Gå til innhold

Eksperter se hit, en andregangsmamma i nød!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli spikspekka gærn!

Mine barn er typ luksusbarn, som har hatt et vanvittig godt sovehjerte ALLTID. De har sovet fra 19.30 til 07.30 alltid.

Men når har smørbukken min på 9 mnd fått en fiks idè om å våkne etter 2 timer og er HELT bajas. Vil ikke sove, vil helst opp, få flaske igjen og tilnøds at noen av oss skal sitte inne hos han å dilledulledallestrykekoseklemme i evigheter... Og dette er så absolutt ikke aktuelt for oss. ( Altså vi kan kose litt og klemme litt men ikke i en time eller to. å stå opp er også et ikke tema.)

Jeg tenker at han kan ikke være sulten da han spiser dette i løpet av dagen : Grøt, melk (160 ml) - frukt, middagsglass, melk (160 ml) - kveldsgrøt & melk (160 ml) og innimellom får han litt brødskive på formiddagen også. Samt vann til alle måltider.

Så sult er det vel ikke?

Tannstatus er to tenner nede, ingen antydning til noen fler.

Er frisk og rask, ingen plager ellers.

Så: Hva gjør man ? Hvilken taktikk tar man her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende han har ekstra vokseperiode, kanskje det kan hjelpe å gi ham litt mer "varig" mat til kvelds. Vet flere som har slitt fordi barna faktisk har vært sultne!!

Skrevet

Kan ha med separasjonangst å gjøre. Han trenger kanskje bekreftelse på at dere er der. Det kan komme i den alderen. Du bør gi han den tryggheten han trenger, det går over!

Skrevet

Har egentlig ingen gode råd å komme med da vi sliter med nøyaktig samme problem selv, jeg kunne skrevet akkurat det samme!

Men dette har enn så lenge løst problemet for oss;

Etter å ha prøvd alle råd i mange, mange måneder ingenting har hjulpet spurte plutselig storesøster (2,5 år) om lillebror (8 mnd) kunne sove på rommet hennes en natt. Vi forklarte at lillebror skriker fælt om natta, at han er mye våken, hopper i senga og romsterer fælt. Hun ville likevel at han skulle sove der. Ok, tenkte vi, og flyttet senga inn. Etter en halvtime med babling og romstering fra de begge sovnet de begge uten skriking og skråling uten at vi var inne der mer enn en gang! Helt utrolig! Storesøster sov hele natta. Lillebror våknet en gang ved midnatt, da dyttet jeg inn smokken og strøk bittelitt på ham og så sov han videre. Ved 04 tiden våknet han igjen og fikk pupp og la seg igjen uten protester, og sånn har det vært hele uka! Hurra!!! Da han sov med oss eller på eget rom våknet han og skulle bare opp og leke minst hver andre time, ville ikke ha pupp eller noen ting, bare opp og hoppe. Kanskje dette er en ide for dere også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...