kosemamma<3 Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hvis jeg sier opp jobben min i slutten av foreldrepermisjonen.. Kan jeg da bruke en del av permisjonen min som oppsigelsestid?
Trio? Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Bare så jeg forstod det riktig - nei til å gå oppsigelsestiden i selve permisjonen? Må man si seg opp i det foreldrepermisjonen er avsluttet da? Hvor står det om dette hos NAV - ja for jeg regner med det evt er de som har laget en slik regel? Jeg spør fordi jeg ønsker å vite helt sikkert
lykkelig x3 <3 Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Jeg mener man slipper å jobbe oppsigelsen når man er i permisjon fra jobben? Sjekk arbeidsmiljøloven? Og viktig at oppsigelsen blir levert tidlig nok, den gjelder fra den 1. I mnd ikke fra den dato du leverer den.
Squirrel79 Skrevet 9. august 2012 #5 Skrevet 9. august 2012 Jeg vet ikke hva reglene sier, men jeg kjenner flere som har sagt opp mens de fortsatt er i permisjon, og det har ikke vært noe problem å bruke permisjon som oppsigelsestid. Oppsigelsen gjelder fra den 1. i mnd etter du har sagt opp, og gjerne tre mnd etter det. Uavhengig om du er sykmeldt, har oppsigelse e.l.
2krøller+1imagen Skrevet 9. august 2012 #7 Skrevet 9. august 2012 Ja, det kan du. Jeg har gjort det selv to ganger, det er bare å levere oppsigelsen 3 mnd før permisjonslutt;-)
Jentene mine og jeg:) Skrevet 9. august 2012 #8 Skrevet 9. august 2012 Jeg tok oppsigelsestiden i permisjonen. Vet ikke hva reglene sier, men sjefen min var iallefall ikke vanskelig å be. Mye enklere å la vikaren min fortsette i stillingen enn at jeg skulle komme tilbake for tre måneder for så å slutte igjen.
kosemamma<3 Skrevet 9. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2012 Åh, tusen takk dere. Gidder ikke Å nevne noe til sjefen om Å slutte enda, men da tar jeg nok kontakt i løpet av permisjonen min. Er jo uansett Nav som betaler ut foreldrepenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå