her på Vestlandet. Jeg ville satset på todelt regntøy, så kan barnet f.eks bruke kun regnbuksen og en vanlig ytterjakke om det er vått i sandkassen. Ull er alltid gull å ha liggende. Tynt lag ull, fleece/tykk bukse og genser under regntøy er mye bedre enn 3 lag bomull. Ungene "mine" pleier å ha tynn ull under de andre klærne inne, så bytter vi når vi skal ut. Når det kommer til byttetøy er den gyldne reglen "får du en pose hjem, ta med et nytt skift dagen etter".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå