Gå til innhold

Slutte i jobben min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg sier opp jobben min i slutten av foreldrepermisjonen.. Kan jeg da bruke en del av permisjonen min som oppsigelsestid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så jeg forstod det riktig - nei til å gå oppsigelsestiden i selve permisjonen? Må man si seg opp i det foreldrepermisjonen er avsluttet da? Hvor står det om dette hos NAV - ja for jeg regner med det evt er de som har laget en slik regel? Jeg spør fordi jeg ønsker å vite helt sikkert ;)

Skrevet

Jeg mener man slipper å jobbe oppsigelsen når man er i permisjon fra jobben? Sjekk arbeidsmiljøloven? Og viktig at oppsigelsen blir levert tidlig nok, den gjelder fra den 1. I mnd ikke fra den dato du leverer den.

Skrevet

Jeg vet ikke hva reglene sier, men jeg kjenner flere som har sagt opp mens de fortsatt er i permisjon, og det har ikke vært noe problem å bruke permisjon som oppsigelsestid. Oppsigelsen gjelder fra den 1. i mnd etter du har sagt opp, og gjerne tre mnd etter det. Uavhengig om du er sykmeldt, har oppsigelse e.l.

Skrevet

har permisjon e.l. skulle det stå...

Skrevet

Ja, det kan du.

Jeg har gjort det selv to ganger, det er bare å levere oppsigelsen 3 mnd før permisjonslutt;-)

Skrevet

Jeg tok oppsigelsestiden i permisjonen. Vet ikke hva reglene sier, men sjefen min var iallefall ikke vanskelig å be. Mye enklere å la vikaren min fortsette i stillingen enn at jeg skulle komme tilbake for tre måneder for så å slutte igjen.

Skrevet

Åh, tusen takk dere. Gidder ikke Å nevne noe til sjefen om Å slutte enda, men da tar jeg nok kontakt i løpet av permisjonen min. Er jo uansett Nav som betaler ut foreldrepenger.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...