Gå til innhold

Barnebursdag - hvem invitere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med sine meninger?

Sønnen min går siste året i barnehagen, og har snart bursdag.

Stor barnehage, 24 stk i Førskolegruppen.

Begrenset hvor mange vi kan invitere, vi har et maks antall.

Han vil be 2 jenter, det synes jeg er ok - da er det mangejenter som ikke blir bedt.

Om jeg ber guttene han leker med, så er det 4 av 10 som ikke blir invitert.

Hadde tenkt å be alle guttene, siden jeg synes det er mest fair.

Samtidig så jeg i dag morges 2 av guttene han ikke leker med. De har overhode ikke noe forhold til hverandre. De er ikke uvenner og ingen mobbing/erting, men de leker bare ikke sammen.

Hva er best?

a. Invitere alle guttene?

b. Invitere de 6 han leker med + et par andre han leker med, men som ikke er i Førskolegruppen, men ikke de 4 han ikke leker med?

Jeg ønsker bare å være fair her, og ikke skape noe splid.

Hittil har ingen i barnehagen invitert alle guttene fra samme årskull, men jeg opplever det som litt annerledes nå som de er Førskolebarn som er samlet sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bedt alle som er født samme året fra den avdelingen barnet går i.

Har også en førskolejente denne høsten, men jeg kommer fremdeles til å be alle jentene som er født 2007 fra hennes avdeling. Kommer ikke til å be jentene fra den andre avdelingen selv om de er samlet i førskolegruppe en gang i uken.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Så lenge du uansett ber over halvparten av guttene, ville jeg ha invitert alle.

Skrevet

Så lenge det er mer enn bare 1-3 som blir eksludert i en gruppe (2 av førskolegutten f.eks.), så synes jeg du kan invitere de som gutten leker mest med.

Skrevet

Hør med de ansatte på avdelingen, de har god erfaring ang dette.

Personlig ville jeg bedt de 10 guttene du nevner. Selv om de ikke leker sammen idag å kan jo dette bli en fin mulighet til å bli bedre kjent?

Skrevet

Lurer på om dere er i samme barnehage som oss ;) Vi har tidligere bedt alle som er født samme året på avdelingen og det har vært passe mange. I år har de endret gruppene så alle i samme årskull går på samme avdeling og da er det plutselig veldig vanskelig å begrense det. De som har feiret tidlig i år hos oss har bedt de fra den gamle gruppa og ettersom ferien knapt er over, så har det vært greit. De har selvfølgelig levert ut innbydelsene utenfor barnehagen.

Jeg aner ikke hva vi kommer til å gjøre selv og det er heldigvis lenge til vi trenger å bestemme oss, men jeg syns det er vanskelig når de er en så stor gruppe og både jentene og guttene leker sammen.

Jeg tenker litt at så lenge dere ikke leverer innbydelsene i barnehagen og at flertallet av barna ikke er bedt, så er det greit. Samtidig er det vanskelig når det er bare to av guttene som ikke blir bedt. Kanskje er det to som ikke har så mange venner sånn at det ender opp med at de aldri blir bedt i bursdager og det er hvertfall veldig trist. Jeg tror jeg hadde bedt alle guttene + de to jentene og uansett ikke levert innbydelsene i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...