Gå til innhold

Hvor lenge må utstyret til pumpa kokes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 8 mnd, og jeg pumper meg når jeg er på jobb. Jeg har ikke anledning til å koke pumpa på jobb, så jeg sparer på melka jeg pumper første gang, og så kaster jeg melka jeg pumper de andre gangene siden pumpa ikke har vært kokt. Kan jeg spare på melka jeg pumper de andre gangene og om jeg vasker pumpa godt med varmt vann og såpe, og tørker den godt, eller må den kokes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor pumper du deg så ofte når du ikke bruker melken, ville det ikke vært bedre å få ned produksjonen ved at du kun pumpet 1 gang?

Skrevet
Ikke svar på spørsmålet ditt, men hvorfor pumper du deg så ofte når du ikke bruker melken, ville det ikke vært bedre å få ned produksjonen ved at du kun pumpet 1 gang?

Jeg ønsker å opprettholde melkeproduksjonen. Jeg jobber bare noen få dager i uken, resten er jeg hjemme med baby og da ammes han mye. Hadde jeg visst at det var "trygt" å gi han melka som har blitt pumpet med utstyr som ikke har vært kokt, så hadde jeg jo gjort det. Derfor jeg spør her :)

Skrevet

babyen din er såpass gammel nå og får i seg nok av bakterier med alt h*n putter i munner dagleg, at om du ikke koker den, men vasker den godt tror jeg ikke har noe å si. Hadde det vært meg så hadde jeg brukt melka.

Skrevet

Det vil jeg tro at går fint når han er såpass stor. Du kan jo vaske godt og deretter legge den i kokende vann fra en vannkoker, hvis du har det?

Skrevet

Vasker du den godt så skal det ikke være nødvendig å koke når babyen er så gammel.

Skrevet
Det vil jeg tro at går fint når han er såpass stor. Du kan jo vaske godt og deretter legge den i kokende vann fra en vannkoker, hvis du har det?

Ja det har vi på jobben, det var jo et veldig godt tips. Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...