Gå til innhold

Er dette noe å ringe føden om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 uker på vei, og har siden ca 13 i dag hatt MYE kynnere.. tidvis så vonde at jeg puste meg gjennom de, men nå har det roet seg litt. Fortsatt hyppige kynnere, men ikke så vondt lenger. I tillegg har jeg et vanvittig nedpress... Normalt, eller bør jeg kontakte føden for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt tiden, og dersom de er regelmessige tatt en liten telefon for å få fødeavdelingens vurdering:-)

Skrevet

Kynnere skal ikke gjøre vondt... Hadde tatt en tlf. bare sånn for sikkerhetsskyld :)

Skrevet

men de gjør ikke vondt nå lenger.. det er bare ubehagelig at magen er så stram hele tiden. og de er egentlig ikke regelmessige tror jeg, kommer og går litt. Når jeg sitter ned, er det ganske rolig - men så fort jeg reiser meg eller gjør noe, hagler det på.

Dette er mitt tredje barn, så skulle tro en ikke var så usikker.. men jammen meg like usikker denne gangen. Har ikke lyst til å plage de unødig på føden heller, hater å være til bry..

Skrevet

Er nok ingen ting ettersom de ikke er regelmessige og ikke øker i intensitet og at tiden blir kortere mellom kynnerne. Heter det ikke masrier? Jeg hadde det med nr to, regelmessige sammentrekninger med 5 min mellom, varte i noen timer og så ble de borte. ble ikke vondere, eller kortere tid mellom, men de var ubehagelige. kjentes ut som rier. Babyen kom ikke før 4 uker etter det begynte. tror jeg var i uke 36/37 da det startet.

Hvis det skulle være fødsel, så vil jo babyen være prematur, så skader ikke å ringe,

Jeg ringte føden ved tre ulike anledninger før det ble noe fødsel på meg, og det var med nr to:)

Skrevet

hei :) eg venter mitt andre barn, er og i uke 34. har hatt mye kynnere den siste tiden. har mangen til dagen.

har og hatt noen dager det har kjennt ut som rier, men ikkje regelmessig og ikkje vonde men veldig ubehaglige. litt ned press itillegg.

eg tror det bare er at kroppen gjør seg klar, og det er mer normalt med kynnere for flergangs gravide. så vis du ikkje har vont lenger ville eg ikkje gjort noe med det. men skullle du få smerter bør du ta en tlf :)

Skrevet

De er sikkert ekstra sterke fordi du er tredjegangs, men når jeg måtte PUSTE meg gjennom kynnere/rier (jeg trodde det var kynnere, riene måtte vel være sterkere..?) var jeg oppe i 5-6 cm..

Ring føden, så får du deg en sjekk om de vil ta deg inn..

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg pustet meg gjennom kynnerne mine i ti uker, det var så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Jeg var sikker på at fødselen var igang hver eneste dag de siste ukene, men guttungen kom først en uke før termin :)

Når det er sagt, ville jeg tatt en telefon til føden, bare for å være sikker. De er de eneste med kompetanse til å avgjøre hvorvidt det er noe å bekymre seg for eller ikke. Du skal ikke være redd for å være til bry - det er jo jobben deres å ta vare på gravide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...